Vervelende ervaring met Vaartland.nl

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
GWD1983

Vervelende ervaring met Vaartland.nl

Ongelezen bericht door GWD1983 » 22 nov 2017 19:55

Ik vond een leuke auto op internet, deze stond bij vaartland.nl. Ik mail het bedrijf en de verkoper mailt mij terug dat hij graag contact wil over de auto. Heel netjes lijkt het allemaal.

Vervolgens maak ik een afspraak op de vestiging halsteren om de auto te bekijken om 19:00. ik moet vanuit Den Bosch komen en rij dus een uurtje die kant op.

Bij aankomst vertelt de verkoper mij doodleuk dat de auto niet aanwezig is en hij eerst de prijsverhogingen op de aanbieding wil bespreken. 300 euro extra plus een hoop verzekeringspakketten. Ik geef dus aan dat ik gewoon de auto wil zien en als ik het iets vind dan koop ik hem zoals geadverteerd, niet meer niet minder.

Dat kan dus niet bij vaartland.nl, je moet eerst de koop rondmaken en dan laten zij de auto komen (ervanuit gaand dat ze hem überhaupt hebben). Zo verspil je dus 3 uur van je tijd 60 euro aan brandstof en een hoop valse beloftes. Zo zouden ze ook mijn auto inruilen, bij aankomst was dit geen optie want de inruiler was te duur.

Kan er iets gedaan worden aan dit soort misleiding? Ik lees een hoop reviews op internet waar ze deze zelfde gore trucs uithalen.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 nov 2017 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

NeoDutchio

Re: Vervelende ervaring met Vaartland.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 23 nov 2017 15:28

Het enige dat u kunt doen is achterhalen of deze auto wel in het bezit is van Vaartland. Vaak worden auto's aangeboden die helemaal niet te koop zijn. Dan kunt u zich beroepen op dwaling en misleiding.
De truc die met u is uitgehaald komt helaas vaker voor bij dit bedrijf. Het mooiste is als niemand meer gaan kopen daar, dan sterven dit soort bedrijfjes vanzelf wel uit.

Holy53

Ongelezen bericht door Holy53 » 24 nov 2017 11:59

" Zo verspil je dus 3 uur van je tijd 60 euro aan brandstof"

Inderdaad tijd voor een andere auto. 60 euro aan brandstof uitgeven voor 200 km is absurd.

thecure

Ongelezen bericht door thecure » 24 nov 2017 12:19

uitgaande van 1,70 per liter zou je 35 liter verstoken.

Dat zou betekenen dat de auto 1:5,7 reed. Wel fors, maar met een dikke amerikaan niet onmogelijk 8)

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 » 24 nov 2017 17:06

vaartland is het equivalent van Seats en Sofa's.....
Staat een leuke auto in Heerenveen, iemand uit Halstern belt ervoor.... en Heerenveen zegt ik kom niet langs want ik verkoop hem hier wel...
Je zegt niks tegen klant want je wil hem in de showroom hengelen! Eenmaal daar moet je hem een andere auto aansmeren en paketten.... Als de klant maar binnen is....

Daar zijn die mooie advertenties op gericht.

Plaats reactie