Pagina 1 van 1

Garage Blij in Zevenaar

Geplaatst: 16 dec 2014 13:04
door Obbezz
Beste Forumleden,

Graag jullie advies/mening. Ca. 2 maanden geleden kregen wij problemen met onze Seat Ibiza van 2010. Wij hebben deze naar de Seat Dealer Blij in Zevenaar gebracht ter reparatie. Er werd geconstateerd dat de brandstofpomp kapot zou zijn en deze is vervangen. Wij hebben een rekening van € 350,-- hiervoor betaald. Na het weekend ontstond hetzelfde probleem. (auto start niet). De auto is opgehaald en zonder reparatie weer terug gebracht (hij deed het plotsklap weer). Een week later (na het weekend) ontstond weer hetzelfde probleem. Auto weer opgehaald waarbij ze dik 2 weken bezig zijn geweest om het probleem te verhelpen. In de tussentijd kon ik een auto lenen die ze daar hadden staan. Omdat ze er uiteindelijk niet uit kwamen hebben ze de auto naar de Volkswagen Dealer Zijm in Huissen gebracht. Zij hebben geconstateerd dat de ECU niet functioneerde. Fa. Blij heeft verzocht dat ik direct contact op moest nemen met Zijm om het e.e.a. af te handelen. Uiteindelijk hebben ze een 2e hands ECU geplaatst waardoor het probleem nu is opgelost (na 3 weken). Zijm gaf aan dat door een defecte ECU de brandstofpomp niet functioneerde. Uiteindelijk heb ik getracht fa. Blij te benaderen om het e.e.a. proberen te verrekenen inzake de € 350,-- die ik betaald heb voor een brandstofpomp (die uiteindelijk niet defect bleek te zijn). Na 1,5 week waarbij ze lang met elkaar moesten overleggen hebben ze besloten mij hier niet in tegemoet te komen. Ik vraag me af wat mijn consumenten recht hierin is.. moet ik dit accepteren of kan je hier een tegemoetkoming in verwachten?

Ik hoor graag van jullie en dank alvast voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,
Richard Obbes

Re: Garage Blij in Zevenaar

Geplaatst: 16 dec 2014 13:13
door berndv
Obbezz schreef:Beste Forumleden,

Graag jullie advies/mening. Ca. 2 maanden geleden kregen wij problemen met onze Seat Ibiza van 2010. Wij hebben deze naar de Seat Dealer Blij in Zevenaar gebracht ter reparatie. Er werd geconstateerd dat de brandstofpomp kapot zou zijn en deze is vervangen. Wij hebben een rekening van € 350,-- hiervoor betaald. Na het weekend ontstond hetzelfde probleem. (auto start niet). De auto is opgehaald en zonder reparatie weer terug gebracht (hij deed het plotsklap weer). Een week later (na het weekend) ontstond weer hetzelfde probleem. Auto weer opgehaald waarbij ze dik 2 weken bezig zijn geweest om het probleem te verhelpen. In de tussentijd kon ik een auto lenen die ze daar hadden staan. Omdat ze er uiteindelijk niet uit kwamen hebben ze de auto naar de Volkswagen Dealer Zijm in Huissen gebracht. Zij hebben geconstateerd dat de ECU niet functioneerde. Fa. Blij heeft verzocht dat ik direct contact op moest nemen met Zijm om het e.e.a. af te handelen. Uiteindelijk hebben ze een 2e hands ECU geplaatst waardoor het probleem nu is opgelost (na 3 weken). Zijm gaf aan dat door een defecte ECU de brandstofpomp niet functioneerde. Uiteindelijk heb ik getracht fa. Blij te benaderen om het e.e.a. proberen te verrekenen inzake de € 350,-- die ik betaald heb voor een brandstofpomp (die uiteindelijk niet defect bleek te zijn). Na 1,5 week waarbij ze lang met elkaar moesten overleggen hebben ze besloten mij hier niet in tegemoet te komen. Ik vraag me af wat mijn consumenten recht hierin is.. moet ik dit accepteren of kan je hier een tegemoetkoming in verwachten?

