LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade aan auto na professionele schoonmaakbeurt

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Wouter35
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:28

Schade aan auto na professionele schoonmaakbeurt

Ongelezen bericht door Wouter35 »

Ik heb bij de firma Betam in Arnhem mijn auto grondig laten reinigen (140 euro). De auto was mooi schoon, alleen hebben ze zoveel water gebruikt dat ik alle schakelaars van mijn electrische ramen heb moeten vervangen wegens corrosie. Kosten 650 euro. Betam aanvaard geen aansprakelijkheid en wil me zelfs niet tegemoet komen in de kosten.
Iemand tips?

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Schade aan auto na professionele schoonmaakbeurt

Ongelezen bericht door gjvisser »

Roest treed niet zomaar op, dus hoe kun jij bewijzen dat het door hun komt? Als je hun dus wil aansprakelijk stellen, dan moet je met goede bewijzen kunnen komen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Schade aan auto na professionele schoonmaakbeurt

Ongelezen bericht door ronald g »

Leuk bedrijf kijk even op de site dan weet je dat hun nooit een fout maken tenzij er keiharde bewijzen zijn. Als dat bewezen is "hoe zou ik niet weten" gaan ze niet verder dan de €.140,00 die uitgegeven zijn.
Verhaal halen word een moeilijke klus. Persoonlijk denk ik dat het vechten tegen de bierkaai wordt en u de verliezer bent.

Ronald.

superrobbie
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:08

Re: Schade aan auto na professionele schoonmaakbeurt

Ongelezen bericht door superrobbie »

nou weet ik niet wat voor auto je hebt...maar schakelaars voor de electrische ramen zijn echt niet zo duur...en bij de meeste auto's makkelijk te vervangen..

maar goed hoelang na de poetsbeurt trad de corrosie eigenlijk op??
dan pas kun je zeggen of er wellicht een verband bestaat...

Wouter35
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:28

Re: Schade aan auto na professionele schoonmaakbeurt

Ongelezen bericht door Wouter35 »

Helaas waren het niet alleen de schakeleaars maar ook alle elekronica + arbeidsuur etc. je kent het wel. De eerste keer dat de schade zich openbaarde was binnen twee dagen

citroencxtre
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 okt 2006 18:42

Re: Schade aan auto na professionele schoonmaakbeurt

Ongelezen bericht door citroencxtre »

roest al na 2 dagen :?

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Schade aan auto na professionele schoonmaakbeurt

Ongelezen bericht door ehltech »

het lijkt me sterk dat dit bedrijf ,express met een overdaad aan water een auto wast met alle gevolgen van dien,verder kan het niet zo zijn dat alle electrische schakelaars het ineens allemaal begeven na een wasbeurt.

Wouter35
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:28

Re: Schade aan auto na professionele schoonmaakbeurt

Ongelezen bericht door Wouter35 »

Ik sta open voor een andere verklaring...

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Schade aan auto na professionele schoonmaakbeurt

Ongelezen bericht door cossie300 »

Roest en corrosie zijn echt verschillende dingen. Roest ontstaat bij ijzerhoudende metalen onder invloed van vooral zuurstof. De contacten in de diverse schakelaars zijn van een geheel ander materiaal zoals messing en brons. Deze legeringen zijn niet erg gevoelig voor water, echter wel voor agressieve reinigingsmiddelen welke worden gebruikt bij het professioneel reinigen van auto-interieurs.
Het is dus niet ondenkbaar dat binnen een tijdsbestek van enkele dagen elektrische storingen ontstaan wanneer schakelaars en/of andere componenten blootgesteld zijn geworden aan deze reinigingsmiddelen. Bovendien is het mogelijk dat er in deze schakelaars binnen zeer korte tijd sluitingen ontstaan, veroorzaakt door "kruipspoorvorming", welke mogelijk de achterliggende elektronische schakelingen beschadigt.
Dit kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn; er is waarschijnlijk ondeskundig omgegaan met de reinigingsmiddelen.

Wouter35
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:28

Re: Schade aan auto na professionele schoonmaakbeurt

Ongelezen bericht door Wouter35 »

Kijk, hier heb ik wat aan. Dank je wel.

Gesloten