LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Renault

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
automonteur
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2005 16:43

Renault

Ongelezen bericht door automonteur »

Ik werk al twintig jaar bij een autobedrijf waar meer dan 1000 gebruikte auto,s per jaar worden verkocht. Het valt mij op dat Renault na bouwjaar 2000 ontzettend slecht is geworden zoals intercoolers,fuseekogels,Afgebroken achterschokdempers sleutelkaarten ,raammechanismes, distributiesnaren dci verstuivers dci zeer zwakke lichtmetalen wielen en de rest van de electronica is ook niet al te best Ik sprak laatst met iemand van de wegenwacht die zei Als er in Nederland geen Renaults meer waren hadden we de helft minder werk langs de weg Bij mij is Renault de slechtste auto van Nederland

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Renault

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

En jij bent voor mij de slechtse automonteur van dit land.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Renault

Ongelezen bericht door Ulbe »

Helaas worden veel van de Franse auto's met de Franse slag gemaakt,

De wagens zien er mooi uit, rijdt ook prima, alleen de vele mankementen die je met zo'n wagen tegenkomt, is niet mis te noemen,

Vreemde problemen zoals vroegtijdig versleten wielophanging, electronische fouten in het management systeem van de wagen komen regelmatig voor bij deze wagens,

De Fransen schijnen de roestduivel al aardig onder controle te krijgen, helaas laten ze op andere vlakken stevige steken vallen, zoals service en betrouwbaarheid van de wagens,

Zelf rijdt ik in een japanner, het uiterlijk van deze japanner kan het bij lange na niet halen bij de franse wagens,

Technisch zijn de japanners vele malen beter dan de Fransen en Italianen,

Zoek je een betrouwbare wagen die het altijd moet doen, stap over naar een japanner en vergeet de Europese wagens,

Kick je op uiterlijk, heb je met de japanners gegarandeerd geen band, het uiterlijk van de meeste japanners is uitermate saai te noemen, zonder franje,

Frankrijk kan nog heel veel leren van Japan op autogebied, en Japan kan ook nog heel wat leren van Frankrijk!, met design!, dat is bij de japanners vaak ver te zoeken!.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: Renault

Ongelezen bericht door pluisje »

wij hadden ook een renault en geloof het of niet alles wat kapot kon ging ook kapot,en als klap op de vuurpijl heeft de monteur van onze garage de auto total los gereden,na de zoveelste reparatie ging de verwarmings radiateur kapot toen alles gemaakt was wouden ze een test rit maken om te kijken of hij nu echt goed was, en wat hele auto weg :oops: :oops:
voor ons nooit meer zo"n auto :?

pluisje

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: Renault

Ongelezen bericht door sannie »

ik heb 13 jaar een renault clio gereden nog nooit problemen gehad de fijnste auto,in mijn ogen,nu rijdt ik in een twingo,ook een prettig autootje!

Vondee
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 mei 2005 22:27

Re: Renault

Ongelezen bericht door Vondee »

Ga maar alvast sparen!

Na 2 jaar twingo;

3 spriraal veren
1 wiellager

Nog 1 spiraalveer te gaan........

Ik moet wel zeggen: geen spatje roest, start altijd.

Nanda
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2005 20:41

Re: Renault

Ongelezen bericht door Nanda »

:( Wij rijden in een Renault Laguna van 2001. Feb 2004 gekocht en nu al een NIEUWE turbo moeten laten plaatsen, kosten....900 euro. Onlangs hadden wij erg weinig plezier van onze climat-control. Staat nu wederom bij de garage. Als alles tegenzit, moet er een nieuwe airco-pomp in, kosten...850 euro. Als deze ellende door blijft gaan, kunnen wij elk jaar ons vakantiegeld naar de garage brengen!!!! Lijkt me een heerlijk vooruitzicht.

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Renault

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Had maar een Citroen Xantia 18i 16V plus uit 2001 gekocht, In juni 2003 gekocht, probleemloze auto! Is mijn tweede Xantia! De eerst was uit 1993 ook tot volle tevredenheid gehad!! :lol:

marcel1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 apr 2005 00:47

Re: Renault

Ongelezen bericht door marcel1970 »

de ervaringen in het eerste bericht kloppen aardig met de evaringen van de lease renaults bij ons aan de zaak en de ervaringen met een megane 2 van de overbuurman
de laguna 2 en met name de megane 2 is volkomen bagger
idd veel elektrische en mechanische ellende

ik heb zelf een civicje (1999 130.000 km) en heb daar weinig tot geen onkosten buiten normaal onderhoud aan

marcel

poula
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 nov 2005 16:16

Re: Renault

Ongelezen bericht door poula »

Geplaatst op 02 Nov 2005 16:29 door poula


--------------------------------------------------------------------------------

Tja ook ik heb de vergissing gemaakt om een Twingo te kopen met een quick shift (semi automaat). De auto was 9 maanden oud en sindsdien 3 keer terug bij de garage omdat de quickshift niet goed werkt. De eerste 2 keer viel dat nog in de garantie de laatste keer niet. Toch gevraagd aan renault ned of er vergoed kon worden maar nee hoor volgens de garage was niet steeds hetzelfde kapot. Nu ben ik van mening dat de oorzaak van het niet werken van de quickshift niet gevonden is. Toen de auto voor de 2 de keer kapot was heb ik duidelijk gevraagd om naar de oorzaak te zoeken van het probleem( er zat 6mnd tussen) dit was echter bij een andere garage omdat ik daar in de buurt was. De derde keer (buiten de garantie) was ik weer bij de eerste garage in Berkel en Rodenrijs.. De rekening van €154,00 moet ik betalen. Nu heeft de auto weer kuren de quickshift weigert weer af en toe. Renault ned vind niet dat ze de oorzaak op hun kosten hoeven te onderzoeken. Wie heeft er nog meer problemen met de twingo quickshift

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Renault

Ongelezen bericht door NAK »

Ik denk dat iedereen wel een voorliefde voor een bepaalde auto heeft.
Zelf rijdt ik al 5 jaar in een Mégane uit 1996.

