LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips Nightguide lampen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
gewe
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2006 08:24

Philips Nightguide lampen

Ongelezen bericht door gewe »

Op 27 oktober 2005 heb ik een setje Philips NightGuide H7R gekocht, en de lampen in de auto gemonteerd.
Gisteren, 1 februari 2006 ging nummer één kapot, vandaag nummer twee.

Gemiddeld zit ik zo'n 10 uur per week in de auto, en rij ik altijd met licht aan. De lampen zijn dus zo'n schamele 130 uur meegegaan. En dat voor lampen van ruim €20 per stuk.

Ik vind dit een vorm van wanprestatie. Als ik de fabrikant was van zo'n product (en met die prijs) zo ik me rot schamen. Op deze manier is het bijna goedkoper om Xenon lampen te nemen.

Overigens merk ik geen verschil in lichtopbrengst tussen de NightGuide en VisionPlus, terwijl die laatste goedkoper is (en iets minder snel kapot gaat).

Zijn er meer mensen met dergelijke ervaringen?

tazzie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2006 09:33

Re: Philips Nightguide lampen

Ongelezen bericht door tazzie »

Ik heb vaker gehoort dat mensen problemen hebben met het snel kapot gaan van lampen.
Echter is dit meestal niet merk of type gebonden.

Ik kan je niet precies zeggen waar het aan lig, en ik kan dus ook niet ontkennen dat het het niet aan de lampen ligt.
Ja kan een keer de spanning die de auto zet op de lampen na laten kijken.

Een kennis van mij. heeft dit eens laten doen nadat zijn lampen steeds bleven springen na korte tijd. Wat bleek was dat er een storing was in de spannings tevoer. Ze hebben toen wat veranderd, sins dien heeft hij nooit last meer gehad van dat probleem.

tazzie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2006 09:33

Re: Philips Nightguide lampen

Ongelezen bericht door tazzie »

lees trouwens dit artikel eens, misschien moet de defect lampen retour sturen naar philips.
http://www.nightguide3in1.com/downloads ... rt2005.pdf

thee eefje
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:17

Re: Philips Nightguide lampen

Ongelezen bericht door thee eefje »

de h7 lampen gaan vrij snel defect, mede door de boordspanning van de nieuwe auto's 14.5 volt. en de lampen zijn nog steeds gemaakt voor 12 volt.

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: Philips Nightguide lampen

Ongelezen bericht door gast500 »

Klopt! Volgens Europese regelgeving mag Philips en consorten geen autolampen produceren met een anders dan 12 volts-label. En aangezien de meeste moderne auto's meer dan 12 volt afgeven blijven de lampjes dus voorlopig kapot gaan.

Dit is overigens een medeling gedaan door het Philips-klantenserviceteam. Ik heb bij hen een klacht ingediend ivm korte levensduur van Blue Vision-lampen (kreeg trouwens wel nieuwe opgestuurd).

tazzie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2006 09:33

Re: Philips Nightguide lampen

Ongelezen bericht door tazzie »

Dat zou wel uitleggen waarom ik zo lang heb gedaan met me blue vision lampen..(ong. 1 jaar)
Mijn auto is al wat ouder.

sighvatssohn
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jan 2006 12:26

Re: Philips Nightguide lampen

Ongelezen bericht door sighvatssohn »

Een auto(kop)lamp gaat volgens specificatie maar zo'n 300 uur mee.
De accuspanning speelt hier een belangrijke rol in. Een hoge accuspanning zal de levensduur meer dan evenredig verkorten. Oplossing kan zijn een vermogensweerstand te plaatsen voor de lamp, een aantal autodealers zijn hier wel bekend mee.

Gesloten