LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door layla »

Ik heb het geld van de reparatiekosten inmiddels retour ontvangen! :D

PaulP
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:31

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door PaulP »

Ik rijd inmiddels in mijn vijfde golf 4 en bij allemaal (!) heb ik minstens één keer 'vallende' ruiten gehad.....de plastic elementen in de deuren worden vervangen door aluminium exemplaren die niet meer kunnen breken en het probleem is opgelost. Gelukkig lease ik de auto's dus de kosten ken ik niet, maar lastig is het wel. Overigens komt dit dus zooo vaak voor dat het mij niet meer dan fatsoenlijk lijkt van VW om wat aan coulance te doen en ZEKER logisch om niet weer plastic exemplaren te monteren....

Sterkte. Hopelijk heeft mijn bestelde Golf 5 dit probleem niet.....we zien wel.

frikko
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 dec 2005 22:14

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door frikko »

een origineel reparatie setje kost bij pon rond de vijftig euro, dit zijn de aluminium blokjes en een nieuwe katrol. Ik he ze zelf vervangen. er zijn echter dealers die het bestaan van deze setjes niet weten o.a. hier in almere, en dus een heel nieuwe deurplaat moteren die te veel kost

pinda
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2005 12:21

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door pinda »

Ik heb de voorbeeldbrief van tros-radar gebruikt, kopie-facturen van de reparaties bijgevoegd en binnen 3 weken was het volledige bedrag (ruim € 400,00) bijgeschreven op mijn bankrekening. Toch netjes geregeld zo!!

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door NONO »

Hoe zit het eigenlijk bij de nieuwe GOLF V?

Heeft de fabrikant iets geleerd en bouwt nu standaard die aluminium exemplaren in of blijft men aan emmeren met dat plastic?

jsteenis
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2006 21:31

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door jsteenis »

Hallo'

Van de week eindelijk reactie gehad op mijn coulance van de ruit,maar niet alles terug gekregen.Ik had toen het gebeurde een rekening gehad van 237,89 euro na veel gepraat van Pon 109,35 euro coulance gehad.Mijn seat cordoba was van juni 2000 dus 1 jaar fabrieksgarantie toen die tijd.Het voorval gebeurde op 05-06-2002 met een km stand van 38502 km, raammechaniek was vervangen.Maar uiteindelijk heb ik hieraan toch zelf 128,54 euro betaald.Dus naar aanleiding van Tros Radar heb ik ook 128,54 euro geclaimt.Maar tot mijn grote verbazing krijg ik maar 67,38 euro terug.Naar mijn mening heb ik dus nog 61,16 euro tegoed.Ik ben hiervoor naar de seat dealer geweest maar die zeiden je krijgt alleen terug wat wij ook van Pon terug krijgen.Ik zou een briefje naar Pon aanwagen zei men daar, wie weet.Dat ga ik ook doen want ik wil het mijne hierover weten.Zijn hier nog meer mensen met deze problemen dat Pon niet met de beloofde 100% over de brug komt. Groetjes Wim :roll:

Batman
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:23

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door Batman »

NONO op 17 Dec 2005 schreef:Hoe zit het eigenlijk bij de nieuwe GOLF V?

Heeft de fabrikant iets geleerd en bouwt nu standaard die aluminium exemplaren in of blijft men aan emmeren met dat plastic?


Nog geen gevallen bekend, weet ook niet precies hoe die constructie zit. Binnenkort maar ff onderzoeken

Paul de Bock
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2006 00:33

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door Paul de Bock »

Hoi allemaal,

Van mijn Volkswagen Bora uit 2000 is een ruit naar beneden gevallen.
Schijnt een bekend probleem te zijn van de "Deutsche grundligkeit".

Wie o wie kan mij aan een goede oplossing helpen om dit te repareren?


mvg
Paul

ald64
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2006 10:35

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door ald64 »

Op onderstaande link is een handleiding te vinden om het zijraam zelf te repareren. Het is wel in het duits, maar wel redelijk duidelijk dacht ik.
Ik ga deze zelf ook gebruiken want gisteren viel bij mij een raam in het portier.

http://www.marvinrabben.de/golfiv/Einbauanleitungen/

Paul de Bock
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2006 00:33

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door Paul de Bock »

Hoi allemaal,

Ik heb onlangs mijn zijruitmechanisme laten vernieuwen omdat
de ruit naar beneden gevallen was. Dit is gebeurd door een NIET
Volkswagendealer. Bestaat er een manier om de kosten te verhalen
bij b.v. de importeur ?

Weet iemand wie daar voor aan moet schrijven?
Alvast bedankt voor de info


mvg
Paul de Bock

ronboot
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2006 21:38

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door ronboot »

Vorig jaar het linker raam dat naar beneden viel(kabel gebroken) en 100 procent terug gekregen via Pon. Nu rechter raam kunststof geleider stuk en wederom 100 procent vergoeding. Mijn golf is van oktober 2000. De garantie is per 17 juli 2006 bijgesteld tot 72 maanden of 150 duizend km.
Niet iedere dealer is op de hoogte. Ik had een afspraak tot reparatie tot ik bij een andere dealer dezelfde vraag stelde en deze dealer gaf keurig dez e info. Gelijk afspraak bij de ene afgezehd en naar de andere gegaan scheelt toch weer ongeveer 200 Euro. Laat je dus niet zomaar afschepen. Succes

Paul de Bock
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2006 00:33

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door Paul de Bock »

:o Hoi

Dank voor je reactie, ik laat weten hoe het is afgelopen!!


mvg
Paul

Loet
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2006 11:11

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door Loet »

Goedemorgen,

Sommige verhalen gelezen met open mond en me verbaasd hoe vaak het probleem met het raammechaniek en naar beneden vallende ramen zich voordoet en hoe er wordt omgegaan met garantie.

