LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Renault neemt het niet zou nauw...

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef:Er is als optie een dualzone climate control te krijgen zie ik, die precies doet wat je wilt. Die had je dus kunnen kopen. En een paar graden temperatuurverschil kan al komen doordat de zon op 1 kant van de auto schijnt, oftewel omgevingsinvloeden waar Renault geen invloed op heeft.
Ik zie mensen er als TS wel voor om bijvoorbeeld Renault aan te klagen als de zon aan de ene kant van de auto schijnt. Hadden ze maar zelfdimmende ruiten moeten inbouwen.

stofzuigertje

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het probleem zijn de aanvoer slangen!

In theorie zijn die gelijk en zelfde dikte maar....
de bochten, links en rechts verschillende vormen en als je links een rechte slang met nauwelijks scherpe bochten hebt en rechts een wokkel die flink afremde met scherpe bochten dan krijg je dit verschil.

Dit komt bij meerdere merken voor bij natuurlijke ventilatie of laagste stand.
De oplossing om dit te verminderen de ventilator iets harder te laten blazen want onder die druk zal er uit beide meer lucht komen.

Een andere mogelijkheid is soms de kant die teveel warmte geeft iets te knikken en dicht te knijpen maar dat
zou ik niet zomaar doen bij vrijwel nieuwe auto.
Vooral omdat het mooi is weg gewerkt en er veel plastic kappen hiervoor weg moeten.

Maar eerst hogere stand ventilator is meestal voldoende.


De oorzaak bij deze Renault is vermoedelijk een extra groot Dashboard kastje en daar moeten ze omheen...
En dan heb je daar enkele haakse bochten die de lucht afremmen.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door peteroo »

Je mag toch hopen dat deze man nooit een raampje open doet. De gevolgen zullen vreselijk zijn.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door GJvdZ »

peteroo schreef:Je mag toch hopen dat deze man nooit een raampje open doet. De gevolgen zullen vreselijk zijn.
En wat te denken van de wandeling van de auto naar huis. Je zou zomaar een temperatuur drop van 20 graden kunnen hebben. Die vrouw stort direct in als de deur wordt geopend.

mh73

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door mh73 »

Nou zijn jullie wel erg sarcastisch bezig.
Ik heb een keer migraine gekregen omdat ik een half uurtje recht tegen de vrij harde wind in moest lopen.
Om toch in de sfeer te blijven: ik moest toen mijn auto ophalen van de grote beurt bij de garage.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Maar als je dit soort onderwerpen ziet dan wordt je toch sarcastisch? Alsof Renault er iets aan kan doen dat de vrouw van TS last heeft van migraine. Je kunt anderen wel van alles de schuld gaan geven.

mh73

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door mh73 »

Daar heb je helemaal gelijk in, maar met de aandoening zelf moet je niet spotten vind ik.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door thecure »

Daar heb je gelijk in mh.
maar zou het inderdaad mogelijk zijn om een aanval te triggeren door zo'n klein temperatuursverschil? wat is jouw visie hierop?

wim.bosboom
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 nov 2015 20:10

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door wim.bosboom »

Ik heb een hekel aan franse auto's, maar dit had ik zelfs nog niet bedacht.
Als oplossing: koop twee fietsen, dan heb je het allebei koud. Dan zal ik alle grappen over migraine en een vrouw die te veel aan je kop zeurt achterwege laten. Voor de rest klopt je klacht wel: zowel Renault als migraine komen uit Frankrijk. Misschien dat je daar de oplossing van het probleem moet zoeken.

mh73

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door mh73 »

thecure schreef:Daar heb je gelijk in mh.
maar zou het inderdaad mogelijk zijn om een aanval te triggeren door zo'n klein temperatuursverschil? wat is jouw visie hierop?
Niet door het temperatuursverschil. Wel door luchtstromen. Maar niet voor een ritje van vijf minuten, je moet dan wel minstens 20 minuten, een half uur in de auto zitten. En het leuke is, de ene dag kan je er last van hebben en daarna kan het een paar weken goed gaan. Want migraine wordt maar zelden getriggerd door maar één ding, is mijn ervaring. Dus op een dag dat je slecht geslapen hebt of dat je wat gestresst bent, zal je er gevoeliger voor zijn dan op een dag dat je goed in je vel zit.

wim44
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2017 10:36

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door wim44 »

Ik heb de Renault Clio nu 3 jaar en 130000 km in mijn bezit.
De kachel uitmonding bij de bestuurdersstoel geeft in de winter gemiddeld een 7 graden hogere temperatuur af dan de uitmonding bij de passagiersstoel. (gemeten).
De uitmonding zit hoger bij de bestuurderskant dan aan de passagierskant, dus ook daar merk je verschil. (direct op de benen of onder bij de voeten).
Gevoelsmatig is hierdoor het verschil groter dan die 7 graden door de koude luchtstroom.
Ik heb zelf nooit het fenomeen opgemerkt omdat ik vaak alleen in de auto zit.
Als er in de winter een passagier mee gaat, dan krijg ik regelmatig klachten over de koude luchtstroom.

Het probleem is dus wel degelijk aanwezig, en het temperatuursverschil is groot als je stil zit in de auto.
Tijdens een proefrit merk je zoiets niet als dit (in mijn geval) in de zomer is...

Kortom, de kachel van de Clio is zeker goed, maar de luchtverdeling is waardeloos.

Rick0688
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 feb 2017 14:41

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door Rick0688 »

Ik heb zelf jaren Renault gereden, mijn eerste auto een Clio uit 2010 bij dit model had ik constant problemen. Bij de 1e Apk was er een schokbreker gebroken, dit zou eigenlijk niet mogen gebeuren volgens mijn Renault garage. Ook een Vusekogel laten vervangen, en wiellager achter terwijl de auto pas 2 jaar oud was. De problemen kwamen na een jaar pas echt, startproblemen, soms viel spontaan de motor uit bij het stoplicht. Alles laten maken en heb de auto weg gedaan.

Hierna een Renault Megane station gekocht, ivm mijn gezin. De auto kwam uit 2015. Hier heb ik ook heel veel problemen mee gehad ik ga niet alles beschrijven, want dan wordt ik helaas niet vrolijk Ik heb in totaal 10 mankementen gehad aan de auto en de prijs die ik daarvoor kon betalen was niet mis.

- Fusekogel 1x
- Wiellager achter 1x
- Start problemen 4 keer aantoe
- Motor uitval 3 keer aantoe
- Electrische ramen defect
- Centrale deurvergrendeling defect 2 keer
- Achterklep electronica defect
- Ingebouwde navigatie fabriek af defect.
- Kilometer teller defect
- Airco defect, storing in het systeem 3 keer aantoe.

Dat verder even terzijde, Ik rij nu een nieuwe Clio Sportief model uit 2016 de hatchback uitvoering ik heb deze auto nu 3 maanden, gekocht bij de Renault dealer in Alkmaar. Je mag verwachten van deze auto dat het een goede auto is helaas is mijn conclusie dat, dat niet zo is. Na 3 maanden de auto te hebben kwamen de problemen Wiellagers voor aan beide kanten stuk, laten maken 1 maand later weer een wiellager deze maal 1 keer achter. Ik hoorde van vrienden en familie dat franse auto's veel mankementen hebben en ik wou het niet geloven want ze zien er mooi uit en daar kies je een merk ook voor! Vervolgens een Vusekogel net als bij me oude Clio en Megane het zelfde probleem. Ook kwamen er 2 maanden later elektronica problemen ik kon de auto niet meer starten, ben naar de garage geweest en was het nu wel eens zat elke weer wel wat terwijl je dik betaald voor deze clio uit 2016.

Ze hebben mijn Clio uitgelezen, en het probleem opgelost, ik hoopte nu toch wel verder te kunnen rijden zonder problemen! Maar helaas, 4 maanden later kreeg ik weer problemen met de auto, de motor viel gewoon uit als ik stil stond bij het stoplicht meerdere keren starten en hij reed weer. De auto uit laten lezen ze konden het probleem niet direct vinden, ik ben de auto 1 week kwijt geweest en heb een leen auto gehad van de dealer.

Vervolgens sprak ik een buurman die ook Renault had gereden, en ik vertelde hem de euvels. Hij zij ik heb dezelfde probleem gehad met mijn nieuwe Scenic uit 2015 ook motor segment problemen en veel onkosten aan reparaties, die je bij een auto van zo een leeftijd niet verwacht en wat niet zou mogen.

Ik heb er met collega's en vrienden over gesproken en ze zijn allemaal stuk voor stuk te spreken over frans qua uiterlijk, maar qua kwaliteit en betrouwbaarheid scoren de Renaults zeer slecht. Ik vond dit vreemd voor zo een oud merk, je mag toch verwachten dat zo een groot merk goeie en betrouwbare auto's maakt.

Even terug op me Clio uit 2016, Ik ben de auto 1 week kwijt geweest hierna kreeg ik netjes een belletje, dat het opgelost was.

Vervolgens kwamen de volgende problemen, weer start problemen weer naar de garage en laten maken gelukkig viel alles onder garantie! Anders was het een duur prijskaartje. Hierna kwam de Bose installatie deze viel soms spontaan uit, en tegelijkertijd hoorde ik links achter een piep als ik over een drempels ging een schokbreker bleek kapot en ook kwam erbij dat de ruienwissers aangingen terwijl er geen regen was de sensoren bleken defect.

Voor mij nooit meer Frans. !!! Ze hebben om de haverklap mankementen en Elektronica problemen. Ook zijn ze totaal niet waarde vast. Mensen om me heen hoor ik ook vaak klagen, over Franse merken vooral Renault scoort slecht. Mijn garage houder zegt ook, ik krijg wekelijks Franse merken in de werkplaats met allemaal mankementen van oudere modellen tot de nieuwste modellen. Terwijl ik veel minder duitsers en jappaners binnen krijg, toch vreemd want de duitse auto's verkopen nog steeds het beste. Maar zijn blijkbaar toch een stuk betrouwbaarder, dit blijkt ook uit auto testen de jappaners en duisers scoren vele malen hoger en hebben minder problemen.

Ik zou graag goed spreken over een merk, maar helaas kan ik dit niet doen. Persoonlijk ben ik altijd merk gebonden, vooral als iets mooi is! Ik zeg u nogmaals voor mij nooit en voor vele om mij heen geen Renault meer.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door thecure »

ik lees allemaal wiellagers en fuse kogels. hoe worden deze auto's bereden?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door newmikey »

Wat een lange litanie! Wij rijden al 20 jaar prive Renault (Meganes, Clios en éénmaal een Laguna) zonder al te veel problemen. Mijn leaseauto's in de afgelopen jaren zijn vaker terug geweest (Mazda, Volvo V70 en V40, Opel Astra Station).

Er kan altijd wel eens een maandag-model tussen zitten maar uw opsomming lijkt me wel erg a-typisch.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Rick0688 schreef: Hierna een Renault Megane station gekocht, ivm mijn gezin. De auto kwam uit 2015.
Heb er ook precies zo eentje; geen centje pijn :D .

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bij ons op de zaakmrijden ook verl van die meganes rond, zonder gekke issues.

Rick0688
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 feb 2017 14:41

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door Rick0688 »

Dit is uit den boze, ik heb het zelf mee gemaakt! Ik heb een gezin, met 2 kinderen. Heb al heel wat jaartjes mijn rijbewijs, de persoon die reageerde met hoe ik met de auto´s om ben gegaan, nou gewoon normaal zonder rare fratsen. Het is gewoon een Feit, dat Renault slecht scoort op betrouwbaarheid, mensen om mij heen zeggen het, ik heb het zelf ervaren! En ook de reviews gelezen op internet over de nieuwste modellen, die constant elektronica problemen hebben met motor uitval en technische mankementen. Deze auto´s hebben gewoon teveel snufjes en zien er spat zuiver uit qua uiterlijk maar technisch gezien hebben veel Renaults constant problemen. Na een aantal jaar zijn de auto´s ook gewoon flink gedaald in prijs ook zelf ervaren, terwijl als je kijkt naar een duister bijvoorbeeld een Golf, deze is na jaren nog waarde vast. Een Renault daarin tegen is na 3 jaar met 2.3 van de prijs waard dat is belachelijk.! Maar het zegt wat mij betreft genoeg, ze zijn gewoon niet betrouwbaar! En nogmaals ik hoor het van vele mensen om mij heen.

Rick0688
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 feb 2017 14:41

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door Rick0688 »

Ik ben altijd netjes en normaal met de auto´s om gegaan. 2 keer per jaar naar de garage voor onderhoud en apk, zoals ik altijd doe ik ben zeer zuinig op me auto´s geweest.

Maar nogmaals voor mij geen Renault meer.! Teveel Euvels en problemen ( Vooral wat Elektronica betreft ) modellen van 2010 tot 1016. Hier staat Renault om bekend.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door newmikey »

Rick0688 schreef:Het is gewoon een Feit, dat Renault slecht scoort op betrouwbaarheid, mensen om mij heen zeggen het, ik heb het zelf ervaren!
Als dat uw definitie van "een feit" is heeft het weinig zin verder te discussieren. Ik ken de mensen om u heen niet en heb zelf heel andere ervaringen. Ik zou echter nooit durven beweren dat mijn eigen mening een feit zou zijn.

stofzuigertje

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Laat passagier eens achterin zitten......
Daar is de voor lucht gemengd en als de uitstroom aan een kant zwaar geknikte buizen en moeilijke bochten maakte is soms ventilator standje hoger zetten een oplossing.
Meer lawaai maar tijdens rijden maken banden meestal......

Als je weet hoeveel er achter dat plastic dashboard moet, vooral rechts een airbag die groter is dan in stuur dus daarom meestal rechts een onmogelijke bocht die minder warmte geeft tenzij de ventilator meer laat blazen of je moet de linker opening iets dichter zetten.....

Ja, perfecte ventilatie is een ramp in een vol gebouwd voertuig, ook bij andere merken!
De achterbank is een betere oplossing.....

Gesloten