LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] THP 1.6 problemen na tweede motor

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
atlas1302

Re: THP 1.6 problemen na tweede motor

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Dan een TIP Als jouw peugeootje nog als nieuw is en je bent er zo aan gehecht dan is een goede TIP voor jou om lid te worden van een Peugeot vereniging of Franse auto`s.
Meestal hebben deze verenigingen hobby werkplaatsen en zij weten alles van die Peugootjes, je krijgt korting op je onderdelen en omdat je gezellig meesleutelt reviseer je jouw eigen blok. Je zal daarna zeggen....eeuuhhh is dat nou alles.

Ja inderdaad, een dagje sleutelen en hij is weer als nieuw, en u kent nu als de enige eigenaar de werkelijke historie van uw motor. BBBrrrrrrrmmmm. 8)

JohnVi
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2017 18:45

Re: THP 1.6 problemen na tweede motor

Ongelezen bericht door JohnVi »

stofzuigertje schreef:Long life service en vervuiling?

Ik denk dat Peugeot op kortere jaarlijkse service heel veel problemen kan voorkomen met goede olie maar dan 1x per jaar of 15.000 Km instellen!
Dus niet na 100.000 Km als de problemen komen maar gelijk van nieuwe motor af al jaarlijks verversen en niet bezuinigen.

en welk merk en type olie gebruikt de Peugeot dealer.....?
En vul je regelmatig bij met kringloop olie van de Action?
Ja, als je voordelige op papier aan de eisen voldoende olie van een kringloop leverancier......
Dat is oude gereinigde olie met nieuwe dope en die voldoet bij in gieten aan de eisen die erop staan!
Maar hoe lang blijven die dopes geldig... geen long life in ieder geval.

Vervuiling en de ketting, dat betekende dat de Long Life olie niet voldoende reinigde of te korte levensduur had.
Ook bij file rijden is vervuiling mogelijk en daarom, wel dure en goed merk in gieten en tijdig verversen!
Een goed rijdende HTP met 260.000 km op de teller maar die doet het wel elk jaar nieuwe olie in!
En dan naast de olie ook het filter wisselen....
Deze auto gaat jaarlijks bij een officiële peugeot dealer in onderhoud en is al speciale olie 0w30 van total.

JohnVi
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2017 18:45

Re: THP 1.6 problemen na tweede motor

Ongelezen bericht door JohnVi »

Deze auto is vanaf het begin bij een officiële Peugeot dealer in onderhoud en word altijd gevuld met 0W30 olie van Total zoals het voorgeschreven is.

JohnVi
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2017 18:45

Re: THP 1.6 problemen na tweede motor

Ongelezen bericht door JohnVi »

BB000439 schreef:Is de eerste motor wel vergoed door Peugeot Nederland ?Gezien de uitspraken van een ANWB expert in 2016 en de uitzending van TROS RADAR in hetzelfde jaar over de aansprakelijkheid van Peugeot Nederland zou een kosteloze vervanging geëist kunnen worden. Als ze dit weigeren zou ik een Rechtsbijstandsverzekeraar inschakelen. Hopelijk bent u daarvoor verzekerd.
De eerste motor is volledig vergoed door Peugeot inclusief de katalysator.

Halfmiljoen
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jul 2014 08:36

Re: THP 1.6 problemen na tweede motor

Ongelezen bericht door Halfmiljoen »

Persoonlijk zou ik zo'n auto niet meer willen. Nu al zo veel gedonder en voor de restwaarde in de toekomst ook niet fijn. Peugeot schrijft al veel af en al helemaal als er een problematisch blok in ligt.

Mijn ouders hebben ook eens een geschil gehad met de dealer (vw in dit geval). In 2003 haalden zij een nieuwe vw transporter. Prachtige bus, maar er was elke keer wel weer wat; ondeugdelijke stuurinrichting, losse turboslang (3x), geen krik meegeleverd, schuifdeur ging niet open bij warm weer en extreem hoog olieverbruik 1:750.

