LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Navigatiesysteem eMyMay in Citroën C5 bj 2014

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
hansvdwoude
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2015 15:22

Navigatiesysteem eMyMay in Citroën C5 bj 2014

Ongelezen bericht door hansvdwoude »

In mijn Citroën C5 Tourer (bj 2014) zit een eMyWay, merk Magneti Marelli. Een ernstige tekortkoming van het systeem is, dat storingen die niet permanent zijn, niet worden opgeslagen/onthouden. Bij het uitlezen van het systeem kan men dan niets vinden.
Het oplossen van problemen blijkt haast onbegonnen werk. Ook het vervangen van de units heeft niet geholpen. Na een half jaar sta ik nog steeds met lege handen.
Inmiddels heb ik een TomTom aangeschaft. Het afspelen van muziek m.b.v. een USB stick blijft problematisch.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Navigatiesysteem eMyMay in Citroën C5 bj 2014

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Probeer eens jou bericht hier op dit forum te plaatsen, misschien krijg je de gouden tip.

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?t=10997

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Navigatiesysteem eMyMay in Citroën C5 bj 2014

Ongelezen bericht door olaf79 »

Maar wat is je klacht

hansvdwoude
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2015 15:22

Re: Navigatiesysteem eMyMay in Citroën C5 bj 2014

Ongelezen bericht door hansvdwoude »

Stefanhouterman, op die website kennen ze het probleem. De oplossing is echter ver te zoeken.
Wat heeft u aangetroffen op deze site?

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Navigatiesysteem eMyMay in Citroën C5 bj 2014

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

hansvdwoude schreef:Stefanhouterman, op die website kennen ze het probleem. De oplossing is echter ver te zoeken.
Wat heeft u aangetroffen op deze site?
Ik heb niets gelezen, maar dacht, als je hier het bericht plaatst, dat je meer mensen bereikt dan hier.
Dus hebben andere mensen ook hetzelfde probleem?

hansvdwoude
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2015 15:22

Re: Navigatiesysteem eMyMay in Citroën C5 bj 2014

Ongelezen bericht door hansvdwoude »

In deze review over de C3 lees ik het volgende:

http://www.autoweek.nl/autoreview/34535 ... collection

”Er waren twee problemen, de eerste was dat mijn E-Myway heel af en toe na het starten weer uitvalt en een zwart scherm geeft, na ongeveer 30 seconden start hij weer op en werkt dan probleemloos.
De dealer zou nieuwe stuurprogramma's instaleren maar hum cd rom was stuk en ze hebben een nieuwe besteld dus tzt zal dat alsnog gebeuren”.

“Het zoeken naar een storing die er op dat moment niet is, is onbegonnen werk, dus maar weer wachten dat het weer gebeurt en dan snel naar de dealer dan kunnen zij zoeken”

Mijn ervaring is dat ze na een half jaar zoeken nog niks hebben opgelost.

hansvdwoude
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2015 15:22

Re: Navigatiesysteem eMyMay in Citroën C5 bj 2014

Ongelezen bericht door hansvdwoude »

Op deze site werd op 2-2-2015 gemeld:

“Navigatie is een ramp. Al de 4e besturingsunit....Probleem is bij Peugeot bekend, maar een oplossing... ho maar. Italiaanse navigatie in een Franse auto!”

http://www.autozine.nl/text/comment_toon.php?mok=1578


RCEE
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 mei 2011 22:37

Re: Navigatiesysteem eMyMay in Citroën C5 bj 2014

Ongelezen bericht door RCEE »

Beste Hans,

Begin eens met een juiste omschrijving van je klacht.

