LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB Veilig Rijden autoverzekering, informatie klopt niet

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
robbert.gorter
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2017 14:31
Contacteer:

ANWB Veilig Rijden autoverzekering, informatie klopt niet

Ongelezen bericht door robbert.gorter »

Ik heb sinds oktober 2016 een Veilig Rijden autoverzekering, waarbij je extra korting kunt verdienen, door netjes te rijden.
Op hun website staat een overzicht met welke extra kortingen je kunt verdienen met welke rijdersscore:

80-100 = 20 tot 30% korting
50-80 = 10 tot 20% korting
0 - 50 = 0 tot 10% korting (je moet dus extra premie betalen, omdat je standaard al 10% korting krijgt)

Afgelopen kwartaal heb ik een rijdersscore van 81 behaald. Volgens het schema van de ANWB zou ik dus minimaal 20% korting moeten ontvangen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik een mail waarin stond dat ik 19,09% korting ontving.

Je wordt dus belazerd waar je bij staat. Na uitvoerig telefonisch contact hield de medewerker zich van de domme en was het bekend dat de informatie op de site niet klopt. Ze betalen dus heel bewust minder premie terug.

Hebben meerdere mensen dit ondervonden?

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: ANWB Veilig Rijden autoverzekering, informatie klopt niet

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hoe beoordeelt men nou zoiets?

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: ANWB Veilig Rijden autoverzekering, informatie klopt niet

Ongelezen bericht door Appie83 »

Nijogeth schreef:Hoe beoordeelt men nou zoiets?
Via een apparaatje die meet hoe je rem, optrekt, snelheid en snelheid in bochten (g krachten icm met GPS. Met andere woorden je levert een klein stukje privacy in zodat je korting krijgt.

Wat ze doen met de verzamelde data: gebruiken voor de berekening van korting, igv vermoeden van onterechte claims van jou of andere weggebruiker, anonieme statistische analyses, na fraude of poging tot fraude of op verzoek van justitie o.g.v. een rechterlijk bevel

https://www.anwb.nl/verzekeringen/nieuw ... -jij-rijdt
Laatst gewijzigd door Appie83 op 15 aug 2017 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: ANWB Veilig Rijden autoverzekering, informatie klopt niet

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Appie83 schreef:
Nijogeth schreef:Hoe beoordeelt men nou zoiets?
Via een apparaatje die meet hoe je rem, optrekt, snelheid en snelheid in bochten. Met andere woorden je levert een klein stukje privacy in zodat je korting krijgt.

https://www.anwb.nl/verzekeringen/nieuw ... -jij-rijdt
Ah ok, niets voor mij dus. Zou waarschijnlijk een 0 als score hebben.

Gesloten