LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dwingende behandeling Volar Auto's bij autoverkoop

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
010
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2018 19:04

Dwingende behandeling Volar Auto's bij autoverkoop

Ongelezen bericht door 010 »

Beste mensen,

Wij hebben onlangs een auto op mp geplaatst voor de verkoop en werden gelijk gebeld door een koper. Dit was een medewerker van Volar Auto's in Klundert. Aangezien mijn wederhelft het telefoontje aannam en ik later tot de conlcusie kwam wat er precies is gebeurd vraag ik jullie om advies en alertheid bij dit malafide autobedrijf.

Er is op een vrij dwingende en misleidende manier verzocht om op 'ok' te drukken nadat zij samen via de telefoon (koop op afstand) akkoord waren gegaan met een bod. Dit was al gebeurd voor je het wist.
Ook werd er tijdens dit gesprek adresgegevens opgevraagd door deze medewerker plus werd er een aanbetaling gedaan van 100,-.

En toen ging mijn onderbuik gevoel spelen nadat ik het verhaal van mijn wederhelft heb gehoord wat er zich had afgespeeld aan de telefoon... :!:

Ik zocht het één en ander op internet en voor ik het wist belde de medewerker zelf al terug. Hij wilde nog even doorgeven dat we de andere belangstellende niet moesten terugbellen en de advertentie moesten verwijderen. Ik gaf gelijk al aan dat wij van de verkoop afzagen en dat ik per direct de 100 euro terugstort met als reden dat wij nog in onze bedenktijd zaten omdat hier sprake is van telefonische verkoop/ koop op afstand. Hier was meneer het duidelijk niet mee eens en begon subtiel in juridische termen te dreigen dat hij schade zou lijden en wij verplicht waren om de auto aan hun te verkopen en/of een boete moesten betalen.

En voor ik het wist stond de man bij ons voor de deur en dat vanuit klundert wat al gauw 100km is :shock: . Hij begon ons te bedreigen dat wij de auto aan hun moesten verkopen en dat we hier niet meer vanaf konden zien.. vervolgens ging deze medewerker van Volar auto's zijn kameraadje bellen om versterking te vragen. Toen we de deur dicht smeten omdat meneer schofterig ging bellen voor onze neus toen wij in gesprek waren gegaan werd er diezelfde avond nog tientallen keren gebeld door hun.

Tot slot met een mailtje vanuit hun kant met allerlei artikelen uit het burgerlijk wetboek geknipt en geplakt en subtiele dreigementen dat we hun moesten betalen.


Mijn vraag is het volgende. Kunnen wij nog van deze malafide partij af?

Ik vind het een vrij agressieve manier van verkoop en vooral een bedreiging dat meneer zomaar onaangekondigd aan de deur gaat staan om daar vervolgens verder te gaan bedreigen. Ik kan best aangifte doen, maar wat zou dit voor zin hebben?

wat is het advies wat jullie mij zouden kunnen geven? ik wil absoluut niet in zee met deze partij. Ik kwam ook tot de conclusie dat zij hier op dit forum ergens goed over hunzelf praten. Slechte reviews halen ze weg waardoor hun klantcijfer hoog staat. Er is slechts 1 persoon die een google-review over deze partij heeft geschreven waarbij het precies zo gegaan is als bij ons. Daarom wil ik via deze weg ook andere mensen waarschuwen!! Ga noooooit met deze mensen in zee. NOOIT.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dwingende behandeling Volar Auto's bij autoverkoop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe kunt u bij een telefoongesprek op ok drukken? Uw man is er zelf bij geweest om ja te zeggen tegen een bod. De koop is gesloten. Bedenktijd van verkoop op afstand is dan weer nieuw voor mij, dit geldt alleen bij koop door consumenten.

Maar wat is nu uw echte probleem? U hebt een auto te koop staan die een bedrijf wil kopen. Er is een bedrag overeen gekomen en er is aanbetaald. Ze kunnen al heel snel de auto ophalen. In uw verhaal lees ik nergens een reden waarom u onder de verkoop uit zou willen.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Dwingende behandeling Volar Auto's bij autoverkoop

Ongelezen bericht door Lowieze »

"Er is op een vrij dwingende en misleidende manier verzocht om op 'ok' te drukken nadat zij samen via de telefoon (koop op afstand) akkoord waren gegaan met een bod. Dit was al gebeurd voor je het wist."

Die laatste zin vind ik wel bijzonder. Wie heeft de vinger van uw partner vastgehouden om op 'ok' te drukken?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Dwingende behandeling Volar Auto's bij autoverkoop

Ongelezen bericht door Brahms »

Neem aan dat je partner het eens was met het het verkoopbedrag, anders ga je toch niet akkoord ?

Wat is nu het echte probleem ?