Weinig tot geen problemen

Neemt niet weg dat voor mij Ford Sierra tot nu toe de beste auto is geweest die ik heb gehad

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Renault

Ongelezen bericht door NONO »

Dus toch niet zo vreemd dat Renault als laatste in de Tevredenheidstrofee 2005 eindigde.

VW Guru
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:40

Re: Renault

Ongelezen bericht door VW Guru »

Rij zelf vaak met een kangoo van de zaak. Is zo lek als een mandje, en heeft al sinds het begin een storing waarbij het airbaglampje oplicht -terwijl er volgens de dealer niks aan de hand is- Gewoon prut, maar zo'n kar kost ook niks.

Hello
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 okt 2005 21:56

Re: Renault

Ongelezen bericht door Hello »

@ Nak, ik lees vaak :dit was de beste auto die ik gehad heb.
Je kan dit op twee manieren opvatten. 1) Was het de beste auto omdat je er zo goed als geen kosten aan gehad hebt?

2) Was het de beste auto omdat ie zo goed reed, lekker optrok en ook nog comfortabel was?

Kijk de meeste Nederlanders kiezen dan voor 1 want stel je voor dat je wat geld aan een auto uit moet geven. Ik kies voor 2 want ik geniet van autorijden, neem nog weleens een bochtje wat harder en ik geniet wanneer een auto lekker strak stuurt en een leuk uitlaatgeluidje heeft als je 'm doortrekt tot zeg maar 7000 toeren.

Nederland is veruit het land waar de meeste mensen nr 1 kiezen. In landen als Duitsland, Frankrijk en Italie zal men veel vaker 2 kiezen.

Een bijkomend nadeel is dat de Nederlandse autorijder een van de slechtere in Europa is.

baru
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2005 20:40

Re: Renault

Ongelezen bericht door baru »

Renault-Megane 1.6. Net 2 jaar oud. In garantie periode meer dan 20x naar garage geweest .Klachten : afslaan motor-piepende remmen en niet zo zachtjes ook ! raammechanisme-startproblemen-startproblemen en nog eens startproblemen , dat blijft maar doorgaan... auto niet waterdicht, lekt als een mandje-rammelende en los zittende onderdelen-raamrubber sluit niet af-niet functionerende keycard,remblokjes na 15000 km versleten-banden na 25000 km versleten... enz .enz. enz. enz......Na 2jaar (de garantie periode van renault.....) slaakte de dealer een zucht van verlichting en wil vanaf nu alles in rekening brengen...en de reactie van Renault Ned. ?Tja , allemaal bekende problemen van de Megane.... en de garantie periode is verlopen ,wat jammer nou..... en we leven met U mee .....!!!Renault is alleen in staat geweest om de auto waterdicht te maken !!!WAT EEN RAMP-AUTO !!! NOOIT,NOOIT,NOOIT meer een Renault !!!!!!!!!!!!Mijn vorige dealer (japanner- wat een service en wat een garantie ! ) had me al voor Renault gewaarschuwd, maar helaas , helaas niet geluisterd !? Dit is wel een vreselijk dure les !.
Heeft er iemand ervaring met rechtzaken tegen Renault ? Of zit iemand met dezelfde problemen ?
Volgens de wegenwacht ( hier gelezen) hebben ze de helft minder werk als de renault-megane van de weg wordt gehaald...HELP !!!

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: Renault

Ongelezen bericht door mve2 »

VW GURU het probleem met het airbaglampje is dat er een nieuwe computer ingezet moet worden anders is het probleem niet te verhelpen

poula
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 nov 2005 16:16

Re: Renault

Ongelezen bericht door poula »

ik heb nog geen ervaring maar ik heb inmiddels contact opgenomen met Das rechtbijstandverzekering en zij willen wel een zaak beginnen ik moet er nog over nadenkem.

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Renault

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Toch raar dat die zogenaamd slechte Renaults vele malen beter verkopen dan welke jap/korean of wat voor excoot dan ook.

poula
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 nov 2005 16:16

Re: Renault

Ongelezen bericht door poula »

nou ik nooit meer een renault en daar maak ik dan ook heel veel reclame voor dus het stopt vanzelf de renault . Maar waarschijnlijk zijn de meeste renaults lease auto's en dan maakt het je niet uit wat het kost

PEEK
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2005 20:15

Re: Renault

Ongelezen bericht door PEEK »

Fritz? Waarom is Toyota het meest verkochte merk wereldwijd denk je?

En de tevredenheidstest zegt volgens jou ook niks?
Ten slotte, de ervaring van een monteur van Renault zegt jou naturlijk ook niks?

Fritz , blijf maar lekker Renault rijden (zolang deze het doet)
en hou toch maar wat geld apart voor de problemen doe nog komen als je bij Renault blijft.

Succes van een ex-Renault rijder die NOOIT geen Renault meer wil.

Gesloten