Schade voertuig: geen rapport, geen factuur, geen contra-expertise

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Schade voertuig: geen rapport, geen factuur, geen contra-expertise

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:
22 sep 2021 21:06
Dan hebt u blijkbaar ter plekke geen schadeformulier ingevuld, waarop ook de precieze zichtbare schade stond vermeld.
Als u op mij doelt, zelfs de politie is er bij geweest aangezien de bestuurder (niet de eigenaar) geen papieren bij zich had. Het verhaal van de tegenpartij was anders dan de onze. En ondanks alle bewijzen koos de verzekeraar voor dat verhaal. Waarschijnlijk ook uit angst. De tegenpartij was geen lieverdje zullen we maar zeggen.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Schade voertuig: geen rapport, geen factuur, geen contra-expertise

Ongelezen bericht door D34M0N »

Bij schade gewoon altijd een schadeformulier invullen, dat is de beste manier om ervoor te zorgen dat alles op een goede manier afgehandeld wordt. Als de schade niet opweegt tegen de premiestijging, dan kun je er achteraf voor kiezen om de reparatiekosten zelf te betalen. Dat kan tot een jaar na afhandeling van de schade.

Ook als de tegenpartij moeilijk doet gewoon schadeformulier invullen. Heb zelf ook een keer meegemaakt dat de tegenpartij erop aandrong om de schade onderling af te handelen, maar ik vulde gewoon het schadeformulier in en tegen de tijd dat ik klaar was met mijn deel in te vullen, was de tegenpartij ook bereid om zijn deel in te vullen.

Dat de auto van die buurman uitstak buiten het parkeervak is geen excuus, je moet altijd kijken waar je heen gaat. Er had bv ook een kind op die plek kunnen staan.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Schade voertuig: geen rapport, geen factuur, geen contra-expertise

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

verzekeraar mailt niet om dit soort van zaken zover mijn kennis strekt maar zal dit per brief doen, lijkt me dan ook onwaarschijnlijk dat deze vriend deze mail gehad heeft.

Vraag hem de officiele brief met daarin de bevestiging van de premie verhoging en eventueel de hoogte van het eigen risico en betaal dat, u word aan alle kanten getild zoals ik het nu lees, als hij dit niet wil of kan overleggen betaald u niets nada noppes....

waar de auto stond doet niet ter zake trouwens, al staat ie stil midden op een kruispunt de auto die ertegen aan rijd is voor de wet de "schuldige" partij....

Gesloten