Pagina 3 van 3

Re: ervaring met garage Wijkcars in Haarlem

Geplaatst: 12 jan 2009 23:19
e-mail [email protected]
Lelystad maandag 12 januari 2009

Ik heb samen met mijn echtgenoten via verschillende advertentie sites een tweedehands auto gezocht. Toen zagen wij op http://www.2dehands.nl/ een hele mooie auto. Zie hier onder
Te Koop: Peugeot 306 Cabriolet 1.8i 16 valve Roland Garros
Prijs: € 2.450,00
Automerk: Peugeot
Carrosserie: Cabriolet
Bouwjaar: 1998
Type(nummer): 306 Cabriolet 1.8i 16 valve Roland Garros
Brandstof: Benzine
Kilometerstand: 160.000 - 180.000
Aantal deuren: 2-deurs
Opties: ABS, Stuurbekrachtiging, Radio / CD, Elektr. ramen v + a, Cruise control, Centr.vergrendeling, Getint glas
Kleur: Groen
Geplaatst op: zondag, 28 december 2008 18:11
Bekeken: 37 keer bekeken.
Advertentienummer: 54160432

Omschrijving:
Anti Blokkeer Systeem, Stuurbekrachtiging, Mistlampen voor, Radio/CD speler, Automatisch dimmende binnenspiegel, Elektrisch bedienbare ramen, Derde remlicht, Elektrisch verstelbare buitenspiegels, Cruise control, Lichtmetalen wielen, Centrale deurvergrendeling afstandbediend, Bumpers in carrosseriekleur, Getint glas, Alarmsysteem, Verstralers, Elektrisch bedienbare cabrioletkap, Elektrisch bedienbaar open dak, 4 hoofdsteunen
Wij zijn nu ook op zondag open van 10.00 tot 18.00 uur inruil is altijd mogelijk tot ziens bij Wijkcars de koffie staat klaar.

Ik zelf en mijn man vonden wij deze auto met deze opties heel aantrekkelijk. Daarom heb ik het autobedrijf ‘’Wijkcars’’ op 29 december 2008 Dennis de Groot (Verkoper) Wijkcars gebeld. Ik en mijn echtgenoot zijn op 31 december gaan kijken naar de auto en de verkoper had gezegd als je woensdag komt regelen we alles gelijk als je hem wil hebben (incl. 3 maanden garantie).
Met deze woorden zijn we vertrokken richting Velsen Noord. Toen we daar aankwamen hebben we de verkoper voor het eerst ontmoet en hij kwam over als een goede man.



Toen wij hem vroegen of we een proef rit met de auto wilde maken zei hij ja moet ik hem helemaal ontdooien dat duurt wel een half uur.

Ik wilde zonder er een proefrit te maken geen auto kopen. Ik heb toen zelf een krabber gehaald uit mijn voertuig en ben gaan krabben de verkoper heeft het toen over genomen en binnen 5 minuten was de auto ijsvrij.
Ik heb toen een proef rit met de auto gemaakt en was heel blij met hoe de auto reed. Zelfs mijn man vond dat de auto goed reed en wij wilde de auto hebben met een nieuwe APK keuring. Dit kon hij niet meer regelen terwijl hij eerder die week zei dat het wel kon we moesten vrijdag maar terug komen want hij ging ook om 1 uur dicht terwijl de verkoper had gezegd dat ze 31 december gewoon tot 15:00 uur open waren.

Ik vroeg de zelfde dag aan Dennis de Groot (Verkoper) of hij tweede sleutel had van deze auto i.v.m mijn echtgenoot want hij wou ook een extra sleutel voor in zijn broekzak. Dennis de Groot (Verkoper) zou de reservesleutel per post naar mijn post adres te sturen. Tot op heden hebben wij geen reserve sleutel binnen gekregen. Onlangs dat ik twee keer Dennis de Groot (Verkoper) gebeld heb, wou hij mij niet helpen

