Radar

toggle menu

Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.

RE: Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

door olaf79 » 23 dec 2017 11:11

sylvesterb schreef:
Kambiez schreef:In eerste instantie constateerden wij de eerste vijf punten op de locatie zelf. Later dat wij naar huis reden vielen ons de rest van de bovenstaande punten op. Wij hebben dit ook kenbaar gemaakt aan Tesla.
Aangezien wij in veronderstelling waren dat wij de auto terug mochten brengen, hebben wij de papieren getekend en de auto meegenomen. Een dag later hebben wij direct met Tesla via email gecommuniceerd dat wij de auto terug willen brengen omdat er zoveel zaken er niet aan kloppen.


U accepteert de auto, met de gebreke, en daarna heeft u de veronderstelling dat u de auto terug kunt brengen, waarop had u deze veronderstelling gebaseerd want Tesla deelt deze mening duidelijk niet en wilt de zaken herstellen. Bij een auto heeft u geen recht op 14 dagen niet goed geld terug garantie. Als u de auto had geweigerd had u een nieuwe gekregen, met de daarbij behorende wachttijd. Los dat ik de reactie van de Lease maatschappij mis in uw verhaal.

Dit klopt niet. TS schrijft dat er meer gebreken aan het licht kwamen tijdens het naar huis rijden. Bij een auto van deze prijs en dit caliber kan ik me voorstellen dat je flink teleurgesteld bent als er zoveel gebreken aan zitten bij oplevering. Uiteraard dient de leverancier dit op te lossen, maar ik zie niet dat de gebreken van dien aard zijn dat ze het rechtvaardigen om een nieuwe Tesla te eisen.
Dan is er nog de onbeantwoorde vraag: hoe lease je. Je bent sowieso geen consument maar een zakelijke klant.
olaf79
 
Berichten: 8177
Geregistreerd: 17 okt 2011 23:53

RE: Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

door chrisd1 » 23 dec 2017 11:24

olaf79 schreef:...maar ik zie niet dat de gebreken van dien aard zijn dat ze het rechtvaardigen om een nieuwe Tesla te eisen.
Lijkt me ook; zouden dan zijn opgelost als afleveringskosten??
chrisd1
 
Berichten: 1550
Geregistreerd: 24 maart 2009 08:12

RE: Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

door NeoDutchio » 23 dec 2017 11:59

Kambiez schreef:
NeoDutchio schreef:Helaas niet het antwoord wat u wilt horen, maar de eigenaar van de auto moet de verkoper de gelegenheid geven om de problemen op te lossen. Een nieuwe eisen kan enkel als reparatie niet in verhouding staat tot de nieuwprijs. En dat is hier niet het geval.


Het probleem hier is dat ik nu meer dan een maand op de auto moet wachten tot deze hersteld is. Aangezien dat dit een zakelijke auto betreft en direct dient in gezet te worden, loop ik als ondernemer omzet mis. Er was reeds, afspraken gemaakt met verschillende instanties waar de auto klaar wordt gemaakt voor Taxi. Dit is op zich een heel traject. Wie is dan verantwoordelijk voor de opgelopen schade? Ik krijg niet een auto wat fatsoenlijk is geleverd en ik loop als ondernemer omzet mis. Binnenkort zal ik ook de maandelijkse bedrag van leasemaatschappij moeten betalen. Terwijl ik de auto niet eens heb kunnen gebruiken. Kan Ik Tesla hiervoor aanspraak stellen?


U bent een ondernemer, daar valt dus geen zinnig woord op te zeggen hier op het consumentenforum. U kunt het beste uw probleem voorleggen op www.higherlevel.nl. Dat is een forum voor ondernemers. Consumentenrecht telt namelijk niet voor u.
NeoDutchio
 
Berichten: 3230
Geregistreerd: 17 jan 2014 23:39

RE: Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

door 16again » 23 dec 2017 17:02

NeoDutchio schreef:U bent een ondernemer, daar valt dus geen zinnig woord op te zeggen hier op het consumentenforum.

Forum is niet exclusief voor consumenten, er is voor ZZPers zelfs een aparte categorie:
https://radar.avrotros.nl/forum/viewforum.php?f=145
16again
 
Berichten: 7584
Geregistreerd: 02 jul 2003 22:18

RE: Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

door renewouters » 23 dec 2017 17:43

16again schreef:
NeoDutchio schreef:U bent een ondernemer, daar valt dus geen zinnig woord op te zeggen hier op het consumentenforum.

