LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Renault

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Renault

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

nou ik nooit meer een renault en daar maak ik dan ook heel veel reclame voor dus het stopt vanzelf de renault .
:lol:

Leuk dat er nog naïeve mensen zijn. Ik zal er maar vanuit gaan dat het een sarcastische opmerking was.

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: Renault

Ongelezen bericht door mve2 »

PEEK hier een ex-toyota rijder die nooit meer een toyota wilt.
Een grote bak ellende trouwens mijn vrouw rijdt in een renault vel satis en vindt het een heerlijke wagen en ik moet zeggen zolang dat ze hem al heeft heeft ze er nog nooit problemen mee gehad, mischien dat optijd de service beurten bij houden ook nog wel wat kan helpen.
Maar zo heeft iedereen wel een voorkeur voor een bepaald merk en bij alle merken is zo nu en dan wel eens wat mis daar ontkom je niet aan.

vanrooij
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jun 2005 16:21

Re: Renault

Ongelezen bericht door vanrooij »

Mijn vriendin had een Twingo, maar helaas stonden we daarmee zo'n 3 keer per jaar met serieuze problemen bij de garage. Nu een Hyundai en alles loopt op rolletjes.

VW Guru
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:40

Re: Renault

Ongelezen bericht door VW Guru »

@mve2: Je denkt toch niet dat ik één euri extra uit ga geven aan dit stinkbus.
Dan maar een brandend lampie. Denk dat ik m er binnenkort maar uit haal, zo'n dash is er zo uit met ff torx schroeven.

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: Renault

Ongelezen bericht door mve2 »

Ja oke dan brand hij in ieder geval niet meer, mischien gaan ooit je koplampen ook kapot ik zou ze er ook maar vast eruithalen je weet maar nooit.
En wat dacht je van je stuurslot kan ook kapot gaan ik zou zeggen haal het stuur er maar vast uit, ach ja ik neem aan dat ze zo'n lampje er niet voor niks in zetten toch.

PEEK
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2005 20:15

Re: Renault

Ongelezen bericht door PEEK »

Zo serieus moeten we nou mve2 nemen.
wat een kletser

PEEK
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2005 20:15

Re: Renault

Ongelezen bericht door PEEK »

Zo serieus moeten we nou mve2 nemen.
wat een kletsert

lars-saxo
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 nov 2005 19:59

Re: Renault

Ongelezen bericht door lars-saxo »

ik ben nieuw hier op t forum
ik ben leerling auto verkoper en heb wel al wat ervaring in het autovak en lees ook heel veel op internet en in autobladen


maar het is inderdaad wel erg vaak renault! (niet omdat ik nu bij een toyota dealer werk dat ik arrogant aan t worden ben of wat dan ook)

wij hebben meerde renaults ingeruild die echt drama waren voor de berijders.
die hebben een toyota gekocht en t bevalt hun super!!

(van Clio naar Yaris van Megane naar Corolla van Laguna naar Avensis en van Scenic naar Corolla verso)

als ik ook hoor van zulke mensen wat voor problemen ze er mee gehad hebben (zie 1e post van automonteur) .

dus dat wil al wel wat aangeven

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: Renault

Ongelezen bericht door mve2 »

Nee PEEK we zullen jou serieus nemen :D

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: Renault

Ongelezen bericht door mve2 »

lars-saxo dus je gaat op verhalen af

VW Guru
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:40

Re: Renault

Ongelezen bericht door VW Guru »

@mve2: Kan best zijn dat die jongen op de verhalen afgaat. Dan is een leuke site voor jullie beiden ww.problemcar.nl Tot zo ver de linktips van deze week. Uit eigen ervaring weet ik dat een renault kangoo niet waterdicht is, continu storingen in het electrisch systeem heeft en in mijn ogen een prut auto is. (is een bedrijfsauto) Maar alle waar naar zijn geld; die auto's kosten weinig, dus kan je er ook niet al te veel van verwachten. Rij die kar helemaal af totdat ie van ellende uit elkaar valt, en koop daarna geen nieuwe, maar gewoon een T5 VW, hoewel PON weer een slechte organisatie is. Ben wel benieuwd hoe lang ik nog met die kangoo kan rijden voordat ie het opgeeft.

