LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LET OP!!! Opgelicht door RS Exclusive in Apeldoorn!!!!!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
DaYa
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2006 10:55

LET OP!!! Opgelicht door RS Exclusive in Apeldoorn!!!!!

Ongelezen bericht door DaYa »

Laatst gewijzigd door DaYa op 28 apr 2007 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

wallybally
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59

Re: LET OP!!! Opgelicht door RS Exclusive in Apeldoorn!!!!!

Ongelezen bericht door wallybally »

Heb je de internetadvertentie niet uitgeprint?
Dan heb die gozer toch geen poot om op te staan.
Maar ja, je moet een stap naar de rechter nemen.
Of is hij aangesloten bij een organisatie?

DaYa
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2006 10:55

Re: LET OP!!! Opgelicht door RS Exclusive in Apeldoorn!!!!!

Ongelezen bericht door DaYa »

Laatst gewijzigd door DaYa op 28 apr 2007 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

DaYa
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2006 10:55

Re: LET OP!!! Opgelicht door RS Exclusive in Apeldoorn!!!!!

Ongelezen bericht door DaYa »

Laatst gewijzigd door DaYa op 28 apr 2007 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

wallybally
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59

Re: LET OP!!! Opgelicht door RS Exclusive in Apeldoorn!!!!!

Ongelezen bericht door wallybally »

Als een auto 13.950 kost en je moet 15.000 betalen en je ruilt wat in, klopt het toch niet. Daar zal een rechter niet al te moeilijk over doen. Die zal snel in de smiezen hebben wat er aan de hand is/was.

DaYa
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2006 10:55

Re: LET OP!!! Opgelicht door RS Exclusive in Apeldoorn!!!!!

Ongelezen bericht door DaYa »

Laatst gewijzigd door DaYa op 28 apr 2007 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

wallybally
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59

Re: LET OP!!! Opgelicht door RS Exclusive in Apeldoorn!!!!!

Ongelezen bericht door wallybally »

Zoek je een no cure no pay-advocaat. Kosten als eis meenemen.

DaYa
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2006 10:55

Re: LET OP!!! Opgelicht door RS Exclusive in Apeldoorn!!!!!

Ongelezen bericht door DaYa »

Laatst gewijzigd door DaYa op 28 apr 2007 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Rambo en Rocky
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2006 18:45

Re: LET OP!!! Opgelicht door RS Exclusive in Apeldoorn!!!!!

Ongelezen bericht door Rambo en Rocky »

Sorry hoor,
maar toen ik net dit bericht las begon ik kei hard te lachen :lol: :lol: :lol: :lol: .
Hoe kan iemand met gezond verstand en zonder verdovende middelen of overmatig drankgebruik in staat zijn om €9000,- euro teveel te betalen voor een auto. Om van heel het verhaal af tekomen had je de auto fatsoenlijk moeten verzekeren zodat deze bij brand het aankoopbedrag uit zou keren. Dan was je nu van al het gezeur af en had je voor ongeveer €8000,- de zelfde laguna gekocht die je nu hebt voor €24000. Overigens ben ik het met wel je eens dat het bedrijf de gebreken die aan de bmw waren fatsoenlijk hadden moeten oplossen. Maar je hebt zelf met het bedrijf ingestemd om de hele transactie door te laten gaan. Ik denk dat een rechtzaak weinig zin heeft omdat je zelf waarschijnlijk overal voor getekend hebt en je ook alles betaald hebt. Mischien is het enige wat je kunt berijken is dat je laguna perfect inorde gemaakt wordt. Verder wens ik ze veel succes in deze kwestie en laat maar horen hoe het afloopt.

DaYa
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2006 10:55

Re: LET OP!!! Opgelicht door RS Exclusive in Apeldoorn!!!!!

Ongelezen bericht door DaYa »

Laatst gewijzigd door DaYa op 28 apr 2007 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: LET OP!!! Opgelicht door RS Exclusive in Apeldoorn!!!!!

