LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB en de service daar van

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Bert62
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:41

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Bert62 »

@Realman.

Ik begrijp er weinig van als ik jouw tekst lees. Mijn vorige door de dealer onderhouden wagen heeft mij toch ooit wel eens in de steek gelaten. De bout van de spanrol brak spontaan af met als gevolg dat bij mijn Astra enkele tuimelaars af waren gebroken. Volgens jou zou dit dus niet kunnen omdat mijn wagen altijd in onderhoud is bij de Opel dealer. Jammer genoeg heb ik blijkbaar niet zoveel verstand van auto's als jij want mij hebben ze nooit iets bijgeleerd. Ik vond het jammer dat ik geen reserve tuimelaars in mijn auto had liggen. Dan had iemand zoals jij het misschien onderweg wel ff kunnen fixen. :lol: De ANWB was snel ter plaatse en heeft mijn wagen naar de dealer gesleept.

Ik heb nog nooit iemand gehoord waarbij de ANWB de leeftijd van de wagen vraagt als men lid wil worden. Vrij recent is mijn dochter ook een lidmaatschap aangegaan maar ook toen is er niet geinformeerd naar de leeftijd van haar wagen.

Inmiddels heeft zij twee keer onderweg gestaan met een kapotte bobine. Toch heeft de ANWB haar die twee keer geholpen met reparatie ondanks dat haar auto van 1993 is.

Als ik toevallig met een auto van een ander onderweg met pech kom te staan wordt ik zelfs dan nog geholpen door de ANWB.

Heb je ooit al eens bij de ANWB geklaagt over het feit dat hun monteur de motorkap weer dicht deed en jou weigerde te helpen ?? Wat was hun reactie ??

Maar ik ben wel benieuwd wat je doet als je midden in de nacht met pech komt te staan e je kunt het zelf niet fixen.

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

we hebben het hier dus over de schokbreker, en daar zit een spiraalveer om heen, om een schokbreker te testen druk je boven op de auto op alle hoeken als je er een goed druk op legt en hij veert terug zonder een enkele na beweging dan is die goed, geeft die wel een na beweging dan is die kapot en dan hoeft die nog niet eens lek te zijn, als je daar dus mee door blijft rijden ja dan gaat die op den duur wel lekken, maar je kan het altijd zien. maar je hoeft echt niet aan de kant te gaan staan als er 1 lekt, het is natuurlijk niet de bedoelling dat je gaat scheuren als een idioot, en een dynamo kan je heel goed testen mocht een heel eind gaan willen rijden, maar om echt een heel duidelijk en goed antwoord te kunnen geven dan moet ik onder de motorkap kijken, kan het natuurlijk niet zien op afstand.

Bert62
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:41

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Bert62 »

Realman,

Kan jij mij dan vertellen hoe je de dynamo kan testen voordat je een eind gaat rijden ?? Het is voor mij electronica met koolborstels dat op elk moment kapot kan gaan. Was het niet slimmer geweest om je eigen wagen toen die tijd eerst goed te testen ? Dan had de ANWB niet hoeven te komen om de motorkap open en dicht te doen. Het is maar een idee hoor.

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

wil niet zeggen dat ik overal een antwoord op weet, maar een spanrol word meestal ook meteen vervangen bij een vervanging van een ditributie riem en de bout natuurlijk ook, en tuurlijk mensen die geen kennis hebben over een auto die zitten gauwer in de problemen dan iemand die er een beetje verstand van heeft, ben hier ook zeker niet om mensen af te zeuren het maar een beetje crue te zeggen, ik wil graag mensen helpen das alles.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Allemaal mooi en aardig maar wat had je op het moment met de volkswagen gedaan toen die helemaal naar links hing, effe onder de motorkap kijken.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Hey Realman,bedoel je mij als je het hebt over een schokbreker?
In mijn geval gaat het om de voorkant van de auto en daar zitten toch echt veerpoten.De schokbrekers zitten achteraan.Een veerpoot heeft wel min of meer de zelfde functie,maar ziet er heel anders uit.Deze veerpoot dempte perfect(perfecte wegligging) tot dat hij lek sloeg(levensgevaarlijk).De dynamo deed zijn werk ook normaal voor hij sneuvelde zodat een meting vooraf niets aangetoond zou hebben.
:cry:

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

je kan hem bij de contact punten testen of die nog wel voldoende oplaat, en als je het niet zeker weet dan zou ik eerst even bij de dealer langs gaan, en wat je ook kan doen is, de dynamo laten na kijken bij de jaarlijkse of halfjaarlijkse beurt, en hun hebben de apparatuur er voor om die dynamo goed te testen en eventueel toe is aan vervanging.