Tip;
Kijk eens in je instructieboekje, ik lees dat je een usb stick gebruikt om muziek af te spelen.
Wellicht is deze incompatible en veroorzaakt de problemen. Probeer het eens zonder.
Als ik het goed heb staat in je instructieboek wat voor usb je kan gebruiken en met welk bestandsformaat.
Zorg er ook voor dat de laatste software op je Myway staat.

hansvdwoude
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2015 15:22

Re: Navigatiesysteem eMyMay in Citroën C5 bj 2014

Ongelezen bericht door hansvdwoude »

Mijn garage heeft de USB stick bekeken. Ze vonden de muziek op de stick prachtig. In het instructieboekje staat niets.
Na ca. 8 maanden onderzoek hebben ze nog niks gevonden.
Het systeem legt onregelmatig voorkomende storingen niet vast. Alleen permanente storingen kunnen worden uitgelezen
Vandaag ontving ik een brief van Citroen met de geweldige tekst: "U rijdt bijna twee jaar in uw Citroen. Al die tijd heeft u gereden met de zekerheid die onze uitgebreide fabrieksgarantie u biedt. Hoewel uw fabrieksgarantie op 30/04/2016 afloopt, kunt u dat zorgeloze gevoel behouden".

Niks zorgeloos gevoel.
Mijn prachtige auto zit vast aan een apparaat dat niet deugt. Nooit meer Citroen.
De schade is groot, omdat ik bij verkoop van de auto eerlijk zal moeten vertellen wat er mis is.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Navigatiesysteem eMyMay in Citroën C5 bj 2014

Ongelezen bericht door peteroo »

Dan heb je meer aan een losse navigatie, of vergis ik me?

RCEE
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 mei 2011 22:37

Re: Navigatiesysteem eMyMay in Citroën C5 bj 2014

Ongelezen bericht door RCEE »

In het instruktieboekje staat niks
http://service.citroen.com/ddb/modeles/ ... 014_NL.pdf

Kijk even op Pagina 295. Daar staat in tegenstelling tot wat jij beweert toch echt wel specifieke informatie met betrekking tot de gebruikte bestandsformaten en indelingen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Navigatiesysteem eMyMay in Citroën C5 bj 2014

Ongelezen bericht door sjohie »

RCEE schreef:
In het instruktieboekje staat niks
http://service.citroen.com/ddb/modeles/ ... 014_NL.pdf

Kijk even op Pagina 295. Daar staat in tegenstelling tot wat jij beweert toch echt wel specifieke informatie met betrekking tot de gebruikte bestandsformaten en indelingen.
Ook staat er duidelijk dat de usb-aansluiting max 500mA kan geven, de standaard voor een usb poort. Als TS zo'n kleine externe hardeschijf er aan hangt, kan het zijn dat die meer stroom dan dat vraagt, en dan zal het ook niet lukken. En sommige van die externe hardeschijven lijken qua vorm nog wel wat op een "echte" usbstick, collega van me had dit met zijn fiat infotainment systeem.

hansvdwoude
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2015 15:22

Re: Navigatiesysteem eMyMay in Citroën C5 bj 2014

Ongelezen bericht door hansvdwoude »

Deze informatie staat niet in mijn instructieboekje. Overigens is de muziek afkomstig van iTunes en niet van de een of andere piraat op internet. De telefoon met dezelfde muziek is een Nokia Lumia 1020 en de Microsoft Lumia 950 XL.
Het gaat om ernstige storingen van het navigatiesysteem gecombineerd met het uitvallen van alles, ook de muziek. Het gaat om onregelmatig voorkomende storingen. De garage kan de storing niet duiden en dus ook niet oplossen. Er is contact geweest tussen mijn garage en de fabrikant van het systeem. Citroen Nederland zit daar niet tussen en wil dat kennelijk ook niet. Mij is verteld dat Citroen Nederland vroeger veel meer deed om problemen op te lossen en dat ze nu meer overlaten aan de garagebedrijven. Iemand van Citroen Nederland heeft onlangs nog tegen mij gezegd: u begrijpt ons niet. Wij zijn niet meer dan importeur.
Inmiddels heb ik een TomTom 6100 aangeschaft. De volgende auto wordt geen Citroen, hoe lief mij de C5 ook is (en vroeger de DS).

hansvdwoude
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2015 15:22

Re: Navigatiesysteem eMyMay in Citroën C5 bj 2014

Ongelezen bericht door hansvdwoude »