Of is je wederhelft een dusdanige slappeling dat hij akkoord ging met iets wat hij niet wilde ?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dwingende behandeling Volar Auto's bij autoverkoop

Ongelezen bericht door Moneyman »

010 schreef:Beste mensen,

Wij hebben onlangs een auto op mp geplaatst voor de verkoop en werden gelijk gebeld door een koper. Dit was een medewerker van Volar Auto's in Klundert. Aangezien mijn wederhelft het telefoontje aannam en ik later tot de conlcusie kwam wat er precies is gebeurd vraag ik jullie om advies en alertheid bij dit malafide autobedrijf.

Er is op een vrij dwingende en misleidende manier verzocht om op 'ok' te drukken nadat zij samen via de telefoon (koop op afstand) akkoord waren gegaan met een bod. Dit was al gebeurd voor je het wist.
Ook werd er tijdens dit gesprek adresgegevens opgevraagd door deze medewerker plus werd er een aanbetaling gedaan van 100,-.

En toen ging mijn onderbuik gevoel spelen nadat ik het verhaal van mijn wederhelft heb gehoord wat er zich had afgespeeld aan de telefoon... :!:

Ik zocht het één en ander op internet en voor ik het wist belde de medewerker zelf al terug. Hij wilde nog even doorgeven dat we de andere belangstellende niet moesten terugbellen en de advertentie moesten verwijderen. Ik gaf gelijk al aan dat wij van de verkoop afzagen en dat ik per direct de 100 euro terugstort met als reden dat wij nog in onze bedenktijd zaten omdat hier sprake is van telefonische verkoop/ koop op afstand. Hier was meneer het duidelijk niet mee eens en begon subtiel in juridische termen te dreigen dat hij schade zou lijden en wij verplicht waren om de auto aan hun te verkopen en/of een boete moesten betalen.

En voor ik het wist stond de man bij ons voor de deur en dat vanuit klundert wat al gauw 100km is :shock: . Hij begon ons te bedreigen dat wij de auto aan hun moesten verkopen en dat we hier niet meer vanaf konden zien.. vervolgens ging deze medewerker van Volar auto's zijn kameraadje bellen om versterking te vragen. Toen we de deur dicht smeten omdat meneer schofterig ging bellen voor onze neus toen wij in gesprek waren gegaan werd er diezelfde avond nog tientallen keren gebeld door hun.

Tot slot met een mailtje vanuit hun kant met allerlei artikelen uit het burgerlijk wetboek geknipt en geplakt en subtiele dreigementen dat we hun moesten betalen.


Mijn vraag is het volgende. Kunnen wij nog van deze malafide partij af?

Ik vind het een vrij agressieve manier van verkoop en vooral een bedreiging dat meneer zomaar onaangekondigd aan de deur gaat staan om daar vervolgens verder te gaan bedreigen. Ik kan best aangifte doen, maar wat zou dit voor zin hebben?

wat is het advies wat jullie mij zouden kunnen geven? ik wil absoluut niet in zee met deze partij. Ik kwam ook tot de conclusie dat zij hier op dit forum ergens goed over hunzelf praten. Slechte reviews halen ze weg waardoor hun klantcijfer hoog staat. Er is slechts 1 persoon die een google-review over deze partij heeft geschreven waarbij het precies zo gegaan is als bij ons. Daarom wil ik via deze weg ook andere mensen waarschuwen!! Ga noooooit met deze mensen in zee. NOOIT.
Wat is nu écht het probleem?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Dwingende behandeling Volar Auto's bij autoverkoop

Ongelezen bericht door crazyme »

010 schreef: Mijn vraag is het volgende. Kunnen wij nog van deze malafide partij af?
Kijkt u eens in de spiegel ?

U verkoopt een auto en weigert vervolgens te leveren. Dat is pas onbetrouwbaar.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Dwingende behandeling Volar Auto's bij autoverkoop

Ongelezen bericht door yan »

Dwingen om iets te verkopen? :lol:
dan gaat gewoon de hoorn er op, en wordt er zeker niet op ok gedrukt.

Vaag verhaal en volgens mij maar voor de helft hier geplaats.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Dwingende behandeling Volar Auto's bij autoverkoop

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Ik heb ook het gevoel dat het verhaal er niet helemaal is (maar goed blijft een gevoel kan niks bewijzen.)
En wat is werkelijke probleem? je wilt een auto verkopen, er is een koper, die bied een bedrag en je partner gaat ermee akkoord? EN ze komen hem zelfs halen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Dwingende behandeling Volar Auto's bij autoverkoop

Ongelezen bericht door Revoked »

Waar zit de OK-knop op mijn telefoon?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Dwingende behandeling Volar Auto's bij autoverkoop

Ongelezen bericht door crazyme »

