LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
iamser
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jul 2018 07:16

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door iamser »

v.d.Heyden schreef:Wat is het kenteken van de auto? Je kunt zo nakijken of de auto inderdaad van 1e eigenaar is, of er wellicht ooit een WOK melding op heeft gezeten en of de auto inderdaad rechtstreeks van een particulier is gekocht of dat de auto toch in een bedrijfsvoorraad heeft gestaan.

v.d.Heyden
DE auto is van de eerste eigenaar, is gekeurd en km zijn logisch.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door madfred »

sake1987 schreef:
iamser schreef:Inmiddels ben ik al 1000€ verder en dat zonder de storing opgelost te hebben. Bodemplaten missen ook dat is al 250€ erbij.
bodem platen missen :shock: WOK status gecontroleerd ?

https://www.rdw.nl/over-rdw/nieuws/2018 ... ertuigdata
Ik denk dat de kunststof platen onder de motor bedoeld worden, deze willen wel eens loslaten en bij de eerste de beste drempel ben je ze dan kwijt.

iamser
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jul 2018 07:16

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door iamser »

madfred schreef:
sake1987 schreef:
iamser schreef:Inmiddels ben ik al 1000€ verder en dat zonder de storing opgelost te hebben. Bodemplaten missen ook dat is al 250€ erbij.
bodem platen missen :shock: WOK status gecontroleerd ?

https://www.rdw.nl/over-rdw/nieuws/2018 ... ertuigdata
Ik denk dat de kunststof platen onder de motor bedoeld worden, deze willen wel eens loslaten en bij de eerste de beste drempel ben je ze dan kwijt.
Ja motorplaten/bodemplaten inderdaad. Die horen niet zomaar los te laten ik denk dat die er niet eens op zaten. Als ze loslieten zou je de schade zien aan de bevestiging ervan.

atlas1302

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Bodemplaten is geen verborgen gebrek dat had je makkelijk kunnen zien natuurlijk, de auto heeft een aandachtpunt https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... mOLR_NNT89

En dat is het en u bent niet de enige, mischien de enigste. Tip als vliegtuigmonteur, trek alle filters en plaats nieuwe van een goed merk. Tap oude brandstof af en controleer op contaminatie. Vul de tank voor 50% met goede brandstof en een liter benzine, flink stuk gaan rijden en niet als een oud wijf. Resetten die handel en voila.

Succes,

iamser
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jul 2018 07:16

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door iamser »

atlas1302 schreef:Bodemplaten is geen verborgen gebrek dat had je makkelijk kunnen zien natuurlijk, de auto heeft een aandachtpunt https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... mOLR_NNT89

En dat is het en u bent niet de enige, mischien de enigste. Tip als vliegtuigmonteur, trek alle filters en plaats nieuwe van een goed merk. Tap oude brandstof af en controleer op contaminatie. Vul de tank voor 50% met goede brandstof en een liter benzine, flink stuk gaan rijden en niet als een oud wijf. Resetten die handel en voila.

Succes,
Ja kan een hoop zijn...

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Ik zou wat voorzichtig zijn met het toevoegen van een liter benzine. Een wat oudere diesel (met een ouderwetse brandstofpomp) kan daar wel tegen, moderne commonrail diesels werken met heel andere (lees: veel hogere) druk en zeer gevoelige injectoren. Daar kan een liter benzine al schade veroorzaken.
De tip om lucht- en brandstoffilter te vervangen is wel een waardevolle.

v.d.Heyden

atlas1302

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Alleen om die redenen blijf ik in een oude bak rijden in de tropen, wel een Toyota en Nissan en dikke 6 cylinders. Ook ik moet er lief voor zijn en zorg regelmatig voor nieuwe filters en de tank goed gevuld. Maar Nederland is andere koek natuurlijk en daar heb je prima vakgarage`s.

Ben benieuwd of deze koper ook zijn beurtjes laat uitvoeren door de dealer, het is een BENZ nietwaar.

stofzuigertje

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn mensen die heel veel KM reden en dan elk jaar even te teller terug gezet hebben tot ongeveer 20.000 en een beurtje na 80.000 werkelijke KM laten uitvoeren en deze sjoemel diesels komen dan bij dit soort handelaren!