Forum is niet exclusief voor consumenten, er is voor ZZPers zelfs een aparte categorie:
https://radar.avrotros.nl/forum/viewforum.php?f=145


Maar de leasemaatschappij (= eigenaar van de auto) is geen een consument/ZZPer. TS moet helemaal niet met Tesla gaan praten maar met z'n leasemaatschappij. Hij moet gewoon tijdelijk een andere auto krijgen van de leasemaatschappij totdat de leasemaatschappij en Tesla het hebben opgelost. Maar om 1 of andere reden gaat/wil TS dit maar niet doen.
renewouters
 
Berichten: 1996
Geregistreerd: 27 jul 2015 12:20

RE: Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

door Lenny2011 » 24 dec 2017 13:41

yan schreef:Wat Lease je nu daardwerkelijk (volgens het contract) een nieuwe tesla, vers uit de fabriek? of wellicht een gebruikte?
Dan kan je verwachten dat er wat deukjes en krassen op zitten

Is het echt een nieuwe, dan moet het natuurlijk een onbeschadigde nieuwe zijn: u hoeft dus niet akkoord te gaan met dit exemplaar en u kunt een nieuwe eissen of de koop/lease ontbinden.


Als men het heeft over een 'gloednieuwe opgeleverde auto' dan gaat het duidelijk NIET over een 'gebruikte auto'! Het betreft hier een nieuwe auto met schade veroorzaakt in de fabriek of elders en daar hoef je inderdaad niet mee akkoord te gaan!
Lenny2011
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 23 dec 2011 14:11

RE: Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

door Franskia » 24 dec 2017 14:04

Als ik een auto koop doe ik zaken met de verkoper. Als ik een auto lease, doe ik zaken met de lease maatschappij. Het ligt dan aan het contract wat ik heb afgesloten hoe te handelen. Als hij bij de aflevering niet tevreden was, had hij de auto moeten weigeren en contact op moeten neen met de lease maatschappij, want deze "kopen" de auto. Hij is de gebruiker en afhankelijk van de lease maatschappij. Aangezien hij de auto zakelijk wil gebruiken levert reparatie e.d. ongemak en omzetverlies op, maar dat heeft hij vooral aan zichzelf te wijten. Ik ken de inhoud van het lease contract niet maar ik denk dat hij tevreden moet zijn met de auto die hem geleverd is. Klachten over de auto horen thuis bij de lease maatschappij en niet bij Tesla, want daar heeft hij geen zaken mee gedaan, of er moet iets geregeld zijn met de lease maatschappij hierover.
Franskia
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 09 jan 2015 18:18

RE: Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

door NeoDutchio » 24 dec 2017 14:46

Franskia schreef:Als ik een auto koop doe ik zaken met de verkoper. Als ik een auto lease, doe ik zaken met de lease maatschappij. Het ligt dan aan het contract wat ik heb afgesloten hoe te handelen. Als hij bij de aflevering niet tevreden was, had hij de auto moeten weigeren en contact op moeten neen met de lease maatschappij, want deze "kopen" de auto. Hij is de gebruiker en afhankelijk van de lease maatschappij. Aangezien hij de auto zakelijk wil gebruiken levert reparatie e.d. ongemak en omzetverlies op, maar dat heeft hij vooral aan zichzelf te wijten. Ik ken de inhoud van het lease contract niet maar ik denk dat hij tevreden moet zijn met de auto die hem geleverd is. Klachten over de auto horen thuis bij de lease maatschappij en niet bij Tesla, want daar heeft hij geen zaken mee gedaan, of er moet iets geregeld zijn met de lease maatschappij hierover.


Het ligt er helemaal aan wat voor lease contract er is. En daar komt helaas geen antwoord op. Is het een operationele of financial lease. Daar zit nogal een verschil is. Bij de een is de leasemaatschappij eigenaar, bij de ander de bestuurder.
NeoDutchio
 
Berichten: 3230
Geregistreerd: 17 jan 2014 23:39

Vorige
Geef de vorige berichten weer
Sorteer op

Keer terug naar Auto & motor