LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik ben benadeelde aanrijding, tegenpartij is onverzekerd..

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
tcf
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 okt 2006 14:55

Re: Ik ben benadeelde aanrijding, tegenpartij is onverzekerd..

Ongelezen bericht door tcf »

Het betreft inderdaad een veel verkochte auto, de Opel Astra G.
Ik heb een exclusief sportmodel met zeer veel opties.

Dat vind ik nog het meest vervelende: het is moeilijk een vergelijkbare auto terug te kopen....

citroencxtre
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 okt 2006 18:42

Re: Ik ben benadeelde aanrijding, tegenpartij is onverzekerd..

Ongelezen bericht door citroencxtre »

als er nog veel bruikbaar is en veel dingen op zitten die veel grvraagd worden dan zou ik eerst kijken wat de expert bied en dan met gezond verstand kijken of je dat bod redelijk vind zoniet zelf in onderdelen verkopen of opknapen

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Ik ben benadeelde aanrijding, tegenpartij is onverzekerd..

Ongelezen bericht door brenda229 »

aangifte doen en de persoon aansprakelijk stellen. de eigenaar is aansprakelijk en verantwoordelijk. Ze verkopen hun huis maar of .... nemen een lening.
Je weet dat het dokke wordt als je je premie niet betaald. En wat als er letselschade is.
als je wel een rechtsbijstandverzekering hebt waar danook, gelijk inshakelen dat ze geld bij hem halen.
gr brenda

marleenvanh
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:12

Re: Ik ben benadeelde aanrijding, tegenpartij is onverzekerd..

Ongelezen bericht door marleenvanh »

Misschien lees of zie ik iets over het hoofd, maar ik heb ook ooit (ca. 10 jaar geleden) zoiets bij de hakken gehad. Het was weliswaar een "gewone schade zonder lichamelijk letsel" maar toch... Mijn eigen verzekering heeft mij schadeloos gesteld en, in mijn naam, verhaal gehaald bij de tegenpartij. Dat deze persoon niet verzekerd was, was dus zijn probleem!
Misschien heb je hier wat aan.

Groetjes en sterkte, Marleen.

Maurice21
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:44

Re: Ik ben benadeelde aanrijding, tegenpartij is onverzekerd..

Ongelezen bericht door Maurice21 »

Ben zelf werkzaam als assurantietussenpersoon. Tip: als je je auto niet all risk verzekerd altijd een rechtsbijstandverzekering motorrijtuigen nemen. Je ziet het in deze situatie al, je hoeft het nog niet zelf schuld te zijn. Maar in deze situatie werkt mijn tip niet meer. Maar ik ken wel iemand die dit probleem kosteloos voor je kan oplossen, of althans, zo geven ze het aan op hun site. www.verkeersschade.nl Kijk maar eens, dit kan de oplossing zijn van je probelemen. Succes!!

tcf
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 okt 2006 14:55

Re: Ik ben benadeelde aanrijding, tegenpartij is onverzekerd..

Ongelezen bericht door tcf »

Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties.

Van de week is mijn auto daadwerkelijk total loss verklaard.
Ik ben inmiddels geen eigenaar meer van het wrak.
Het geld wat het wrak opgebracht heeft word op mijn rekening gestort.

De rest van de dagwaarde moet ik gaan verhalen op de veroorzaker.
Gelukkig is mijn werkgever mij te hulp geschoten en zij nemen deze schadevordering voor zich :D

Ik kan via hen ook een renteloze lening krijgen zodat ik alvast tot aanschaf van een andere auto over kan gaan. Dat scheelt in ieder geval een beetje

lafeber
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2006 10:08

Re: Ik ben benadeelde aanrijding, tegenpartij is onverzekerd..

Ongelezen bericht door lafeber »

Hallo,
Volgens mij kan je de schade op de schuldigen verhalen ook als ze de totale kosten niet in een keer kunnen betalen. Je kan met hen een betalingsregeling treffen.
Dat ze het geld nu niet hebben wil namelijk niet zeggen dat het ze ineens kwijtgescholden moet worden.
Het gaat om 2 partijen die fout zaten en beiden kan je dus voor een deel aansprakelijk stellen; de eigenaar voor het laten rijden in een onverzekerde auto terwijl die wist dat deze onverzekerd was, en de bestuurder voor het maken van het ongeluk.
Als ze ontkennen, zal je eerst de schuld moeten afdwingen, desnoods in de rechtzaal, of anders met een schikking. Daarna kunnen ze een betalingsregeling niet weigeen als ze het volledige bedrag niet kunnen betalen.
Het is maar goed dat het waarborgfonds hierin kan steunen want de rekeningen moeten wel eerst worden voldaan en de regeling kan natuurlijk heel lang lopen voor al het geld binnen is, als dat al kan want misschien kunnen ze het in hun hele leven niet meer afbetalen.
Succes en sterkte.

P. Lafeber.

Meentje
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2005 15:27

Re: Ik ben benadeelde aanrijding, tegenpartij is onverzekerd..

Ongelezen bericht door Meentje »

Fijn dat u hulp krijgt van uw werkgever. U moet inderdaad bij het waarborgfonds zijn maar eerst zult u of uw werkgever zelf moeten proberen de schade te verhalen op de onverzekerde tegenpartij. Pas als u kunt aantonen dat de tegenpartij (eigenaar auto) niet gaat betalen dan pas zal het waarborgfonds bereid zijn om te betalen. Het proces-verbaal van de politie laat vaak lang op zich wachten. 1 maand is tegenwoordig al snel.
De onderdelen kunt u inderdaad het beste via de expert verkopen hij heeft uiteraard goede contacten met opkopers.
Ik zou u toch aanraden om bij uw nieuwe auto toch een rechtsbijstandverzekering af te sluiten

Gesloten