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: Renault

Ongelezen bericht door mve2 »

De site is bekend en als je op verhalen af moet gaan tja dan valt er weinig te kopen, en volkswagen euhm ga dan lekker voor een vito of sprinter weet je zeker dat je goed zit.
Maar ja dan wordt er weer naar de prijs gekeken en dan besluiten ze maar een volkswagen te kopen.

lars-saxo
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 nov 2005 19:59

Re: Renault

Ongelezen bericht door lars-saxo »

maar niet alleen de verhalen hoor

ik heb ook stage`s gelopen bij 2 renault dealers 1X verkoop (daar hadden ze meerdere merken en ik zat bij mitsubishi) en 1X werkplaats als leerlingmonteur

dus ik praat niet alleen verhalen na hoor, ik heb ook ervaringen met klanten bij die bedrijven die er elke week weer stonden (niet voor de koffie)

japio
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2005 20:14

Re: Renault

Ongelezen bericht door japio »

Ik wil ook wel even reageren
Wij rijden met ons hele bedrijf HELAAS ook in renaults. :cry:
En niets dan ellende met dat waardeloze merk, ik rijd zelf in een trafic(2003) en daar is al drie keer de stuurpomp ermee gestopt midden in de bocht op de provinciale weg!! :shock: (dan kun je dus echt niet meer sturen heh!), de afst.bed is al 2x vernieuwd en mijn verlichting in het dashboard en console begeeft het ook achter elkaar en dan nog niet te spreken over het vele uitvallen van de dieselmotor terwijl je staat te wachten voor een stoplicht! mijn andere collega's (350) hebben allemaal dit soort ongein de een met zijn kangoo de ander met zijn megane(oude model de nieuwe valt nog mee) en ik en nog 75 andere met de trafic!
Dit is geeeen toeval, ze bouwen gewoon slechte auto's en ik verlang terug naar de tyd dat we nog in Opels, volkswagens en mercedessen reden!
Wij raden dan ook IEDEREEN af een renault te kopen of leasen,
tenzij je een testpanel bent voor de ANWB of Route mobiel!

Groeten.
Ps. wel eens van franse slag gehoord of er een gezien probeer maar eens fatsoenlijk je motorolie bij te vullen in een trafic DCI!! :cry: [/quote]

VW Guru
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:40

Re: Renault

Ongelezen bericht door VW Guru »

@mve2: Koop zeker geen vito of sprinter. Heb privé meer dan 20 jaar in mercedessen gereden (E-klasse) dus ik weet waarover ik praat. Weet ook nog dat het rem- en het gaspedaal in de vito waarmee ik gereden heb op 2 cm naast elkaar zaten waardoor er diverse verhalen zijn van mensen die met die auto door de achtermuur van hun garage zijn gereden. ABS pompen van mercedes? Storingen in de elcetronica? Heb ze allemaal langs zien komen, en de rekeningen ook.

lars-saxo
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 nov 2005 19:59

Re: Renault

Ongelezen bericht door lars-saxo »

hi-ace iemand.....?


maar idd je kent altijd wel iemand of meerderen met problemen met een renault (ook al rijden er ook wel goeden tussen hoor!!!!!!!)

japio
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2005 20:14

Re: Renault

Ongelezen bericht door japio »

Er rijden inderdaad wel goede renaults tussen maar het zijn er schrikbarend weinig!

[/quote]

jazz195
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2005 22:08

Re: Renault

Ongelezen bericht door jazz195 »

Rij al jaren renault eerst een 9 ben later overgestapt op een 19(1993..175.000km) rij daar nu de 2e van (1996) en deze heeft er 200.000 km opzitten zonder problemen...behoudens de normale service beurten en 1x de distributieriem.
Kan alleen maar lof spreken over mijn R19 :)
Dus de volgende wordt weer een RENAULT (modes denk ik)..
DUS RENAULT IS WEL DEGELIJK EEN BETROUWBARE AUTO !!!!...
Groeten Jazz
Laatst gewijzigd door jazz195 op 01 dec 2005 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.

lars-saxo
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 nov 2005 19:59

Re: Renault

Ongelezen bericht door lars-saxo »

een 19 heeft dan ook niet zoveel complexe techieken en electronica

VW Guru
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:40

Re: Renault

Ongelezen bericht door VW Guru »

@jazz183: De kangoo rijdt opzich best, DAT is het probleem niet. Het is de ELECTRONICA waarvoor de fransen 100 bijscholingscursussen nodig hebben, maar DAT merk je dan nig wel.

Gesloten