LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL pakketbezorging.

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

PostNL pakketbezorging.

Ongelezen bericht door scontra »

Het lijkt wel of er bij PostNL pakketbezorging steeds meer personeel werkt die niet vies zijn van een leugen(tje).
Het betrouwbaar bezorgen door PostNL begint, bijna met de week, slechter te worden, bezorgmomenten aangegeven middels track & tracé worden steeds slechter of in het geheel niet nagekomen.

Zou een klacht hierover indienen bij PostNL enig zin hebben of mag ik dan het standaard verhaal verwachten van "we hebben de medewerker hierop aangesproken enz. enz."
Ook ben ik enigszins bang voor rancune van de bezorgers bij het indienen van een klacht, zeker omdat wij regelmatig pakketpost moeten ontvangen via PostNL en de verzender geen alternatief heeft. De verzender is al meermaals door mij op de hoogte gesteld, maar geeft verder geen reactie waar ik iets mee zou kunnen. (een andere leverancier is overigens niet mogelijk)

Wie kan mij adviseren wat ik met mijn ongenoegen kan doen of is het "slikken of stikken".

Alvast bedankt voor uw advies en/of reactie(s) , scontra.
Laatst gewijzigd door scontra op 03 sep 2018 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL pakketbezorging.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Is er een vaste pakketbezorger? Wellicht is het dan een idee om hem (zo nu en dan) een fooi te geven als hij wél een pakket aflevert. U weet wel, iets met stroop, azijn en vliegen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: PostNL pakketbezorging.

Ongelezen bericht door scontra »

Erthanax schreef:Is er een vaste pakketbezorger? Wellicht is het dan een idee om hem (zo nu en dan) een fooi te geven als hij wél een pakket aflevert. U weet wel, iets met stroop, azijn en vliegen.
Nee, geen vaste bezorger, maar je mag toch verwachten dat iedereen gewoon z'n werk doet voor z'n centen.
Het is toch onmogelijk om iedereen die iets voor je doet (waar je ook al voor betaald hebt) nog eens extra te moeten betalen om ze uiteindelijk wel hun reeds betaalde werk te laten doen.

Die pot stroop of fles azijn zou ik zo langzamerhand wel willen ledigen op een bepaalde plaats, maar of dat zo'n goed idee is betwijfel ik. :wink:

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL pakketbezorging.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er wordt in diverse bezorgtopics op gewezen dat bezorgers nauwelijks het zout in de pap kunnen verdienen en onrealistisch strakke schema's moeten volgen. Een kleine fooi helpt dan wellicht.
Overigens ben ik het met u eens dat iedereen gewoon het werk moet doen waarvoor hij/zij betaald wordt.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL pakketbezorging.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De routes worden steeds drukker, dus de kans op fouten wordt ook steeds groter. Stel dat de bezorger per ongeluk een adres overslaat (en dat hoeft echt niet expres te zijn), dan komt hij daar later achter bij het terug komen op het depot om opnieuw te laden. De tweede route staat ook al vast, dan kan je niet opnieuw dit pakje meenemen. Dan moet het dus op niet bezorgd gezet worden zodat deze opnieuw ingepland kan worden.

Het verbaasd mij elke keer weer dat meteen van het negatieve uitgegaan wordt. Alsof alles expres fout gaat bij de bezorgers. De woorden diefstal, verduistering en fraude vallen te pas en te onpas. Overal en door iedereen worden fouten gemaakt. Ook hier.

Overigens, een tijdsindicatie is geen vast gegeven. Dit is volgens de planning het tijdsbestek waarin geleverd zou kunnen worden.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: PostNL pakketbezorging.

Ongelezen bericht door marnix »

" mijn" Post-nl bezorger is een aardige kerel, beleefd en altijd een praatje,
nou pak ik, als veel thuiszijnd, ook vaak buurpakjes aan.
maar in het weekeinde komt er een rare knakker, die belt aan en roffelt gelijk op de deur,
geeft ie het pakje, loopt ie al tegelijk weg, zodat je bijna je deur uit moet komen.
Wonderlijke mensen bestaan er toch.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: PostNL pakketbezorging.

Ongelezen bericht door madfred »

Door ziekte ben ik veel thuis. De meeste bezorgers weten dit inmiddels dus ben ik zo'n beetje de verzamelbak voor pakjes geworden. Alleen mag ik niks tillen vanwege een recente operatie. De meeste bezorgers zetten de pakjes dan ook netjes binnen. Bijna allemaal, er is er een bij die dit weigert, en dan weiger ik dus het pakketje in ontvangst te nemen. Als ik zelf iets bestel laat ik het meestal bij een oppik plek leveren.

Gesloten