Dan heb je na 3 jaren geen 60.000 maar 180.000 en tekort onderhoud.. en zonder de bodemplaat werkt lekker makkelijk is mijn ervaring.
Ik haal deze eraf en verkoop ze aan liefhebbers....
Ik heb nu al 3e auto zonder bodemplaat en dat geklooi met schroefjes in de plastic plaat die vaak zoek raken en moeilijk er goed in gaan....

De Boord computer via OBD II kabel op laptop uitlezen en dan vind je met een goede laptop naast de tellerstand ook de echte gereden KM....
Daarmee ontduiken ze de NAP en vooral handelaren bieden voor dit soort voertuigen nog goede bedragen!

atlas1302

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Praktijk ervaring en zo werkt het, Stofzuiger fop je echt niet en die OBD II kabel ook niet. Met de goede software lees je alles uit!

Als de wagen zo interessant was originele eigenaar en originele km dan had deze bolide allang in de showroom gestaan van BENZ, snoepjes worden nooit weggegeven en de eigenaar wist dat. Prettige vlucht en vakantie van 6 weken.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

TS weigert om meer info te geven. Een MB diesel met 54000km is max. 3 jaar oud. Niemand koopt in NL een dure Mercedes diesel om er minder dan 20.000km per jaar mee te rijden.
TS verzwijgt iets. Wil ook eigenlijk geen advies want hij weet alles zelf al.
Ook goed.

v.d.Heyden

Franscois
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 jul 2018 15:08

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door Franscois »

Dergelijke handelaren zijn goed om een auto te dumpen die jezelf niet kwijt kunt, maar zeker noet kopen. En voor 31000 euro kun je ook bij een echte mercedes dealer terecht.

stofzuigertje

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als de persoon niet meer reageerde en ook niet vraagt of iemand de auto kan uitlezen voor de KM stand of zo....

Veel geld voor dure Mercedes en geen garantie?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door Julie4444 »

iamser schreef:
v.d.Heyden schreef:Wat is het kenteken van de auto? Je kunt zo nakijken of de auto inderdaad van 1e eigenaar is, of er wellicht ooit een WOK melding op heeft gezeten en of de auto inderdaad rechtstreeks van een particulier is gekocht of dat de auto toch in een bedrijfsvoorraad heeft gestaan.

v.d.Heyden
DE auto is van de eerste eigenaar, is gekeurd en km zijn logisch.
Maar waarom zou deze auto dan bij zo'n onbetrouwbare handelaar worden verkocht? Misschien omdat echt fatsoenlijke vakgarages dat weigerden te verkopen en zeiden dat men er maar naar de sloop mee moest?

Hazetzon
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 mar 2018 12:29

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door Hazetzon »

Een Mercedes DIESEL van 2015 met 54000 km op de teller !! (3 jaar oud?)
Wie gelooft dat ??
Echt dure auto qua aanschafprijs, vaste afschrijfkosten en houderschapsbelasting
vergeleken met een Mercedes met BENZINE motor
Geef het kentekennummer maar eens door

jonis
Berichten: 2754
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Mercedes c220 2015 gekocht met gebreken

Ongelezen bericht door jonis »

Duurdere prijsklasse + omslagpunt:
Als je een nieuwe C-klasse koopt boeit het omslagpunt benzine/diesel eigenlijk helemaal niet.

Zet maar eens een nieuwe C200 benzine / diesel naast elkaar met 15000KM per jaar.
De diesel is dan slechts zo'n 5ct per Km duurder uit = 750,- per jaar (alle kosten; afschrijving, mrb, verz, brandstof en onderhoud) en 2250,- gedurende periode van bezit van 3 jaar.....bij een +/- 2.000,- hogere aanschafprijs; dat zijn dus vrijwel alleen de meerkosten van de dieseluitvoering.

Als je prive maar een paar KM rijdt per jaar kun je makkelijk voor een diesel kiezen als je dat karakter van de motor beter zou bevallen, dan maakt die 2.000 extra aanschafprijs op zo'n 50 mille in kale uitvoering ook niet uit.....daar zou je bijv ook een enkele optie voor kunnen laten liggen om het prijsverschil te compenseren.

Gesloten