Bert62
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:41

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Bert62 »

Spanrol, bout én de distributie riem waren ongeveer 25.000 km geleden vervangen. En ja, ik heb de oude rotzooi meegekregen. :P

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

nou het zou niet best wezen als een auto alleen achter schokdempers heeft, hij heeft ze toch echt onder alle 4 de wielen, en tuurlijk een achter schokdemper ziet er anders uit dan een voor schokdemper, maar een veerpoot en schokdemper is 1 geheel en de spiraal veer zit er om heen, maar er zijn ook merken bijvoorbeeld bij de oudere mercedesen die hebben de veer en de schokdemper appart.

Bert62
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:41

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Bert62 »

Onderdelen laten controleren zijn maar moment opnames. Dus als ik nú mijn wagen laat controleren op gebreken kan er vanavond niets verkeerd gaan ?? Als jij vier nieuwe banden koopt kan je er een uur later niet een lek rijden want ze zijn immers nieuw. Praten we toch over dingen die gewoon kapot kunnen gaan. getest of niet, nieuw of niet maar het is zo Realman.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Bert62 dan hebben ze het niet goed vervangen (grapje) :lol:

Bert62
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:41

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Bert62 »

NijMeGeN,

Zou goed kunnen. Heb ik toen bij de Opel in mijn vorige woonplaats (Nijmegen) laten doen. :lol: :P :D

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

realman hier een link voor je www.problemcar.nl en zoek dan maar eens op veerpoten en schokdempers (zie het verschil)

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

bert62 dan heb je zeer zeker in een gezellige plaats gewoond. :lol:

Bert62
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:41

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Bert62 »

Maar heb horen vertellen dat ze bij de ANWB nog mensen zoeken met verstand van auto's die bijgeschoold willen worden !!!!

NIKS VOOR JOU REALMAN ???

Bert62
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:41

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Bert62 »

Jaaaa, geboren en 34 jaar gewoond. NBO en Zwanenveld.
Gezellige mensen die niet over de ANWB mouwen.

ANWB BLIJF TOP.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Hey Realman,Ik gaf al aan dat de functie het zelfde is maar dat de benaming en constructie anders is.Een veerpoot werkt wel als een schokbreker maar ziet er anders uit.Om een veerpoot zit altijd een veer en de veerpoot zit altijd vooraan.Om een schokbreker kan wel een veer zitten maar dat hoeft niet.
Ik ben geen automonteur,maar zo te lezen jij ook niet... 8)
Groetjes.

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

er is nog wel heel groot verschil tussen een band van een auto of iets wat onder de motorkap zit, en ja als jij jou auto laat na kijken bij een dealer dan mag je er wel vanuit gaan dat het dan goed is ja, stel ik ga met een bmw om maar even een voorbeeld te noemen naar de dealer, en ik zeg ik ga volgende week naar zuid frankrijk en ik wil dat je de auto even helemaal goed voor me na gaat kijken op alle belangrijke dingen want ik wil onderweg geen pech krijgen, en we hebben het hier niet over het kosten plaatje. ik vertrouw dan 100% op de dealer dat mijn auto dan straks 100% goed is voor die reis heen en weer, mocht ik toch onderweg stranden dan verwacht ik service van de bmw dealer zelf, en ik neem aan dat die service er van bmw is en dat dat kosteloos gemaakt word.

Bert62
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:41

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Bert62 »

Nee, want ook de BMW dealer kan iemand 100 % garanderen dat bijvoorbeeld de dynamo perfect blijft functioneren. Het blijft slijtage onderhevig. Een waterpomp bijvoorbeeld, kan gecontroleerd worden en op dat moment 100 % in orde zijn maar kan een uur later spontaan gaan lekken door een kapot lagertje. Dan ben jij misschien van mening dat de dealer maar een röntgenfoto had moeten maken. :lol:

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

ja om de voor poot zit idd een spiraal veer, en achter niet, maar dat verschilt nog al per auto, maar vind het nog steeds gek dat ik geen ANWB nodig heb en jullie wel.

Gesloten