LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marter verjager

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
sake1987

Marter verjager

Ongelezen bericht door sake1987 »

Gisteren mijn auto voor beurt naar de garage gehad. Bleek een marter een kabel te hebben door gebeten. Garage heeft een marter verjager Kemo TEG M208 geplaatst.
Mijn vraag, heeft iemand hier ervaringen mee en werkt dit echt ?

Speedy123
Berichten: 1145
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Marter verjager

Ongelezen bericht door Speedy123 »

sake1987 schreef:Gisteren mijn auto voor beurt naar de garage gehad. Bleek een marter een kabel te hebben door gebeten. Garage heeft een marter verjager Kemo TEG M208 geplaatst.
Mijn vraag, heeft iemand hier ervaringen mee en werkt dit echt ?
Ja die apparaten werken echt, ze maken regelmatig, vaak een keer per minuut, een hels kabaal op een ultrasone frequentie die voor mensen niet hoorbaar is. Denk er wel aan dat honden en wellicht katten dit geluid wel kunnen horen, dus ook die zal u ermee verjagen. Een marter die onder uw auto kruipt schrikt zich rot en zal het meteen op een lopen zetten.

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Marter verjager

Ongelezen bericht door tree3 »

Het onhoorbare geluid kan voor sommige mensen wel tot bepaalde medische klachten lijden. Afhankelijk van model kan het door mensen gehoor worden. Zo zijn er mensen die een toonhoogte van 22000 hertz met alle gemak kunnen horen terwijl een ander dat weer niet hoort. Ook zijn er apparaten op de markt dat bijgeluiden maakt wat dan in het audio hoorbare gedeelte komt van de mensen. Afhankelijk van model kan het geluid zeer krachtig zijn boven de honderd decibel. Als het toestel in toonhoogte gaat zweven kan het mogelijk voor gehoorschade zorgen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Marter verjager

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Parkeren boven een rooster van kippengaas.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Marter verjager

Ongelezen bericht door Spacestar »

Ik had al zo'n vermoeden, vond dit bij RVO.nl
Met de Wet natuurbescherming beschermt het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit dier- en plantensoorten die in het wild voorkomen. Alles wat schadelijk is voor beschermde soorten, is verboden.

Ongeveer 500 van de 36.000 diersoorten die in Nederland voorkomen, vallen onder de bescherming van deze wet. De wet kent een aantal verboden, bijvoorbeeld: bepaalde planten mag je niet plukken en dieren mag je niet verstoren, verjagen of doden. In bepaalde situaties mag dit wel. Voor deze ruimtelijke ingrepen is dan een ontheffing of vrijstelling nodig.
Volgens mij zijn die 'marter verjagers' dus niet toegestaan.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Marter verjager

Ongelezen bericht door crazyme »

Spacestar schreef:Ik had al zo'n vermoeden, vond dit bij RVO.nl
Met de Wet natuurbescherming beschermt het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit dier- en plantensoorten die in het wild voorkomen. Alles wat schadelijk is voor beschermde soorten, is verboden.

Ongeveer 500 van de 36.000 diersoorten die in Nederland voorkomen, vallen onder de bescherming van deze wet. De wet kent een aantal verboden, bijvoorbeeld: bepaalde planten mag je niet plukken en dieren mag je niet verstoren, verjagen of doden. In bepaalde situaties mag dit wel. Voor deze ruimtelijke ingrepen is dan een ontheffing of vrijstelling nodig.
Volgens mij zijn die 'marter verjagers' dus niet toegestaan.
Met doorgeknaagde remleidingen de weg op gaan mag ook niet.

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Marter verjager

Ongelezen bericht door tree3 »

Hoe groot is het bereik van het geluid? Ik krijg van dergeijke toestellen last van tinnitusverschijnselen. Gaas is inderdaad een betere optie. De steenmarter is nog steeds een beschermd diersoort. Wat de reden hiervan is mij niet duidelijk.

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Marter verjager

Ongelezen bericht door angel1978 »

Spacestar schreef:Ik had al zo'n vermoeden, vond dit bij RVO.nl
Met de Wet natuurbescherming beschermt het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit dier- en plantensoorten die in het wild voorkomen. Alles wat schadelijk is voor beschermde soorten, is verboden.

Ongeveer 500 van de 36.000 diersoorten die in Nederland voorkomen, vallen onder de bescherming van deze wet. De wet kent een aantal verboden, bijvoorbeeld: bepaalde planten mag je niet plukken en dieren mag je niet verstoren, verjagen of doden. In bepaalde situaties mag dit wel. Voor deze ruimtelijke ingrepen is dan een ontheffing of vrijstelling nodig.
Volgens mij zijn die 'marter verjagers' dus niet toegestaan.
volgens mij geldt dit voor de openbare ruimte en niet voor je eigen garage en/of auto.
Ze verjagen uit je eigen huis of auto hoeft niet schadelijk te zijn en dus geen probleem.

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Marter verjager

Ongelezen bericht door angel1978 »

tree3 schreef:Hoe groot is het bereik van het geluid? Ik krijg van dergeijke toestellen last van tinnitusverschijnselen. Gaas is inderdaad een betere optie. De steenmarter is nog steeds een beschermd diersoort. Wat de reden hiervan is mij niet duidelijk.
Gelukkig weten we dan zeker dat tree3 niet in je auto kruipt en de leidingen doorknaagt.
Scheelt ook weer in fijnstof.

sake1987

Re: Marter verjager

Ongelezen bericht door sake1987 »

Als ik dit zo lees heb ik dus ook geen last meer van jeugd en helder horende ? Ook geen probleem op de looproute naar het centrum :D

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Marter verjager

Ongelezen bericht door crazyme »

We gaan toch niet gezellig het kattenverdrijver topic herbeleven ?

Gesloten