LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inruilwaarde bij 3 jaar

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
zonnig
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jun 2006 12:56

Inruilwaarde bij 3 jaar

Ongelezen bericht door zonnig »

Heeft iemand ervaring met het volgende:
3 jaar geleden nieuwe auto gekocht (Toyota Corolla Verso) van zo'n € 30.000.
Heeft nu een kilometerstand van 90.000.
Onderhoud dmv een Toyota-garage.
Wil nu een nieuwe Corolla Verso kopen; wederom nieuwprijs €30.000.
Wat zal ik ongeveer moeten bijbetalen?

Bovenstaand geval is voor mij slechts hypothetisch, ik ben eens aan het kijken of het verstandig is om iedere 3 jaar een nieuwe auto te kopen en wat ik dan iedere maand opzij moet leggen om dit te verschil te bekostigen.
Natuurlijk heb ik op de ANWB site gekeken, maar die bedragen die daar staan gelden alleen bij inruilen en niet als er ook een nieuwe auto van het zelfde merk gekocht wordt (daar krijg je nl ook korting op).

Zelf denk ik dat ik zo'n € 6.000 moet bijbetalen, maar misschien zijn er mensen die ervaring hebben (die het ook zo doen) met dit merk.

Alvast bedankt voor serieuze reacties!

grompie
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2006 16:29

Re: Inruilwaarde bij 3 jaar

Ongelezen bericht door grompie »

6000 euro zou een mooi bedrag zijn maar denk eerlijk gezegd aan een inruilprijs van plm.16/17.000 euro.
wel weer nieuw dan,maar natuurlijk wel veel bijleggen ,ik zou denk ik doorrijden.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Inruilwaarde bij 3 jaar

Ongelezen bericht door een »

Ik denk ook doorrijden (als je puur naar de kosten kijkt). Als je maar 6000 hoeft bij te betalen zou ik wel direct inruilen maar ik ben het met Grompie eens, je zult eerder zo'n 14000 moet bijleggen excl. bijkomende kosten. De 1e 3 jaar zijn over het algemeen de 'duurste' jaren als je alleen naar afschrijving kijkt.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Inruilwaarde bij 3 jaar

Ongelezen bericht door C200K »

I.m.o. zit Grompie inderdaad goed in de buurt.

Ga er in ieder geval van uit dat je minimaal € 12.000,00 bij moet gaan betalen.

Verder is het toch erg afhankelijk of de dealer wil en of hij de wagen misschien gelijk kwijt kan.

Het bedrag van € 6000,00 wat jezelf noemde komt echt niet met de werkelijkheid overeen. Dat kan je echt vergeten!!

Om maar aan te geven: Op de occasion-zoeker van Toyota is de duurste Verso uit 2003 met ongeveer 90.000 km op de teller € 19.500,00. De dealer houdt vaak € 3.000,00 als marge (o.a. voor 1 jaar garantie), d.w.z dat de vorige eigenaar € 16.500,00 voor zijn wagen heeft terug gekregen.

Het betreft deze wagen: Toyota Corolla verso 2.0 D4-D LINEA SOL
Kenteken: 84-LN-LF

Dit is dus een diesel, die zijn (zeker bij hogere km-standen) altijd duurder/ meer waard dan een benzine.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Inruilwaarde bij 3 jaar

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Heb wel eens horen zeggen dat de je de eerste 2 jaar zo'n 30% van de nieuwwaarde afschrijft!?
Komt wel aardig in de richting als ik die prijzen van jullie zo hoor.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Inruilwaarde bij 3 jaar

Ongelezen bericht door pvd »

Het is een stuk goedkoper om een auto van zegmaar 2-3 jaar oud te kopen en deze elke 2 jaar te vervangen voor een andere van weer ca 2-3 jaar oud dan elke 3 jaar een nieuwe te kopen. De afschrijving ius met name in het begin nl. gigantisch

michelheikamp
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jan 2006 10:55

Re: Inruilwaarde bij 3 jaar

Ongelezen bericht door michelheikamp »

Bij een nieuwe auto met 30000 km per jaar is gemiddeld de helft na 3 jaar een reele afschrijving. De Verso doet het wel goed in restwaarde waardoor je denk ik aan een inruilprijs moet denken richting de 16500\17500

zonnig
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jun 2006 12:56

Re: Inruilwaarde bij 3 jaar

Ongelezen bericht door zonnig »

Okay, bedankt iedereen voor zijn/haar reactie.
Ben een illusie armer.... maar ik weet nu wat.
Nu nog maar eens goed nadenken wat ik ga doen:
Nieuwe (demo )auto kopen en met deze zo'n 6 jaar rijden of, zoals hierboven geschreven wordt, een 2 jaar oude auto en deze na 2 jaar inruilen.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Inruilwaarde bij 3 jaar

Ongelezen bericht door C200K »

@Zonnig,

twee jaar geleden waren wij aan het dubben voor de wagen van mijn vrouw. Ze reed Fiesta 3-deurs en het moest een 5-deurs worden.

Nieuw overwogen, maar uiteindelijk besloten op zoek te gaan naar een wagen van 2-3 jaar oud met belachelijk weinig kilometers (dit laatste zal in jouw klasse nog moeilijker te vinden zijn).

Het voordeel zat 'm bij ons in de modelwissel. Wij kochten uiteindelijk een Fiesta van 2,5 jaar oud, met 1 jaar garantie en met 8500 kilometer op de teller. Wij betaalden voor deze wagen de helft van de nieuw-waarde. Kochten 'm dus gewoon bij de Ford-dealers.

Op dut moment staat er 20dkm op de teller, de wagen gaat bij ons dus nog wel een aantal jaren mee.

Tot slot:
Een nieuwe wagen kopen/rijden is de duurste manier van autorijden. Je hebt dan wel weinig onderhoud, maar je afschrijving is gewoon minimaal € 4000 per jaar in jouw klasse! Terwijl een wagen van 3 jaar oud al veel minder per jaar afschrijft!

Gesloten