Ongelezen bericht door Byob »

Maar heb je dan ook dat verkeerde bedrag betaald? of heeft de garage nog een vordering op jou?

Bij de overdracht zou mij dat zijn opgevallen, en ik zou op dat moment de hele koop niet meer door laten gaan, maar als je het ook nog s betaald hebt...... Dan vraag ik mij af of er bij een rechter iets te halen valt.

Is het neit uit te rekenen wat er aan BPM verschuldigd zou zijn, misschien is die € 15.000,00 toe wel helemaal niet raar, afhankelijk van de waarde van de auto?

alvarko
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:57

Re: LET OP!!! Opgelicht door RS Exclusive in Apeldoorn!!!!!

Ongelezen bericht door alvarko »

Ik denk als ik u zo hoor dat de auto idd ex bpm geprijst is geweest. Als er bij stond dat het een duitse auto betrof, zal de bpm dus nog in rekening gebracht moeten worden indien de auto aan iemand verkocht wordt, die er in Nederland mee wil gaan rijden. Gezien het type auto dat u had gekocht, zal de nog te heffen bpm behoorlijk hoog zijn.

Nog even een vraag, toen u de auto ophaalde, en u moest de afrekenen, Heeft u toen het volle bedrag betaald? U had toen toch alsnog de transactie ongedaan kunnen maken. Men had u volgens mij hooguit een bepaald percentage van de aankoopsom in rekening kunnen brengen. Was uiteindelijk een stuk goedkoper geweest.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: LET OP!!! Opgelicht door RS Exclusive in Apeldoorn!!!!!

Ongelezen bericht door gjvisser »

Ik heb even bekeken wat je ongeveer aan BPM zou moeten betalen, maar dat zou tussen de 3500 en 4700 euro moeten zitten (ik weet niet wat voor opties erbij zitten, want die moet je er ook nog bij optellen. Hoe dan ook, 24.000 euro is veel te veel voor die auto. Een normale prijs is waar die voor te koop stond, dus ongeveer 13.000 euro... (Max. 210 dkm). Km Stand zal niet echt lager zitten want als je een diesel hebt van 7 jaar oud, rij je toch wel zeker 30.000 km per jaar

Lekkere rot aktie van dat bedrijf in ieder geval.

Helaas hebben jullie veel fouten gemaakt.
- Een auto gekocht bij een bedrijf in Apeldoorn (echt veel slechte bedrijven in die omgeving)
- Een auto die ook nog eens geimporteerd moest worden (ga er maar vanuit dat de km stand dan ook is teruggedraaid)
- Geen aankoopskeuring bij bijvoorbeeld ANWB gedaan
- Contract niet goed doorgelezen
- etc etc.

Wel zonde zeg, als je eenmaal een goed 730D weet te bemachtigen heb je een pracht van een auto.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: LET OP!!! Opgelicht door RS Exclusive in Apeldoorn!!!!!

Ongelezen bericht door Byob »

Als jij op www.rdw.nl je kenteken intoetst, zie je daar ook het bpm bedrag staan?

Is het verder nog een bijzondere uitvoering? Want die 730D uitvoering in 1999 zijn in Nederland verkocht vanaf ongeveer € 66.500,00 tot
€ 83.000,00. En dat maakt nog wel een beetje verschil.

Maar 15.000 totaal voor een auto die ook nog moet worden geimporteerd, terwijl die te koop staat voor bijna 14.000 is wel een erg klein verschil, of begrijp ik je dan verkeerd?

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: LET OP!!! Opgelicht door RS Exclusive in Apeldoorn!!!!!

Ongelezen bericht door gjvisser »

Ja je begrijpt hem verkeerd. Hij kwam voor een auto van 14000 euro, maar waar het op neer komt is dat hij 24000 euro moet betalen

alvarko
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:57

Re: LET OP!!! Opgelicht door RS Exclusive in Apeldoorn!!!!!

