LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zafira versnellingsbak

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
mierlo24
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2006 20:16

zafira versnellingsbak

Ongelezen bericht door mierlo24 »

Mijn zafira is van febr. 2003. kmstand 58700.
Vandaag 60.000km beurt gehad en APK keuring.
Bij beurt bleek dat er metaaldeeltjes in de olie van de versnellingsbak zaten.
De garage wil onder garantie de versnellingsbak onder de auto uithalen, daarna rapareren en dan weer onder de auto monteren.
De onderdelen zouden onder de garantie vallen. Het loon maar voor 50 %. Mijn aandeel zou toch dan nog ongeveer 600 euo bedragen. Reparatie duurt meerdere dagen. Kan dat zo maar na 60.000 km? En binnen drie jaar. Wat moet ik doen? Wie heeft hier ervaring mee.?
Alvast bedankt.
Joop

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: zafira versnellingsbak

Ongelezen bericht door dens »

Lijkt me heel redelijk voorstel van uw dealer voor een 3 jaar oude auto. Succes ermee!

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: zafira versnellingsbak

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een versnellingsbak die na bijna 3 jaar en 58.000 kilometer al de geest geeft, is niet helemaal lekker geweest,

Een versnellingbak moet toch minimaal een ton kunnen halen, zelfs bij intensief stadsverkeer!

Metaalschilfers in de olie is natuurlijk foute boel in een versnellingbak of motor, de beschadigde onderdelen moeten vervangen worden, mee doorrijden kan zelfs tot blokkeren van de draaiende delen van de versnelling leiden!,

Dat hierdoor ongelukken en in het gunstigste geval een totaal vernielde versnellingbak en motor kunnen voorkomen, is natuurlijk riskant!,


Misschien is er een coulance regeling met Opel Nederland te bedingen,

Persoonlijk zou ik hier toch eens naar informeren, doet deze partij moeilijk zou ik bij een rechtsgeschillencommissie mijn info vragen,

Veel succes, en hopende op een snelle adequate afwikkeling van dit vervelende probleem,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: zafira versnellingsbak

Ongelezen bericht door dds »

De stelling:
"Een versnellingsbak moet in principe 100.000 km meegaan", is natuurlijk onzin. Ze gaan dat namelijk allemaal al. Een versnellingsbak moet bij goed gebruik zeker het drievoudige meegaan.

Echter, de garage doet je een zeer goed aanbod! Via andere wegen zal je niet meer coulance/vergoeding kunnen afdwingen. Een complete vernieuwing zonder bijbetaling is absoluut niet reëel!

Neem 't aanbod, veel beter zal het niet worden.

Gesloten