In overleg met Dennis de Groot (Verkoper) van Wijkcars hebben we afgesproken dat we vrijdag 2 januari ’09 terug zouden komen. Op 2 januari ’09 werden we gebeld dat de auto klaar was met de APK keuring. En we zijn op weg gegaan naar Velsen Noord. Toen we daar aan kwamen stond de auto klaar voor de deur.
We moesten naar het Postkantoor om de overschrijving van de auto een feit te maken. We werden niet geholpen door hem want we moesten zelf maar uit zoeken waar het Postkantoor was uit eindelijk hebben we het Postkantoor gevonden die door storing niet open was we moesten helemaal naar Heemskerk dit duurde allemaal heel lang en daar door hebben we veel te weinig tijd gehad om alles verder door te kijken want het levert wel extra spanning op. Nadat het overschrijven een feit was kwamen we er achter dat de auto niet uit 1998 was maar van 1996, ik heb toen gelijk de verkoper gebeld en hij gaf mij als antwoord dat de auto in 1998 op de Nederlandse weg was gekomen. De auto was gebouwd in 1996 en volgens hem had dat niks te maken want hij was in 1998 op de weg gekomen in Nederland. Wij vertrouwde hem niet helemaal daarom heb ik mijn vader gevraagd of hij wilde traceren welke bouwjaar had deze auto, ik werd terug gebeld door mijn vader en verteelde hij van deze auto bouwjaar niet 1998 maar 1996 was. Enkele minuten later zijn wij naar Wijkcars gereden voor een oplossing want op de advertentie stond 1998 en wij hebben een auto met bouwjaar 1996. Wij hebben ruim half uur gediscuteerd deze auto wel of niet bouwjaar 1996 had. Omdat deze auto i.p.v 1998 wel 1996 was wilden wij ons aanbetaling geld terug hebben, toen hebben wij 100 euro korting van Dennis de Groot (Verkoper) gekregen. Ook al deze auto i.p.v 98, 96 was, waren wij erg tevreden met deze auto met alle opties, tot wij thuis kwamen.
Toen wij thuis kwamen ,zagen wij dat deze auto geen Anti Blokkeer Systeem, Radio/CD speler, Cruise control, , Alarmsysteem had en afstandbediening van de centrale deurvergrendeling werkte ook niet volgens Dennis de Groot (Verkoper) was alleen batterij leeg. Tot onze verbazing afstandbediening van de Centrale deurvergrendeling helemaal verrot werkte niet meer.

Onlangs ik en mijn man voor een oplossing meerdere malen naar Wijkcars gebeld te hebben, heeft Wijkcars niets gedaan.
Omdat Dennis de Groot (Verkoper) en zijn baas ons niet wilde helpen, heb ik dit verhaal aan mijn vader verteld (hij is 40 jaar autoverkoper geweest) en mijn vader heeft meerdere malen Dennis de Groot (Verkoper) gebeld voor een regeling.






Maandag 05-01-2009 heeft mijn vader met Dennis de Groot (Verkoper) gebeld en gesproken over de problemen betreffende de advertentie van de Peugeot 306 Cabriolet met kenteken XG-PF- 84
Hij zou dit opnemen met zijn baas en mij terug bellen, helaas heeft hij dit niet gedaan.
Mijn vader heeft toen om 17.30 uur gebeld en kreeg toen zoals hij zei het manusje van alles aan de telefoon hij kon niets doen Dennis was al weg.
Hij vertelde ook dat Dennis dinsdag niet te bereiken was omdat hij in het ziekenhuis was.
Woensdag 07-01-2009 heeft mijn vader weer met Dennis contact op genomen en hij vertelde dat hij zijn baas nog niet had gesproken, die kwam pas eind van de dag.
Donderdag 08-01-2009 is mijn vader naar Velsen Noord gereden en heb met Dennis de Groot (Verkoper)gesproken, en mijn vader heeft hem een lijst gegeven met punten die niet klopte met de advertentie.

Geen Anti Blokkeer Systeem, Geen Radio/CD speler, Geen Cruise control, , Geen Alarmsysteem,
Overige:
Afstandbediening van de centrale deurvergrendeling kappot, moer voor de slotbouten, kapotte reserveband en reserve sleutel.

Hij vertelde aan mijn vader dat de moer voor de slotbouten eraan komen, tot op heden heb ik nog geen moer gehad. Het reservewiel die onder de auto lag was lek en van een hele slechte staat. Mijn vader kreeg toen een thuiskomer mee vervolgens de contactsleutel is stuk, dat wisten zij vertelde hij mij (Dennis de Groot ‘’Verkoper’’ verteelde aan mij op 2 januari 2009 dat het batterijtje van de contactsleutel leeg was) toen verteelde hij dat de reservesleutel er aankomt. Hij had ook met zijn baas gesproken en die had verteld als er een sloop auto is met cruise controle dan zetten wij die over. ABS dat zit er niet op daar is niets aan te doen, alarm zit er in maar ja de sleutel is stuk.
Bouwjaar 1996 i.p.v. 1998 daar hebben zij extra korting voor gehad € 100,00 .
Mijn vader deed hem toen een voorstel dat hij zorgde voor de moer van de wielsloten + reserveband en dat hij € 300 zou betalen voor al de opties die wel in de advertentie stonden maar niet op de auto zaten.
Mijn vader zei tegen hem dat hij dit een heel mooi voorstel vond waarop hij antwoord we komen er wel uit, Wij hadden afgesproken dat hij mij vrijdagmiddag 09-01-2009 terug zou bellen heeft hij niet gedaan dus ik weer bellen en kreeg na veel bellen en met verschillende telefoons zijn collega aan de lijn mijn vader zei laat hem terug bellen dit is heel belangrijk. Hij belde mijn vader terug een beetje geïrriteerd dat hij met een klant bezig was, waarop mijn vader antwoorden ‘’ik ben ook een klant’ hij had nog niet met zijn baas gesproken die was er nog niet.

Zaterdag 10-01-2009 heeft mijn vader weer met Dennis gesproken en toen kreeg hij te horen dat zijn baas er niet mee eens was om € 300 te betalen voor al de ontbrekende opties.

Mijn vader vroeg hem gelijk om met zijn baas te spreken maar die was er niet, die komt rond 17.00 uur, en mijn vader zei tegen hem laat mij dan even bellen. Om 17.30 uur Dennis de Groot gebeld en tegen hem gezegd dat mijn vader zal het heel netjes doen, ‘’ik geef je baas tot zondag 11-01-2009 tot 16.00 uur om het af te ronden’’ anders gaan we andere wegen volgen, helaas tot op heden 12 januari 2009 hebben wij niets meer vernomen.







Meer informatie

Bouwjaar 1996 i.p.v. 1998
Slotbouten achterwielen
Contactsleutel stuk
Geen Reservesleutel
Reserveband leeg
Geen A.B.S. Zie advertentie
Geen Cruise controle Zie advertentie
Geen Alarm Zie advertentie
Cd Speler Zie advertentie
Oude Olie
Distributiesnaar is zeer oud
Achterbanden Slecht?

Toen de koop gesloten werd was er 3 maanden Garantie aangeboden bij afhalen moest erop eens 175 euro voor betaald worden.

Re: ervaring met garage Wijkcars in Haarlem

Geplaatst: 13 jan 2009 11:17
door f.de.man
Zo te horen zijn er meerdere gedupeerden.

Ikzelf heb er geen werk meer van gemaakt.

Als iemand een zaak hiervan maakt, mijn zegen heb je! Daarnaast uiteraard mijn medewerking

Re: ervaring met garage Wijkcars in Haarlem

Geplaatst: 09 jun 2009 01:51
door vronie

Re: ervaring met garage Wijkcars in Haarlem

Geplaatst: 09 jun 2009 02:16
door vronie
Deze personen,
Hebben ons bedrijf aan de grond geholpen
Apk Romij,was gevestigd op dit terrein.
Maar Wijkcars vond het nodig om een wietplantage te beginnen.
Wij ziin opnieuw gestart in Enkhuizen.

Re: ervaring met garage Wijkcars in Haarlem

Geplaatst: 28 mei 2013 13:13
door Friezin1985
Toevallig kom ik dit draadje tegen...
Wij hebben jaren geleden ook een auto gekocht daar.
Oplichters eersteklas!
De auto zou 200.000 km gedraaid hebben... koprevisie gehad hebben etc. De papieren van het onderhoud lagen nog bij de vorige eigenaar.
Auto gekocht en pas achteraf NAP laten doen.... onlogische km-stand...
Fijn...

Wij weer gebeld: "nee, de auto heeft een nieuwe teller gekregen, daarom klopt het niet. Maar de revisie had wel degelijk plaatsgevonden bla, bla, bla..."
200.000 en 400.000 maakt nogal een verschil...
3x raden: die papieren hebben we nooit gezien, de auto stond binnen 3 maanden bij de sloop.
Oplichters...

Re: ervaring met garage Wijkcars in Haarlem

Geplaatst: 28 mei 2013 13:28
door Frantic2
na zoveel jaar zou ik zeggen... laat het gaan.... topic is ook 4 jaar geleden gestopt....

Re: ervaring met garage Wijkcars in Haarlem

Geplaatst: 12 jun 2013 02:06
door vronie
Frantic2 schreef:na zoveel jaar zou ik zeggen... laat het gaan.... topic is ook 4 jaar geleden gestopt....
Waarom stoppen.
Wijkcars moet nog steeds, leren van zijn fouten.