Uiteindelijk waren ze er zat van en hebben ze de bus bij de dealer gezet en aangegeven dat ze deze niet meer wilden (leaseauto). Na veel getouwtrek kwam het voor de rechter.

Deze rechter stelde uiteindelijk een simpele vraag aan de dealer; 'is het normaal dat een auto van deze leeftijd zulke mankementen vertoont' de dealer moest wel 'nee' antwoorden.

Het leasecontract werd toen ontbonden.

JohnVi
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2017 18:45

Re: THP 1.6 problemen na tweede motor

Ongelezen bericht door JohnVi »

Heeft u eventueel het dossiernummer van deze rechtszaak.
U kan dit ook via een privébericht sturen.

Paula-2017
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2018 08:59

Re: THP 1.6 problemen na tweede motor

Ongelezen bericht door Paula-2017 »

JohnVi schreef:Heeft u eventueel het dossiernummer van deze rechtszaak.
U kan dit ook via een privébericht sturen.
Wat een vervelende toestand met je auto. Wij hebben dezelfde situatie met een 508. In een jaar tijd 2 keer een vervuilde motor en hoge reparatiekosten. De auto is nog vrij jong en dealeronderhouden. Ik ben heel benieuwd of je met Peugeot tot een goede oplossing bent gekomen!

eir
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2019 15:53

Re: THP 1.6 problemen na tweede motor

Ongelezen bericht door eir »

Ook ik heb nu een auto (308 thp 1.6) die nu 'economisch total loss' is, tijdens het wegrijden van de oprit een 'raar' geluid uit het motor compartiment.

WW erbij; distributieketting gebroken (kapotte schakel) waardoor blok en turbo zijn afgeschreven (volgens mijn Peugeot dealer)
Auto is bij een erkende Peugeot dealer gekocht, altijd daar in onderhoud geweest, altijd de juiste olie (lang leve de Peogeot-card) gekregen. In het begin van dit jaar een 'motorflush' gehad. En nu dit... Dealer beroept zich op Peugeot Nederland; geen coulance, 'pech gehad'. Revisie motor + turbo á €5000,-- of een nieuwe á €9000,-- met de vraag: 'zegt u maar wat u wilt doen?'
De auto is te oud. (alsof dat iets zegt over de conditie van het motorblok, 135k gereden, had er maar een distributieriem in gezeten dan was deze bij 120k vervangen en hoefde ik niet te corresponderen op dit forum)

Daarna lees allemaal bekende verhalen; ook in mijn auto zit ook al een nieuwe benzinepomp.
Ook ik ben naar een juridisch loket geweest; volgens hun sta ik in mijn recht, burgerwetboek is daar duidelijk in; 'duidelijk is dat Peugeot in gebreken is geweest'. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen is twee.
Wel veel verhalen maar geen jurisprudentie over deze zaken.

Hoe is het mogelijk dat een ketting van enkele 'tientjes' een auto met een dagwaarde van €6000/7000,-- (inruilwaarde €4500/5000,--) 'economisch total loss' kan laten verklaren ? Als dat geen nalatigheid is wat dan wel?

Vraag aan avro.tros.radar: Wat hebben de televisie uitzendingen nu opgeleverd voor de gedupeerde bezitters van auto's waar dit THP1.6 blok in zit? Want daar lees ik verder niets over op dit forum, ik stel een reactie van jullie kant op prijs.

Voor een ieder die dit bericht leest en dit probleem ook heeft gehad; is jullie probleem opgelost en zo ja; wat heb je daarvoor moeten doen? Ik sta open voor elke (serieuze) oplossing.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: THP 1.6 problemen na tweede motor

Ongelezen bericht door thecure »

Een auto met thp motor moet je zo snel mogelijk dumpen.
Geheid krijg je vroeg of laat problemen.
Betere keus is de 1.0 ecoboost van Ford.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: THP 1.6 problemen na tweede motor

Ongelezen bericht door Revoked »

"economisch total loss" is een tautologisch pleonasme.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: THP 1.6 problemen na tweede motor

Ongelezen bericht door Erthanax »

Taalkundige humor op het forum, het moet niet gekker worden.

Gesloten