LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeerschade, waarborgfonds, promovendum

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
hbekenkamp
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2017 22:22

Parkeerschade, waarborgfonds, promovendum

Ongelezen bericht door hbekenkamp »

Goedenavond,
Ik heb vorig jaar een parkeerschade opgelopen waardoor mijn verzekeringspremie sterk is verhoogd. Ik heb de vermoedelijke dader opgespoord, echter hij ontkent. Nu kan ik volgens Promovendum geen beroep meer doen op het waarborgfonds, omdat de dader niet onbekend is. Dus door het doorgeven van de vermoedelijke dader wordt ik nu gestraft. Dit klopt toch niet?
Kunt u hier iets mee?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Parkeerschade, waarborgfonds, promovendum

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nee, hier kunnen wij niets mee, u zit nu op het forum.

Het waarborgfonds moet direct betrokken worden. Deze is opgezet als de veroorzaker niet bekend is. Wel zijn er strenge voorwaarden, zoals getuigen dat de auto onbeschadigd stond voor het voorval. Na een jaar nog aanmelden bij het waarborgfonds kan dus niet.
Schijnbaar heeft uw eigen verkeraar uitgekeerd en dat betekend een verlaging van de korting.
En dat u de vermoedelijke dader heeft zou mooi zijn, maar alleen als u het hard kunt maken. Met vermoedens heeft nog nooit iemand gewonnen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Parkeerschade, waarborgfonds, promovendum

Ongelezen bericht door berndv »

hbekenkamp schreef:Goedenavond,
Ik heb vorig jaar een parkeerschade opgelopen waardoor mijn verzekeringspremie sterk is verhoogd. Ik heb de vermoedelijke dader opgespoord, echter hij ontkent. Nu kan ik volgens Promovendum geen beroep meer doen op het waarborgfonds, omdat de dader niet onbekend is. Dus door het doorgeven van de vermoedelijke dader wordt ik nu gestraft. Dit klopt toch niet?
Kunt u hier iets mee?
De premie is verhoogd omdat promovendum uitgekeerd heeft, neem ik aan. Dus dan vermoed ik dat het gaat om een all-risk verzekering. Ik heb geen idee wat u zou willen dat er mee gedaan wordt. Heeft u het waarborgfonds direct in kennis gesteld? En heeft u getuigen/bewijs dat uw auto ongeschonden was op het moment dat u daar parkeerde?

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Parkeerschade, waarborgfonds, promovendum

Ongelezen bericht door john18 »

Als ze melden dat afwijzing reden is vanwege dader bekend is dan kunnen ze dat ook onderbouwen met bewijs. Zij stellen dat de dader bekend is. Dus dan kunnen ze het ook bewijzen. Ik ga er even vanuit dat uw eigen verzekering niet heeft uitgekeerd en dat u aan alle voorwaarden van de waarborgfonds heeft voldaan. En heb het even ook niet over de premie. Aub eerdere vragen beantwoorden om een duidelijk verhaal te krijgen. Ik snap even niet waarom uw verzekeringspremie stijgt ivm waarborgfonds? Die stijgt toch alleen als de verzekeraar uitkeerd omdat u fout zit of schade hebt gedeclareerd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Parkeerschade, waarborgfonds, promovendum

Ongelezen bericht door berndv »

john18 schreef: Ik snap even niet waarom uw verzekeringspremie stijgt ivm waarborgfonds? Die stijgt toch alleen als de verzekeraar uitkeerd omdat u fout zit of schade hebt gedeclareerd.
Ik kan eigenlijk maar 1 reden bedenken waarom de premie van een verzekering stijgt, buiten een eventuele jaarlijkse wijziging van premie dan. En dat is dat er uitgekeerd is door de verzekering aan de verzekerde. Maar dat zijn aannames.

Inderdaad zou meer info van ts wel gewenst zijn. Informatie zoals, wanneer vond het schadegeval plaats. Wanneer heeft u kennis genomen van de mogelijke dader? Wanneer heeft u de gegevens van de mogelijke veroorzaker doorgegeven aan de verzekeraar. Welke schade heeft de verzekeraar vergoed en om welke reden? Wanneer heeft u zich gemeld bij het waarborgfonds?

Joost_Niederer
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2017 15:42

Re: Parkeerschade, waarborgfonds, promovendum

Ongelezen bericht door Joost_Niederer »

Helaas keert het waarborgfonds inderdaad alleen als er een onbekende ín het spel is, en dan nog zijn er behoorlijk wat formaliteiten. Mijn ervaring is dat er echt niet zomaar wordt uitgekeerd,

Is er geen enkele andere mogelijkheid om de aansprakelijkheid van de wederpartij aannemelijk te maken? Bijvoorbeeld door een getuige? Sporen op de auto? (b.v. op uw auto strepen van de lak van de ander, op de auto van de ander uw lak?) Op een andere manier een bekennende verklaring los zien te krijgen?

Kunt u misschien kort uitleggen wat er gebeurd is of wat u denkt dat er gebeurd is?

Met vriendelijke groet, Joost Niederer
Laatst gewijzigd door Radar op 10 mei 2017 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht aangepast. Reden: reactie op verwijderd bericht

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Parkeerschade, waarborgfonds, promovendum

Ongelezen bericht door peteroo »

Verzekeraars zijn er op uit om geld te verdienen. Middelen: niet uitkeren en premieverhoging. Een dubieuze verzekeraar als deze, die nog niet zo lang geleden op de vingers werd getikt wegens discriminatie, is bepaald niet roomser dan de paus.

Ze doen met die gelikte commercials alsof ze het beste voor hebben met hoger opgeleiden, maar uitgangspunt is vooral dat die doelgroep gezonder leeft en minder schades veroorzaakt en dus minder kost.

RobertC.
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2018 23:07

Re: Parkeerschade, waarborgfonds, promovendum

Ongelezen bericht door RobertC. »

Alleen getuigen die verklaren dat auto ongeschonden was toen u parkeerde is niet afdoende, je zult ook getuige moeten hebben die kan verklaren dat de auto beschadig was voordat u er weer mee verder reed.

stofzuigertje

Re: Parkeerschade, waarborgfonds, promovendum

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beetje laat, 1 jaar later....

Maar is er Politie bij geweest zonder voertuig te verplaatsen en proces verbaal opgemaakt?

Dan kan de Politie controleren aan de schade foto van Uw herstelde en de hoogte en sporen op de vermoedelijke dader of dit zo is of niet.
Deze persoon moet wel aantonen hoe de schade is ontstaan en of dit gemeld is!

De hoogte en diepte moet overeenkomen en bij elders veroorzaakte schade kan het er op lijken maar de kans bestaat dat hij schade kreeg elders en niet liet herstellen wegens verzekeringspremie en dagwaarde!

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Parkeerschade, waarborgfonds, promovendum

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Topic is van bijna een jaar geleden,

Gesloten