LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kras op auto door zoontje van drie

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
sjaa
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2007 21:02

kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door sjaa »

Onze zoon van drie heeft onlangs per ongeluk een kras op de auto van een buurman gemaakt. Wij waren op dat moment nog niet WA-verzekerd. De buren zijn begrijpend en willen ons niet op hoge kosten jagen. Ik weet niet hoe we dit nu verder moeten regelen.

De kras is vrij diep dus waarschijnlijk zal de motorkap overgespoten moeten worden. Mijn vraag hierbij is hoe de hoogte van de schade kan worden bepaald. Zijn alle kosten van overspuiten, leenauto, e.d. voor ons of alleen de kosten die direct uit de kras voortvloeien? Er zit ook een oude beschadiging op de motorkap; is het dan redelijk de kosten van overspuiten te delen met de buren (de oude beschadiging wordt immers ook gerepareerd)?

Ik vind het een lastige kwestie en wil de schade uiteraard betalen maar ik wil niet dat we straks meer betalen dan er aan schade is gemaakt.

Wie heeft iets soortgelijks meegemaakt of wie heeft hier vanuit zijn/haar beroep ervaring mee en kan mij advies geven?

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

tegenwoordig vervangt men als snel de hele kap omdat dat goedkoper is dan spuiten en dus zou je de kosten kunnen delen

waarborgfonds is ook een optie

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door caruso »

Waarborgfonds is GEEN optie! De dader is toch bekend!
Lariekoek en apekool!

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

lariekool en apiekoek

wat jij wil , je mag iets minder fel reageren, of helemaal niet, ook goed, denk aan je suikerspiegel :)

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door caruso »

Dan moet je geen onzin verkondigen, als je ergens geen verstand van hebt, blijf dan weg!
Suikerspiegel, bloeddruk enz, zijn oké!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door D1RK »

Zonder goedkope WA verzekering.. jammer, maar nu snel regelen en alsnog claimen is fraude en als het uitkomt nog duurder!

Bovendien ben je dan niet meer verzekerbaar, of heel erg duur!

Verders;
Wat is de schade aan de kap, als dit groot is, en ongeveer gelijkwaardig, een total loss auto kun je niet meer total loss rijden...
Dus de restwaarde moet je officieel vergoeden!

Meestal doet de verzekeraar dit, maar het beste is om in dit geval de helft van spuitkosten te betalen, een licht krasje is zo weg geplamuurd!
Alleen als er een nieuwe kap op moest wegens de oude schade hoef je dit niet te betalen.

Als een leenauto nodig is, voor de oorspronkelijke was deze ook nodig!
En bij oudere auto is er soms op sloop een kap in kleur te koop, nog voordeliger.
via de sitehttp://www.partfinder.nlkun je vragen of er dit merk en type in de juiste kleur is, en alle slopers kunnen dan reageren!

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door gjvisser »

Vraag gewoon wat offertes op bij verschillende spuiterijen. Veel bedrijven spuiten al voor 150 euro per deel. Dus zou het jou niet meer dan 150 euro kosten (excl BTW, zonder bon kan trouwens ook :wink:) voor alleen de motorkap. Soms is het nodig om het spuitwerk wat te laten uitwasemen (om geen kleurverschil te krijgen) naar andere delen, dan wordt het wel wat duurder. Bij alle schadebedrijven waar ik ben geweest, kreeg ik gratis een leenauto (wel zelf bijtanken uiteraard).

Ik weet niet over wat voor een auto het gaat, maar spuiten is en mooier en meestal ook nog goedkoper.

foxman
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 feb 2006 13:20

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door foxman »

Mmm beetje vreemd
Je weet toch als je getrouwd/samenwonend bent dat je een wa verzekering moet hebben
Zeker als je kinderen hebt, maar een wa verzekering is gewoon verplicht
Dus regel dat zsm anders kan het als je later pech hebt nog veel meer geld kosten

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

je kan wel een beetje fel gaan lopen reageren caruso, maar feit blijft dat het niet mijn probleem is dat iemand niet wa verzekerd is en in de problemen komt

kort door de bocht, mij een biet, maar omdat ik begrijp hoe zoiets voelt, probeer ik mee te denken in een oplossing

