LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aankoop auto incl. (niet volledige) grote onderhoudsbeurt?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Shaft30
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2008 21:32

Aankoop auto incl. (niet volledige) grote onderhoudsbeurt?

Ongelezen bericht door Shaft30 »

Afgelopen maandag mijn nieuwe (2e hands)Opel Vectra GTS uit 2003 opgehaald bij een NDA Bovag garage. Heb deze auto gekocht met nieuwe APK, grote onderhoudsbeurt (volgens schema fabrikant) en 6 mnd Bovag garantie. De auto heeft 55.600 gelopen en de distributieriem is bij de onderhoudsbeurt niet vervangen, terwijl vlgs het serviceboekje dit dient te gebeuren bij 60.000 of om de 4 jaar. Nu heb ik daar naar gevraagd en het excuus is men gebeld heeft met de plaatselijke Opel dealer en bij dit model dient de ditributieriem pas om de 90.000 of om de 6 jaar vervangen te worden. Nu geloof ik dit wel, maar er staat echt in het meegeleverde serviceboekje (uit 2003) dat dit bij 60.000 moet. Wat mij erg teleursteld is dat ook bij de 'te koop' advertentie heeft gestaan dat evt. de distributieriem indien nodig vervangen zou worden. Sta ik in mijn recht om alsnog een nieuwe distributieriem te 'eisen'?
Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

herzon
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 aug 2007 17:00

Re: Aankoop auto incl. (niet volledige) grote onderhoudsbeurt?

Ongelezen bericht door herzon »

Bel anders zelf eens een willekeurige Opel dealer en vraag na de vervangingstermijn van de distributiesnaar van je auto.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Aankoop auto incl. (niet volledige) grote onderhoudsbeurt?

Ongelezen bericht door Mallemalle »

een bedrijf dat vermeld dat de distributieriem vervangen moet worden en ja 60.000 is het meest gangbaar, en dat vervolgens niet doet bij verkoop, heeft imo geen zin in die kosten, het is een aardige klus waar men geen zin in heeft gehad

ik zou het zelf alsnog doen of late doen voor het zekere

90.000 is erg veel voor een distributiesnaar en als ie knapt ben je geheid veel verder van huis met veel grotere kosten

gnoom
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2008 13:10

Re: Aankoop auto incl. (niet volledige) grote onderhoudsbeurt?

Ongelezen bericht door gnoom »

Ik heb net een topic geplaatst over BHG Schiedam. Met die ervaring zou ik dit goed checken. En als het een leugen is dan nooit meer naar die verkoper gaan. Als verkopers alleen naar hun eigen portemonnee kijken en niet naar de kwaliteit die ze willen leveren dan houdt het snel op...

Gesloten