Nu blijkt dat er in het instructieboekje op internet belangrijke informatie is toegevoegd. Dat is nooit gecommuniceerd. Navraag bij de garage leert mij dat deze toevoegingen ook bij hen niet bekend zijn.
Of deze informatie iets te maken heeft met de storingen van het navigatiesysteem staat echter niet vast.
Volgens de nieuwste instructies wordt het systeem in de beschermmodus geschakeld en uitgezet als het stroomverbruik boven de 500 mA uitkomt, maar bij mij gaat het systeem uit en weer aan (met korte of lange tussenpozen), en is de navigatie in de war. Zo kreeg ik op de snelweg van Basel naar Milaan de opdracht om bij iedere afslag de snelweg te verlaten, en bij het niet opvolgen van die opdracht was het systeem bezig met herberekenen van de navigatieopdracht om langs de snelste weg Milaan te bereiken. Het bleef een maand lang modderen.

hansvdwoude
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2015 15:22

Re: Navigatiesysteem eMyMay in Citroën C5 bj 2014

Ongelezen bericht door hansvdwoude »

De USB stick is professioneel doorgemeten. Het stroomverbruik is 20mA (max toegestaan 500 mA).
Het aantal tracks is 1350 in 109 mappen (max. toegestaan 2000, 999 tracks per map).
Het bestandssysteem is FAT 32.

Vandaag viel het systeem weer uit, nadat ik de toets op het stuur had gebruikt om van muzieknummer te wisselen.
De navigatie stond aan met een opdracht.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Navigatiesysteem eMyMay in Citroën C5 bj 2014

Ongelezen bericht door sjohie »

hansvdwoude schreef:De USB stick is professioneel doorgemeten. Het stroomverbruik is 20mA (max toegestaan 500 mA).
Het aantal tracks is 1350 in 109 mappen (max. toegestaan 2000, 999 tracks per map).
Het bestandssysteem is FAT 32.

Vandaag viel het systeem weer uit, nadat ik de toets op het stuur had gebruikt om van muzieknummer te wisselen.
De navigatie stond aan met een opdracht.
Dan is het dus niet de usb-stick. Ergens "jammer", dat was nl redelijk makkelijk en goedkoop zelf op te lossen geweest.

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Navigatiesysteem eMyMay in Citroën C5 bj 2014

Ongelezen bericht door igen »

Hoewel er verschillende soorten usbsticks zijn lijkt het me uitzonderlijk vreemd als een afspeelsysteem uitvalt door een "verkeerde" stick. Dan mag de ontwerper/maker van dat systeem zich diep schamen. En heel diep, Marianentrog-diepte...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Navigatiesysteem eMyMay in Citroën C5 bj 2014

Ongelezen bericht door sjohie »

igen schreef:Hoewel er verschillende soorten usbsticks zijn lijkt het me uitzonderlijk vreemd als een afspeelsysteem uitvalt door een "verkeerde" stick. Dan mag de ontwerper/maker van dat systeem zich diep schamen. En heel diep, Marianentrog-diepte...
Of de bouwer van die usb-stick, van die goedkope, met reclame bedrukte, weet je het maar nooit. Ook kan het misgaan als er vuil in de usb-connector zelf zit. Of zoals mijn collega, die een kleine externe harde schijf ook consequent USB stick noemt. En die oudere types trekken nog wel eens nét iets meer dan de max 500 mAh.

Maar goed, het betreft zo te lezen een echte usb-stick, en deze is zo te lezen doorgemeten, dus daar zal het dan niet aan liggen. Tenzij er mp3's op staan met leestekens in de bestandsnaam, of er mapjes/mp3's met te lange namen op staan. Soms luistert dat echt erg nauw.
Laatst gewijzigd door sjohie op 30 jan 2016 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Navigatiesysteem eMyMay in Citroën C5 bj 2014

Ongelezen bericht door sjohie »

hansvdwoude schreef:De USB stick is professioneel doorgemeten. Het stroomverbruik is 20mA (max toegestaan 500 mA).
Het aantal tracks is 1350 in 109 mappen (max. toegestaan 2000, 999 tracks per map).
Het bestandssysteem is FAT 32.

Vandaag viel het systeem weer uit, nadat ik de toets op het stuur had gebruikt om van muzieknummer te wisselen.
De navigatie stond aan met een opdracht.
Blijkbaar is het navigeren dan toch de trigger? Maar waarom gebruikte je dan de ingebouwde unit, als je hierboven schrijft dat je een losse tomtom had gekocht?

Gesloten