Revoked schreef:Waar zit de OK-knop op mijn telefoon?
Je moet in het menu zoeken onder de sectie “boter op mijn hoofd”

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Dwingende behandeling Volar Auto's bij autoverkoop

Ongelezen bericht door kokka »

je hebt het hier over koop op afstand.. jij koopt helemaal niks, Volar koopt een auto van jullie. Volar is een bedrijf dus hij kan zich niet beroepen op de wet koop op afstand.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Dwingende behandeling Volar Auto's bij autoverkoop

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kokka schreef:je hebt het hier over koop op afstand.. jij koopt helemaal niks, Volar koopt een auto van jullie. Volar is een bedrijf dus hij kan zich niet beroepen op de wet koop op afstand.
Los dat ik betwijfel of de wet koop op afstand ook van toepassing is bij verkopen tussen consumenten onderling en bij tweedehands goederen.

Maar om TS te beantwoorden "Mijn vraag is het volgende. Kunnen wij nog van deze malafide partij af? "

Nee je kunt niet meer van hem af, er is een koop gesloten en hij heeft zelfs een aanbetaling gedaan. Dat hij dwingend was aan de telefoon veranderd de zaak niet, hiervoor heeft de telefoon namelijk een knopje, veelal met een rood telefoonhoorntje erin. Hiermee beëindig je het gesprek.

Los dat dwingend zijn niet verboden of een onrechtmatige daad is.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Dwingende behandeling Volar Auto's bij autoverkoop

Ongelezen bericht door madfred »

Ik denk niet reageren veel nut heeft, TS heeft zich aangemeld, bericht gepost en vervolgens geen een keer meer teruggekomen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dwingende behandeling Volar Auto's bij autoverkoop

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij is dit topic al op 31 januari geplaatst, dus 5 weken geleden... Ik denk dat de topicstarter er intussen wel uit zal zijn.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Dwingende behandeling Volar Auto's bij autoverkoop

Ongelezen bericht door Revoked »

witte angora schreef:Volgens mij is dit topic al op 31 januari geplaatst, dus 5 weken geleden... Ik denk dat de topicstarter er intussen wel uit zal zijn.
Heeft-ie zeker op de Uit-knop gedrukt van z'n telefoon.

stofzuigertje

Re: Dwingende behandeling Volar Auto's bij autoverkoop

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Om de €100,- over te maken is jou bank nummer nodig... dan ga je toch akkoord met geboden bedrag... en als je als handelaar in Rotterdam een mannetje hebt zitten, vaak doen ze veel export......

Kies 1 voor bevestiging van geboden bedrag.. .kies 2 voor weigeren.... past op elke telefoon!
Dit soort handelaren hebben geheel Nederland als gebied en er rijden autotransport rond om deze op te halen, hoeft niet naar vestiging maar kan ook groot leeg terrein bij een haven voor export zijn.

010 is......dus binnen enkele minuten is zeer goed mogelijk.

atlas1302

Re: Dwingende behandeling Volar Auto's bij autoverkoop

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Tja, deze meneer en mevrouw stonden perplex dat de auto zo snel verkocht was, ze kregen nog meer reactie`s en een beter bod. Toen begon hun onderbuik te kriebelen....we hebben het voor te weinig verkocht. 8) Kopen en verkopen is ook een VAK apart!

John uit Oudemolen
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:29

Re: Dwingende behandeling Volar Auto's bij autoverkoop

Ongelezen bericht door John uit Oudemolen »

Wil hier toch even op reageren. Heb vandaag mijn auto verkocht aan Volar uit Klundert en herken helemaal niets van het geen hier geschreven is. Ben van begin tot eind keurig behandeld. Heb iemand gehad om mijn wagen te controleren. Na de prijs afspraak is de auto overgeschreven (online) en is een uurtje later opgehaald en meegenomen. Betaling handje contantje. Beide personen stelden zich voor met een handdruk zoals het hoort.

Denk dat bij bovenstaand verhaal iets meer achter zit dan er geschreven is.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dwingende behandeling Volar Auto's bij autoverkoop

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@john

Dat er meer aan de hand was, werd hier veel eerder al verondersteld, maar u meldt zich speciaal aan op dit forum om te zeggen dat uw verkoop goed en volgens de regels is gegaan?

John uit Oudemolen
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:29

Re: Dwingende behandeling Volar Auto's bij autoverkoop

Ongelezen bericht door John uit Oudemolen »

@Lady1234

Ja dat klopt. Heb van te voren gezocht naar eventuele klachten omtrent Volar. Daar is internet een mooi hulpmiddel voor. Kwam als enige klacht dit verhaal tegen. Ben de deal aangegaan met Volar en dat is allemaal goed gegaan. Het is goed om zaken te vermelden die goed gaan. Vandaar dat ik mijn bericht hier gepost heb.

Gesloten