LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fluittoon bij SEAT MII

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Wim van 't Veer
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2017 10:17

Fluittoon bij SEAT MII

Ongelezen bericht door Wim van 't Veer »

Sids een aantal maanden ontstaat er bij mijn SEAT MII een fluittoon bij ca. 130 kilometer per uur.
De dealer Martin Schilder in Alkmaar heeft een paar keer een monteur laten rijden en meerijden en inderdaad : men geeft het toe.
Alleen er is niets aan te doen.
Vele gesprekken en mails later waarbij Seat Nederland en de importeur Pon zich over de kwestie hebben gebogen is de conclusie: het is een bij de auto behorend erkend gebrek. Het advies was ga er niet de snelweg mee op !

Men bood mij daarvoor geen oplossing.
Op de vraag of het leasecontract dan ontbonden kon worden wegens wanprestatie werd gezegd dat dit alleen kon als ik een boete betaalde......
Met andere woorden de klant is altijd de dupe bij SEAT !

Zijn er meerder mensen met dezlfde ervaring ?
Misschien kunnen we ze dan bundelen en kan radar-tv er iets mee.
Dat zou fijn zijn.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Fluittoon bij SEAT MII

Ongelezen bericht door kokka »

waar hoor je die fluittoon dan? bij de deuren, Ramen of ergens anders uit de auto

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Fluittoon bij SEAT MII

Ongelezen bericht door Appie83 »

Wim van 't Veer schreef:Sids een aantal maanden ontstaat er bij mijn SEAT MII een fluittoon bij ca. 130 kilometer per uur.
De dealer Martin Schilder in Alkmaar heeft een paar keer een monteur laten rijden en meerijden en inderdaad : men geeft het toe.
Alleen er is niets aan te doen.
Vele gesprekken en mails later waarbij Seat Nederland en de importeur Pon zich over de kwestie hebben gebogen is de conclusie: het is een bij de auto behorend erkend gebrek. Het advies was ga er niet de snelweg mee op !

Men bood mij daarvoor geen oplossing.
Op de vraag of het leasecontract dan ontbonden kon worden wegens wanprestatie werd gezegd dat dit alleen kon als ik een boete betaalde......


Uit het hele verhaal begrijp ik dat u de Seat Mii prive leaset en dus zijn de onderhoudskosten en gebreken aan de auto voor hun rekening. De vraag is of de fluittoon een gebrek is. Als het gaat om een technisch mankement waardoor u beter niet meer gebruik zou moeten maken van de snelweg dan is het natuurlijk een gebrek en dan moet Seat dit repareren en anders een andere auto ter beschikking stellen. Doen ze dit niet dan mag u zonder boete het contract ontbinden. Wel eerst een redelijk termijn geven (ingebrekestelling) Een boete betaalt u alleen als u het contract opzegt.
Is de fluittoon hinderlijk dan denk ik dat u alleen het contract kan ontbinden als het objectief gezien erg vervelend is.

Mogelijkheden: een papiertje o.i.d. wat vastzit in de grille van de auto, ruitenwissers, verwarmingskanaal,interieurfilter. Zou helaas van alles kunnen zijn.

atlas1302

Re: Fluittoon bij SEAT MII

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Turbo misschien?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Fluittoon bij SEAT MII

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Er bestaan veel 'fluitende auto's', ook bij andere merken ...

- Trap de koppeling eens in wanneer uw Seat fluit ... het kan aan met de aandrijflijn te maken hebben
- Rubbere slang(en) met ribbels tapen ... luchtweerstand is dan de veroorzaker

Het advies om de snelweg niet op te gaan is hilarisch en rijp voor RADAR-tv.

Terugmelding zou leuk zijn!

Gesloten