LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Half jaar na aanrijding pas onderzoek vanuit tegenpartij

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
stofzuigertje

Re: Half jaar na aanrijding pas onderzoek vanuit tegenpartij

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een Lease auto van de zaak is vaak Achmea groep en door de schade te verdraaien naar ondeskundige particulier.....
Ik hoop dat je een andere verzekeraar hebt want fraude door verzekeraars komt vaker voor.

En bij te laat melden word de bewijslast dat het toen gebeurde en niet bij 2e aanrijding later erg lastig.
Ik heb bij twijfelachtig of matig ingevulde schade formulieren wel vaker gezien dat ze het proberen op de tegenpartij te verhalen.

Mijn vermoeden is dat de trekhaak iets scheef gedrukt is dus schade aan balken onderzijde auto waar de trekhaak aan vast zit.
Maar de kogel zal nauwelijks sporen hebben, maar als hij een boom ramde of stevige paal maanden later zal er bodem schade zijn!
Dat beteken niet dat Uw blik stevig genoeg is voor deze schade.
Zelf ervaring met oude Volvo 245 die wegens lengte dagelijks tegen de muur ging met de kogel.
Dan paste hij redelijk in het vak.
Na dagelijks muurtje rammen was naast de muur, flinke gat ook de bodem krom.
Als je deze trekhaak scheef ramde bestaat er een kleine kans, maar dat je later nogmaals iets raakte is ook groot.

Hoe wil je bewijzen dat je afgelopen half jaar niets met je trekhaak geraakt heeft omdat de kogel nauwelijks sporen zal vertonen!
Vermoedelijk is nu bij een grote beurt de scheve trekhaak gezien en was hij niet eerder in garage.
Na zoveel tijd word het moeilijk bewijsbaar of het van jou of latere botsing is gekomen!

Als hij toen wel voor controle naar garage is geweest is er niet goed gekeken en vervalt deze claim.
Maar zolang wachten met kans op nogmaals iets raken is erg groot en moeilijk bewijsbaar.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Half jaar na aanrijding pas onderzoek vanuit tegenpartij

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Een Lease auto van de zaak is vaak Achmea groep en door de schade te verdraaien naar ondeskundige particulier..... Ik hoop dat je een andere verzekeraar hebt want fraude door verzekeraars komt vaker voor.
Je durft nogal wat zware woorden in je mond te nemen. Kan je het ook nog enigszins onderbouwen?

stofzuigertje

Re: Half jaar na aanrijding pas onderzoek vanuit tegenpartij

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Helaas ervaring dat mijn Onderlinge vaker deze grote tegenkwam die indien er enige twijfel was de boel graag verdraaide om vooral niet te betalen en zo meer winst te maken...

Achmea groep is bekend als er enige twijfel is.....
Maar ik wacht op reactie topic starter want ik weet niet waar deze Lease en de Topic starter verzekerd zijn.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Half jaar na aanrijding pas onderzoek vanuit tegenpartij

Ongelezen bericht door witte angora »

stofzuigertje schreef: Zelf ervaring met oude Volvo 245 die wegens lengte dagelijks tegen de muur ging met de kogel.
Dan paste hij redelijk in het vak.
Na dagelijks muurtje rammen was naast de muur, flinke gat ook de bodem krom.
Hoeveel centimeter is de Volvo uiteindelijk korter geworden? :shock:

derks1970
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2017 14:53

Re: Half jaar na aanrijding pas onderzoek vanuit tegenpartij

Ongelezen bericht door derks1970 »

Ik had idd ook in januari een minimale aanrijding. Begin jullie kreeg ik bericht dat de tegenpartij een schade had geclaimd van 850€. Bij aanrijding was kentekenplaat gedeukt en de houder van de plaat gebarsten. Ik was stom verbaasd naar het schade bedrag. Ik vroeg mijn verzekeraar naar schaderapport en kreeg alsnog een taxatie van schade. Het is blijkbaar mogelijk dat binnen 6 maanden schade geclaimd mag worden. Ik heb hier ook geen prettig gevoel bij maar niets aan te doen.

jjmoes
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jul 2017 15:53

Re: Half jaar na aanrijding pas onderzoek vanuit tegenpartij

Ongelezen bericht door jjmoes »

Er is een film van Laurel en Hardy waarbij de heren een minimale schade veroorzaken aan een geparkeerde auto. Gentlemen als ze zijn , steken ze hun visitekaartje onder de ruitenwisser en rijden door. Een moment later wordt de geparkeerde auto total-loss gereden door een betonauto waardoor er vrijwel niets overblijft van de auto. Alleen het visitekaartje prijkt nog pontificaal tussen de glassplinters van de voorruit en de ruitenwisser..Wie krijgt de schuld van deze catastrofe? Juist....en daarom is een dashcam zo nuttig, een foto uit een mobieltje en een getuigenverklaring.
Overigens elke schadeverzekeraar heeft zo zijn uitsluitingsclausules

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Half jaar na aanrijding pas onderzoek vanuit tegenpartij

Ongelezen bericht door vroem »

mijn ervaring is helaas dat verzekeraars nogal eens laks zijn en gewoon te beroerd om poot stijf te houden. Of om andere redenen een claim die aan alle kanten stinkt toch te honoreren.

Ik zou het advies van de contra-expertise opvolgen. Wellicht is die optie zelfs opgenomen in je verzekering. Een onaangename verrassing achteraf wordt lastig pareren wanneer je nu een afwachtende houding aanneemt.

Wanneer het dossier gesloten is zal er ook een erg goede reden boven water moeten komen het te heropenen. Verzekeraar komt hierin dus laks over.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Half jaar na aanrijding pas onderzoek vanuit tegenpartij

Ongelezen bericht door chrisd1 »

derks1970 schreef:Het is blijkbaar mogelijk dat binnen 6 maanden schade geclaimd mag worden. Ik heb hier ook geen prettig gevoel bij maar niets aan te doen.
Ikzelf reed ruim een jaar geleden achteruit tegen een andere auto, waarbij mijn achterbumper terugveerde van een band van de ander: m.i.: E 0 schade.
Heb ik gemeld bij mijn verzekering, die aangaf, dat wp 12 maanden de tijd had om een claim in te dienen:
Niets meer gehoord van wp; na 12 mndn desbetreffende brief van verzekeraar.

Gesloten