LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] renault megane distributieriem

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
speedo
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jul 2007 21:12

Re: renault megane distributieriem

Ongelezen bericht door speedo »

Mijne heren ik wens u nog veel succes in het autovak.
Ik ben inmiddels met pensioen en ik kwam alleen maar even langs voor een opmerking.

Tip: Lees veel vakbladen en fabrieksdocumentatie want er is ontzettend veel onzin in de wereld.Succes !

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: renault megane distributieriem

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

dat is wel erg makkelijk

ik zit overigens niet in het autovak, heb ook nooit beweerd een vakman te zijn

betekend niet dat ik niet weet waar ik het over heb, ik ben simpelweg niet betaald werkzaam als monteur
Laatst gewijzigd door Joyyyyy op 29 jul 2007 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: renault megane distributieriem

Ongelezen bericht door magel725 »

Magel schreef:
>et voeren van een ZINNIGE discussie: LEZEN en LUISTEREN. Je glazen >bol met voorspellingen klopt namelijk niet dus nu zou je op deze 2 >vaardigheden kunnen terugvallen.

Magel ik lees een heleboel grote woorden.
Maar wat ik mis is jouw technische onderbouwing betreffende het onderwerp, je zwijgt daarover.
Dat je mijn onderbouwing niet hebt gelezen is jouw probleem. Maar waar is jouw onderbouwing waar je vandaan hebt geGOKT dat ik geen autotechnische opleiding heb gehad? Oeps, het was een GOKJE.
Waar je niet zo erg goed in bent is in autotechniek, materiaalkunde etc, en daarom zwijg je over technische details.
En je gaat maar door. Je kent me niet en je WEET DUS TOTAAL NIET WAAR IK WEL/NIET GOED IN BEN m.b.t. auto's. Dat ik niet over technische details schrijf betekent niet dat ik ze niet ken. Ik wil het overigens best wel doen omdat ik ze namelijk WEL ken.
En, helaas ben je ook niet zo sportief om toe tegeven dat je met e.e.a. niet op het goede spoor zat.
Jammer voor je zat ik wel op het goede spoor, in tegenstelling tot iemand die tot een keer of 5 toe maar blijft BLATEN/GOKKEN over mijn kennis terwijl je dat helemaal niet KUNT weten. Hoezo onsportief om daar overheen te lezen?
Met deze mentaliteit zal je het niet ver schoppen.
Nou ja, misschien in de autoHANDEL nog wel.
Wederom ZIT JE ER NAAST. Ik heb het namelijk al ver genoeg geschopt. Mag ik hiervoor trouwens een onderbouwing van je? Ik begin je NIET GEFUNDEERDE EN IDIOTE beschiuldigingen namelijk BEU te raken en dat kan ik ook nog onderbouwen.
Laatst gewijzigd door magel725 op 29 jul 2007 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: renault megane distributieriem

Ongelezen bericht door magel725 »

Mijne heren ik wens u nog veel succes in het autovak.
Ik ben inmiddels met pensioen en ik kwam alleen maar even langs voor een opmerking.

Tip: Lees veel vakbladen en fabrieksdocumentatie want er is ontzettend veel onzin in de wereld.Succes !
De onzin begint bij je eigen posts.Misschien is de (auto)wereld iets teveel veranderd sinds je in 1966 (gok) met pensioen bent gegaan en het onmogelijk voor je is geworden om normaal te discussieren (feit)?

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: renault megane distributieriem

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Voor M.Wil,

Als de distributieriem ver voor de vervangingstermijn breekt, dan heb je wel degelijk garantie!! (gemiddeld 100.000 km of om de zes jaar, wat het eerst aan de beurt is)
Ik ben voor je aan het zoeken gegaan en ben deze site van de geschillencommissie voor autozaken tegengekomen:

www.geschillencommissie.nl

Kijk onder het kopje : voortijdig breken van distributieriem. :lol:

Laat je niet met een kluitje in het riet sturen!

Groeten A, Tolboom,
Hilversum.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: renault megane distributieriem

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

en dan nu maar aantonen dat de riem werkelijk onder de 100.000 heeft gelopen, gaat niet lukken

het mag dan kloppen ivm garantie, aantonen is een 2e

mxfan
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2008 20:04

Re: renault megane distributieriem

Ongelezen bericht door mxfan »

Maart 2007 is rijdend op de autosnelweg met 120 km/h, de poelie van de dynamo van mijn zes jaar oude Renault Megane dynamo vastgeslagen. Daardoor is de multiriem (V-snaar) geknapt. De resten hiervan zijn bij de distributieriem gekomen, wat een schadepost aan kleppen, cylinders, enz. opleverde van € 2500,- De kilometerstand van de auto was op dat moment: 143398

Na veel en langdurig getouwtrek, met o.a. een aangetekende brief naar Renault Frankrijk, blijken noch de dealer (Bochane), Renault Nederland of Renault Frankrijk bereid om een coulance-regeling te treffen. Gezien de leeftijd en de kilometerstand van de auto kon daar volgens hen geen sprake van zijn.
Op mijn argument dat de schade niet ontstaan zou zijn als men ervoor gezorgd had de auto zodanig te construeren dat er niets van buitenaf bij/tussen de distributieriem kan komen, is door geen van partijen (schriftelijk) ingegaan.

De enige die nog iets tegemoet wilde komen in de kosten was Bochane. Zij boden aan een korting te geven van 25% op de onderdelen die bij de volgende onderhoudsbeurt gebruikt zouden worden. Dit zou neergekomen zijn op een bedrag van € 13,-.......
Gelet op het feit dat ik vijf jaar klant bij hen ben geweest en alle onderhoudsbeurten door hen heb laten uitvoeren, leek me dit meer een fooi dan een gebaar (zo noemden zij het). Van dat aanbod heb ik dan ook geen gebruik gemaakt. De auto is nu in onderhoud bij een niet-Renaultdealer.

Van verschillende mensen heb ik inmiddels gehoord over vergelijkbare gevallen. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd of degenen die een gelijksoortige ervaring met zo'n multiriem/distributieriem hebben, in actie willen komen om samen te proberen Renault alsnog te bewegen hun fout toe te geven en alsnog een coulanceregeling te treffen.

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: renault megane distributieriem

Ongelezen bericht door keurmeester »

en M.wil,
Al bij de BOVAG geweest?
2 jaar geleden stond het antwoordt er al bij, het is vaak het willen lezen waarbij het een en ander vaak fout gaat toch?
verder is dit alles wel erg offtopic en heeft niemand er wat aan.
Geduld/BOVAG/en inderdaad de Geschillencommissie.
succes allemaal.(wees eens eerlijk en stel je gewoon voor heb ik ook gedaan)
Leo (keurmeester) 8)

Gesloten