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ach caruso is waarschijnlijk zo'n type dat stiekum onder het werk mee wil spelen op deze site. Hij is arrogant, onbeschoft en totaal niet meelevend met TS over het probleem. Dus voor mij een l*l.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door Quark »

Mmm beetje vreemd
Je weet toch als je getrouwd/samenwonend bent dat je een wa verzekering moet hebben
Zeker als je kinderen hebt, maar een wa verzekering is gewoon verplicht
Dus regel dat zsm anders kan het als je later pech hebt nog veel meer geld kosten
Zeg je wel vreemd, maar laatst zat ik, met 2 jonge collega's net getrouwd, waarvan 1 moest trouwen, en wat bleek bijde niet wa verzekerd.

Hadden ze nooit bij nagedacht.

Maar het is nu geregeld.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door NAK »

Begin eens met een een bus Commandant M4 te kopen en kijk in hoeverre je de kras daarme weg krijgt.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door caruso »

@Jonjo; je moet niet van veronderstellingen uitgaan,koekebakker! Misschien heb ik wel gewoon vakantie en heb ik op mijn werk, ja, ik werk, helemaal geen mogelijkheid te internetten! En ik heb al vaker verklaard dat ik een hekel heb aan knulletjes die eenmalig iets roepen en daarna niets meer van zich laten horen! Maar dat zal wel niet ddordringen indat garnalenbrein van jou, grote l*l!

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

we houden ook allemaal van jou schat:)

ik neem aan dat je met knulletje jezelf bedoeld :D

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door caruso »

Schat?: voor homo's moet je vanaf vanavond in Amsterdam zijn, genoeg knulletjes voor jou!

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

is goed schatje, ik hou wel van een gezellig avondje uit
:D

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door een »

Ik dacht dat dit over een kras en de kosten daarvan ging...

@Foxman: helemaal mee eens dat iedereen een aansprakelijkheidsverzekering zou moeten hebben, zeker als je kinderen hebt! Een wa-verzekering is overigens alleen verplicht als basisverzekering op je auto.


@sjaa: ik vind dat je alle kosten zou moeten betalen, ook bijvoorbeeld de leenauto. De eigenaar van de verse kras hoeft absoluut geen schade te lijden. Dat er direct een oude schade meegenomen wordt is dan de bonus voor al het ongemak. Ik zou daar niet moeilijk over doen (tenzij het een schade op een ander deel v.d. auto is natuurlijk). Die kap moet toch gespoten worden dus kost het waarschijnlijk niets extra.

@Joyyyyy: bij een kras wordt echt niet de kap vervangen. En als ze de kap wel zouden vervangen moet de nieuwe kap ook gespoten worden dus weg voordeel. Een nieuwe kap plaatsen ze alleen als het plaatwerken/uitdeuken van de oude kap duurder wordt dan een nieuwe kap.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

neem maar van mij aan dat waneer het goedkoper is de kap te vervangen dat dat gedaan wordt

denk eens aan de arbeidsuren die het wegwerken en spuiten van de kap kost, dat loopt aardig in d eniet goedkope uren

ik ben wel newsgierig naar wat voor auto, bouwjaar en algehele staat omdat dat wel verschilt natuurlijk

een motorkap van een susuki swift kost geen drol vergeleken met die van een moderne bmw of mercedes

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door een »

Ja maar beste Joyyyyy, een nieuwe kap moet toch echt ook gespoten worden, hoor! Die worden niet nieuw in kleur geleverd...

En zoals ik al schreef: als het plaatwerken duurder is dan een nieuwe kap dan kiest men uiteraard voor een nieuwe kap...die dan gespoten moet worden.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: kras op auto door zoontje van drie

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

ligt eraan

van veel modellen liggen die kappen gewoon kant en klaar op voorraad en kan er zo een ander op

iet wat kleurverschil natuurlijk, ligt eraan hoe oud de de auto is en hoe verweerd de lak

naar ik begrijp is deze auto niet in beste staat met een oude deuk in de kap sowieso al

wat impliceert dat de eigenaar er niet echt heel zuinig op is, maar kan ut mis hebben

Gesloten