Ongelezen bericht door alvarko »

Heb ik toch nog een opmerking. Als je een auto koopt die als ex bpm of buitenlands wordt aangeboden. Kan je hem best voor de prijs die geadverteerd wordt kopen. Allen heeft de auto dan geen nederlands kenteken. Als je er in NL mee wilt gaan rijden, dan zullen er de kosten van het op kenteken zetten toch nog bijkomen. Of er moet bij staan dat die prijs inclusief nederlands kenteken is. Ik ben het wel met je eens dat dat verschil niet alleen in de bpm keuringskosten en verwijderingsbijdrage kan zitten. De prijs is voor een dergelijke auto ook wel aan de lage kant. Als ik op autotrack kijk, liggen ze ergens tussen de 15000 en 22000.- afhankelijk van km's en opties. En waar je hem koopt. Dan hebben ze nog steeds te veel betaald. Maar die 13950.- maakt de auto ook gelijk de aller goedkoopste van Autotrack. wat ik vaak ook verdacht vind.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: LET OP!!! Opgelicht door RS Exclusive in Apeldoorn!!!!!

Ongelezen bericht door Byob »

Dat snap ik, maar wat had dan 15.000 totaal moeten zijn, totale koopsom BMW, waar dan de inruil nog af zou moeten, of totaal te betalen na inruil......

Op meer plekken kan ik me geen totaal 15.000 euro indenken?

In het eerste geval 6.000,00 bijbetalen, incl. import, lijkt mij erg weinig, in het andere geval 15.000 bijbetalen, maar dat is weer veel teveel lijkt het?

En is nu die 15.000 ook betaald bij het ophalen van de auto?

Hans79
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2006 02:00

Re: LET OP!!! Opgelicht door RS Exclusive in Apeldoorn!!!!!

Ongelezen bericht door Hans79 »

Vandaag gaan kijken naar een ALFA 147 bij RS exclusive...

De advertentie kun je vinden op autotrack en hun eigen site:
www.autobedrijfrs.nl

Dit waren de gegevens op internet:
€ 9.440
Carrosserievorm Hatchback
Transmissie Handgeschakeld
Bouwjaar 2003
Brandstof Diesel
Kleur Blauw metallic
Aantal deuren 3
Kilometerstand121.000 km

Bij aankomst bleek de auto al dik 150000 gelopen te hebben.. Maar belangrijker de prijs van 9440 bleek niet te bestaan.. Nee die prijs was van een andere alfa die vorige week al verkocht was.. een Alfa die een stuk minder mooi was en ik echt niet zou willen hebben...

Nee deze mooie alfa (exact dezelfde als van internet, want zoveel zijn er niet in deze kleur ic met leer en schijfdak) moest dik 13.000 euro kosten... incl garantie... uiteindelijk zakte hij wel snel naar 10500 maar dat was de absolute bodem prijs zonder garantie.. En dan te bedenken dat ik voor mijn bezoek via de tel. naar de alfa (er was er dus maar 1) had geinformeerd naar de prijs.. Toen vertelde ze dat dit de prijs van 9440 een meeneem prijs was incl. APK..

Zodra er op deze manier met lokkertjes en leugens wordt gewerkt, hou ik het voor gezien.. Kortom blijf weg van dit misleidende bedrijf..

DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

Re: LET OP!!! Opgelicht door RS Exclusive in Apeldoorn!!!!!

Ongelezen bericht door DL3B »

Blijf gewoonweg uit de hoek van Apeldoorn is mijn enige advies. Bespaar jezelf gewoon een berg ellende & ergernis.
Tja, als je op koopjes uit bent, moet je het vooral wel doen hoor.
De manier waarop men daar auto's aanbied/verkoopt, vind je trouwens elders in Nederland ook hoor.
Voor eens & voor altijd: wees altijd op je hoede met de aanschaf van een 2e hands auto! (ook bij de dealer).

Peer25
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2006 12:02

Re: LET OP!!! Opgelicht door RS Exclusive in Apeldoorn!!!!!

Ongelezen bericht door Peer25 »

Laatst gewijzigd door Peer25 op 04 jan 2007 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten