LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 6 dagen na aankoop al problemen met auto

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: 6 dagen na aankoop al problemen met auto

Ongelezen bericht door Quark »

drako schreef:Als u al geen prettig gevoel had met de "schud" motor, waarom dan toch kopen. Dit is heel vervelend voor u. Ik hoopdat u uw geld retour krijgt. Als ik u was zou ik ook de garage met naam en al hier plaatsen. Of zeggen nu mijn geld terug of ik ga het met Radra bespreken, vaak komen ze er dan op terug.
Nogmaals succes
Of de garage houder leest het en komt met een compleet ander verhaal, gebeurt ook regelmatig.

Lauji
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2017 14:29

Re: 6 dagen na aankoop al problemen met auto

Ongelezen bericht door Lauji »

witte angora schreef:
helbakie schreef:of weet iemand hier een oplossing voor of wat moet ik hier mee? :cry:
Wat je moet is eens beginnen met interpunctie, vooral het indelen in alinea's. Je verhaal is nu één lange brei van letters en daardoor nagenoeg onleesbaar.

Inhoudelijk: je bent er volledig ingetrapt. Een motor die mooi schoon is, is schoongespoten. Daar heeft zo'n handelaar redenen voor: het verdoezelen van mankementen. Dat een auto alle kanten op schud is niet normaal, voor geen enkel bouwjaar. Ik heb zelf een driecilinder, daar loopt inderdaad niet zo soepel als een viercilinder, maar het schudden wat jij bedoelt heb ik eerder gezien: dat klopt niet.

En de handelaar wist dat heus wel, het was niet voor niets dat hij de motor liet lopen toen je er aan kwam. Net zoals het niet voor niets is dat een particulier of een handelaar nét even een testritje maakt of nét even benzine haalt op het moment dat je er aankomt: dan is, als er startproblemen zijn, de motor lekker warm en start hij makkelijker.

Het beste wat je kunt doen is een brief sturen en een beroep doen op non-conformiteit: de auto is niet geschikt voor het doel waarvoor je hem gekocht hebt, namelijk rijden op de openbare weg. Daarin eis je ontbinding van de koop en je geld terug. Het geld van het onderzoek kun je waarschijnlijk niet claimen, maar dat zal niet het hoogste bedrag zijn.

Bij welk bedrijf is het trouwens? Er zijn er in Zwolle zat waar je beter geen auto kunt kopen. En er zijn er zat waar je ze beter niet kunt laten repareren, dat ook nog.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd bij welke handelaars je in Zwolle nog een goede occasie kunt kopen voor weinig geld?

atlas1302

Re: 6 dagen na aankoop al problemen met auto

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Goede occasie voor weinig ga je nooit vinden bij een handelaar, dat is nu juist het probleem die 1000 euro afgeragde karretjes.

Koop bij de vakhandel of dealer, wordt je iets minder in de maling genomen maar daar kan je terug vallen op garantie als het goed is tenminste.

Ik kocht altijd van particulieren uit de eerste hand, beetje zoeken natuurlijk en misschien tref je er ook èèn aan in Zwolle. :)

Succes.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: 6 dagen na aankoop al problemen met auto

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Mijn ervaring van vroeger was dat je redelijk betrouwbaar bij garage's in kleinere dorpen kon kopen. Het hele dorp laat daar zijn auto onderhouden, en als zo'n lokale autoboer het in zijn hoofd haalt iemand flink te bedotten staan ze gelijk met eieren op hem te gooien als hij zijn wekelijkse frietje gaat halen. Dat gaat zo het dorp rond en is hij 90% van zijn klanten kwijt. Ik heb daar heel wat afgeragde studenten auto's vandaan gehaald en ben nooit opgelicht. (Dat gebeurde pas toen ik meende audi te moeten rijden en bij de echte dealer terecht kwam. Die blijken namelijk met schroeven van 200 euro per stuk in elkaar te zitten.)

Mucha

Re: 6 dagen na aankoop al problemen met auto

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: 6 dagen na aankoop al problemen met auto

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Mucha schreef: We wonen niet allemaal in een dorp. En ook niet in het verleden.
Nee, maar ook niet allemaal naast een autogarage. Dus als je toch moet rijden en je gaat voor eentje onderaan in de markt kan het een handige tip zijn om in de omliggende dorpen eens rond te kijken. Mijn auto is ook in onderhoud bij zo'n lokale held. Dat scheelt me bakken met geld t.o.v. de officiele dealer heb ik gemerkt.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 6 dagen na aankoop al problemen met auto

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat is ook zo. Je kunt beter bij de zaken zijn die het van de mond-tot-mondreclame moet hebben, dan bij de zaken die echt hard moeten concurreren.

stofzuigertje

Re: 6 dagen na aankoop al problemen met auto

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit is oude van 2016 en al opgelost.....
Eerst even lezen voor je reageerde AUB....

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: 6 dagen na aankoop al problemen met auto

Ongelezen bericht door peteroo »

Mucha schreef:
webshopeigenaar14 schreef:Mijn ervaring van vroeger was dat je redelijk betrouwbaar bij garage's in kleinere dorpen kon kopen. Het hele dorp laat daar zijn auto onderhouden, en als zo'n lokale autoboer het in zijn hoofd haalt iemand flink te bedotten staan ze gelijk met eieren op hem te gooien als hij zijn wekelijkse frietje gaat halen. Dat gaat zo het dorp rond en is hij 90% van zijn klanten kwijt.
We wonen niet allemaal in een dorp. En ook niet in het verleden.
Ik woon wel in het verleden, al hebben we hier ook dorpen en steden. Mensen in Zeeland weten via via bij welke bedrijven je teveel betaalt of waar meestal bedonderd wordt.

Gesloten