LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Multiair module vast gelopen (1 jaar en 3 maanden oud)

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
MVD84
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2017 17:33

Multiair module vast gelopen (1 jaar en 3 maanden oud)

Ongelezen bericht door MVD84 »

Goedeavond,

Tijdje terug is mijn multiair module vast gelopen. Door het vast lopen is er veel schade aan de auto ontstaan. De multiair module zelf was nog maar 1 jaar en 3 maanden oud. De auto zelf inmiddels 7 jaar. 920318 km stand.

Vorige multiair module was al vervangen ivm verkeerde olie. Er is dus een nieuwe in gegaan en deze is dus ook al na 1,3 jaar vast gelopen.

De verzekering heeft een technisch expert gestuurd en deze heeft geconcludeerd dat de multiair module door eigen toedoen is defect gegaan. Met dit wordt bedoelt een fabriekse fout of gewoon domme pech. Krijg dus niets vergoed en ben dus alles kwijt. Geen dagwaarde niks. Ze gaan nog proberen de rechtsbijstandverzekering maar ik acht weinig kans.

Kan iemand mij vertellen of ik daadwerkelijk alles kwijt ben of zijn er nog mogelijkheden. Kan er niks aan doen en ook al ben ik all risk verzekerd gewoon dus pech zeggen ze.

Hoor het graag. Alvast dank.

Mvg,

Dhr v Dam

NeoDutchio
Berichten: 12319
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Multiair module vast gelopen (1 jaar en 3 maanden oud)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

MVD84 schreef:Goedeavond,

Tijdje terug is mijn multiair module vast gelopen. Door het vast lopen is er veel schade aan de auto ontstaan. De multiair module zelf was nog maar 1 jaar en 3 maanden oud. De auto zelf inmiddels 7 jaar. 920318 km stand.

Vorige multiair module was al vervangen ivm verkeerde olie. Er is dus een nieuwe in gegaan en deze is dus ook al na 1,3 jaar vast gelopen.

De verzekering heeft een technisch expert gestuurd en deze heeft geconcludeerd dat de multiair module door eigen toedoen is defect gegaan. Met dit wordt bedoelt een fabriekse fout of gewoon domme pech. Krijg dus niets vergoed en ben dus alles kwijt. Geen dagwaarde niks. Ze gaan nog proberen de rechtsbijstandverzekering maar ik acht weinig kans.

Kan iemand mij vertellen of ik daadwerkelijk alles kwijt ben of zijn er nog mogelijkheden. Kan er niks aan doen en ook al ben ik all risk verzekerd gewoon dus pech zeggen ze.

Hoor het graag. Alvast dank.

Mvg,

Dhr v Dam
Door eigen toedoen is anders dan een fabrieksfout of domme pech. Daar kunt u namelijk niets aan doen. Eigen toedoen is iets zelf gedaan hebben waardoor het kapot is gegaan. Iets klopt er niet in uw verhaal.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Multiair module vast gelopen (1 jaar en 3 maanden oud)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Verkeerde olie? En nu weer kapot. Heeft u mogelijk dezelfde olie erin gegooid?

Overigens een auto met bijna een miljoen kilometer heeft waarschijnlijk een restwaarde van 0,0 en lijkt me rijp voor de sloop.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Multiair module vast gelopen (1 jaar en 3 maanden oud)

Ongelezen bericht door kokka »

Je autoverzekering heeft sowieso niets met een technisch mankement te maken. Je zou kunnen proberen de verkoper/garage die deze multiair module heeft geleverd/vervangen aansprakelijk te stellen. Je kan je beroepen op non-conformiteit. De bewijslast ligt overigens wel bij jou. Je kan op de sloop vast wel een ander motortje vinden die erin kan

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Multiair module vast gelopen (1 jaar en 3 maanden oud)

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Bekijk eens dit fragment uit een uitzending van Kassa, m.n. v.a. 9:15/16:40 min, wat een z.g. contra-expert hierover zegt??
Ook over de z.g. dagwaarde.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Multiair module vast gelopen (1 jaar en 3 maanden oud)

Ongelezen bericht door peteroo »

Beetje kinderachtig om te vallen over een tikfout. De auto heeft ruim 92.000 km gereden, neem ik aan.

Verder zou u nog wel een en ander kunnen verduidelijken. Wie heeft die verkeerde olie er toen in gedaan? De dealer, uzelf of een onafhankelijke garage? Wiens eigen toedoen bedoelt de expert?

Als je even googelt op fiat multi air kom je al meerdere onderwerpen tegen waarin de module aan bod komt
https://www.anwb.nl/experts/Auto/vraag/ ... rote-beurt

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtopic.php?t=14592

stofzuigertje

Re: Multiair module vast gelopen (1 jaar en 3 maanden oud)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Helaas een mooi systeem dat schone en zuinige auto opleverde tot dat deze dure technologie stuk gaat.

Kijk film maar en ik zie voor een relatief voordelige auto een duur en niet 100% uit ontwikkeld systeem.
https://youtu.be/Td9Gz_h7Qpg

Een Fiat of Alfa zonder deze wil ik nog wel maar na deze waarschuwing is de kans dat ik er een met Multi Air koop nihil.

Gesloten