Ik hoor graag van jullie en dank alvast voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,
Richard Obbes
lastig dit. Ik weet zo niet hoe duur de vervangen ecu is, maar ik kan me voorstellen dat een brandstofpomp goedkoper is om te vervangen dan een ecu. Als dan de brandstofpomp niet functioneert, is het logisch dat deze vervangen wordt, dat vervolgens blijkt dat het defect elders, in een duurder onderdeeld, zit is dan lastig. vind persoonlijk mooi dat ze u tegemoet komen. ben wel benieuwd hoeveel ze u tegemoet komen en hoeveel u uiteindelijk betaald heeft voor de vervanging van de ecu.

Re: Garage Blij in Zevenaar

Geplaatst: 16 dec 2014 13:15
door Obbezz
Ze komen me juist niet tegemoet! Voor de 2e hands ECU moest ik € 650,-- betalen (deze echter aan Zijm Huissen en niet aan Blij Zevenaar)

Re: Garage Blij in Zevenaar

Geplaatst: 16 dec 2014 17:00
door Quark
Al informatie ingewonnen bij SEAT / PON zelf ?

Is er Coulance mogelijk ?

Vraag wat de BOVAG hiervan vind

Re: Garage Blij in Zevenaar

Geplaatst: 16 dec 2014 18:15
door F.van Holten
Onderdelen die niet defect zijn, maar wel vervangen, moeten verekend worden, het kan niet zo zijn dat er maar word vervangen tegen kosten, en het euvel ergens anders zit, omdat een gerage er niet uit komt door onkunde.

Re: Garage Blij in Zevenaar

Geplaatst: 16 dec 2014 18:50
door aarie25
wel vreemd dat een seat dealer, het zelf niet weet op te lossen. en dan naar een volkswagen dealer moet, die het euvel wel vind :roll:
zou toch van een dealer iets meer kennis van de eigen auto`s verwachten, vooral om het uurloon
wat een dealer vraagt

Re: Garage Blij in Zevenaar

Geplaatst: 16 dec 2014 18:58
door berndv
aarie25 schreef: zou toch van een dealer iets meer kennis van de eigen auto`s verwachten
Daarom is het waarschijnlijk ook uitbesteed aan Volkswagen. :wink:

Re: Garage Blij in Zevenaar

Geplaatst: 16 dec 2014 22:02
door wieder
belachelijk. Iets dat niet kapot is toch vervangen voor iets dat niet kapot is. Zo heel moeilijk is een Vagcom uitlezen niet. Maar bij Blij is alles moeilijk, het is niet voor niets van een Seatdealer veranderd in een bandenhandel. Ik zou zeker eisen dat ze iets aan de prijs van de eerste handeling gaan doen. En anders door naar de Bovag..

Re: Garage Blij in Zevenaar

Geplaatst: 17 dec 2014 11:53
door thecure
Gebeurd helaas vaker bij garages/dealers, foutzoeken op kosten van de klant. inderdaad eens de bovag inschakelen.

Re: Garage Blij in Zevenaar

Geplaatst: 17 dec 2014 12:45
door Quark
Ik heb net even op www.seat.nl gezocht Blij is geen dealer (meer) Zijm is rayon dealer Seat

Re: Garage Blij in Zevenaar

Geplaatst: 18 dec 2014 11:06
door Obbezz
Ze zijn inderdaad sinds een maand geen Seat Dealer meer! Hopelijk wel aangesloten bij de Bovag. Ik heb inmiddels contact met het juridisch loket gehad en zij geven ook aan dat je een tegemoetkoming hierin kan verwachten. Eerst een aangetekende brief sturen met een termijn stelling anders juridische stappen.. pff wat een gedoe!

Re: Garage Blij in Zevenaar

Geplaatst: 18 dec 2014 11:08
door Obbezz
Ze zijn helaas niet aangesloten bij de Bovag.. (verbaasd me niks)

Re: Garage Blij in Zevenaar

Geplaatst: 18 dec 2014 11:44
door wieder
anders vraag je gewoon 4 nieuwe bandjes ter compensatie...

Re: Garage Blij in Zevenaar

Geplaatst: 18 dec 2014 12:12
door Obbezz
Was het maar feest... ze kon evt. wat doen met een toekomstige apk :D