Het volgende is er bij mij aan de hand, sinds twee weken rij ik een Seat Cordoba sport (oktober 2001) met 80.000 km op de teller. Gister wou ik het raam naar beneden doen (is elektrisch) en hoorde ik een schrapend geluid, het raam ging vertraagd naar beneden en omhoog ging met veel pijn en moeite. Kan iemand mij vertellen of dit verhaal bekend voorkomt en of het de moeite waard is om het deurpaneel los te halen en te kijken wat er loos is aan de binnenkant. Ik las verhalen op dit forum dat hij binnen een termijn van 5 jaar nog gerepareerd kan worden ? En tot slot: "Is dit het begin van het eind"

Alvast bedankt voor jullie eventuele reakties en ik laat jullie het vast en zeker weten hoe dit verder gaat en afloopt.

Pat

Paul de Bock
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2006 00:33

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door Paul de Bock »

Hoi Pat,

Ik heb zelf een VW-Bora uit 2000. Ook bij mij 1 ruit naar beneden gevallen. Zelf repareren is vrij moeilijk. Ik heb het laten doen, de kosten bedroegen 200 euro. Nu heb ik een brief geschreven naar
PON in Leusden (zie website van Pon) en hun verzocht om vergoeding
van het hele bedrag. Volgens het forum van Trosradar wordt er terug
betaald. In ieder geval het proberen waard!
Succes


mvg
Paul

golfrijder
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2006 21:49

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door golfrijder »

Vandeweek was mijn rechterzijruit naar beneden gezakt.
Plastic geleiders gebroken.
De 100% coulance is inderdaad verruimd (van 5 jaar) naar 6 jaar of 150.000km, zoals eerder op dit forum te lezen is. (bedankt ronboot!)
Mijn golf van eind 2000 viel daar dus nog net onder, zodat het kosteloos gerepareerd is.
Ik moest echter wel bij de VW-dealer erop aandringen!
Niet iedere VW-dealer of medewerker aldaar is op de hoogte van de 6 jaar.
Wellicht geldt het ook met terugwerkende kracht.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door NONO »

Niet om het één of ander, maar als dit probleem zich al bij wagens voordoet uit het jaar 1997 en dat gewoon jarenlang doorgaat, dan vraag je je toch af wat dat voor figuren zijn bij VW die hier over gaan.

Als er zoveel wagens zijn die dit mankement één of zelfs meerdere malen kennen, dan verander je toch de te gebruiken materialen of constructie.

Of is dat dan toch nog duurder dan de voortdurende reparaties te moeten vergoeden?

stefimke
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2006 08:28

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door stefimke »

En ook ik ben uiteindelijk slachtoffer geworden van dit voorbeeld van Deutsche Grundlichkeit.

Probleem is: het is een Fabia, juni 2001, bijna 180.000km gelopen.

Dus de Skoda-dealer begint meteen: ">5 jaar oud, >150.000km gelopen, dus zelf betalen. Stuur maar een brief naar PON dan komt 't wel goed."

Nu lees ik hier dat de regeling verruimd is naar 72mnd (6 jaar dus) of 150.000km. Dan voldoe ik dus nog niet aan beide eisen maar is er tenminste nog één van de eisen waar ik aan voldoe. Weet iemand waar die regeling precies staat uitgelegd op internet?

Duur mechaniek trouwens:
arbeid: 67,20 excl. btw
raammechaniek (6Y1837461): 110,02 excl. btw
(Totaal, inclusief een leenauto: 225,65 incl. btw)

neveleor
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2006 18:24

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door neveleor »

Maandagavond rechterruit naar beneden gevallen; gister afspraak met dealer gemaakt; vandaag gerepareerd; Auto 6,5 jaar oud; NIETS hoeven te betalen!!!! zijruit was wel al in 2003 een keer gerepareerd; Auto altijd in onderhoud bij dealer geweest. Dealer whealer in sittard heeft dit geval snel en goed afgehandeld.

redriver
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2007 17:29

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door redriver »

gisteren bij mijn golf 4 (2000) ook rechterportier-ruit naar beneden gevallen. bij carglass voor 35 euro nieuwe kunststof blokjes gehaald en deze vervangen (handleiding zat erbij). paar uur werk.

kan ik weer een paar jaar vooruit !

Pandaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:52

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door Pandaa »

Nou bij mij was het ook zover vandaag...
Maar wat ik me nu afvraag...stel dat de auto ouder is dan 6 jaar maar nog niet de 150000 km heeft aangetikt valt het dan ook onder de coulance!?
geldt de 150000 alleen als je binnen de 6 jaar zit?

Gesloten