LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VOLVO V50 1.8 en 2.0 benzinemodellen, olieverbruik

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
hendrikhoogeveen
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2018 10:23

VOLVO V50 1.8 en 2.0 benzinemodellen, olieverbruik

Ongelezen bericht door hendrikhoogeveen »

Volvo staat bekend als een degelijke en vooral veilige auto, maar er zijn nogal wat problemen op technisch en milieutechnisch vlak met de 1.8 en de 2.0 liter benzinemodellen van de bouwjaren 2004 tot en met 20010, Het probleem zit hem in de (geleende) Ford motor die Volvo installeert in de modellen V50 en S40 van bovengenoemde bouwjaren. Op diverse fora is te lezen dat deze motoren al vanaf km stand 100.000, soms lager, meer dan een liter olie verbruiken op 1000 km, er zijn zelfs voorbeelden van een liter op 300 km. Volvo Cars wuift deze problemen weg door te zeggen dat deze problemen er niet zijn, maar ik heb inmiddels begrepen dat er heel veel Volvo V50/S40 1.8 en 2.0 gebruikers zijn die dit probleem hebben. Gebruikers gaan er vaak niet meer mee naar de garage omdat de kosten voor revisie van een dergelijke motor vaak de kosten overstijgen van de waarde van de auto. Uit milieu oogpunt is een dergelijk hoog olieverbruik ook schadelijk voor het milieu omdat olie verbrand wordt in de verbrandingskamer van de motor.
Via uw programma zou ik een oproep willen doen aan gebruikers van Volvo V50 en S40 1.8 en 2.0 modellen om te kijken hoe groot de problemen zijn met deze modellen.
De originele 2,4, 2,5 en zwaardere motoren uit eigen huis kennen deze problemen niet.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: VOLVO V50 1.8 en 2.0 benzinemodellen, olieverbruik

Ongelezen bericht door henk51 »

U stelt deze vraag op het consumenten forum waar vrijwilligers proberen antwoorden en tips te geven op gestelde vragen
Om een vraag aan de redactie te stellen moet u onderaan op contact klikken en daar uw vraag/probleem aankaarten.


groeten Henk

stofzuigertje

Re: VOLVO V50 1.8 en 2.0 benzinemodellen, olieverbruik

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De voorgeschreven 5W30 vervangen door 5W40 of 10W40 maar bij de laatste wel even rustig rijden eerste 5 km wegens dikkere olie...
Deze iets dikkere olie soorten verminderen het verbruik en revisie kun je dan tot 300.000 km uitstellen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: VOLVO V50 1.8 en 2.0 benzinemodellen, olieverbruik

Ongelezen bericht door Revoked »

stofzuigertje schreef:...
Deze iets dikkere olie soorten verminderen het verbruik en revisie kun je dan tot 300.000 km uitstellen.
Waar leer je toch dit soort onzin?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: VOLVO V50 1.8 en 2.0 benzinemodellen, olieverbruik

Ongelezen bericht door kokka »

Revoked schreef:
stofzuigertje schreef:...
Deze iets dikkere olie soorten verminderen het verbruik en revisie kun je dan tot 300.000 km uitstellen.
Waar leer je toch dit soort onzin?
In dit geval moet ik stofzuiger gelijk geven. Hetzelfde advies kreeg ik namelijk van de Audi Garage toen mijn Audi S4 met 4.2 V8 veel te veel olie verbruikte. Van 0W30 naar 10W40 overgestapt, je moet dan wel vaker olie verversen omdat je van de Longlife olie af ben, het verbruik ging significant omlaag.

Gesloten