LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een foute reparatie met vele problemen nadien..

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Hate_problems
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2009 10:20

Een foute reparatie met vele problemen nadien..

Ongelezen bericht door Hate_problems »

Hallo allemaal,

Ik hoop dat dat ik het topic in het juiste forum open.

Het volgende is de situatie.

Wij hebben een uitgebouwde (verlaagde) peugeot. Deze auto kwam nabij Zoetermeer tot stilstand en reed niet meer. Zelf wonen wij bij Eindhoven dus naar huis was geen optie aangezien deze auto niet gesleept kan worden. De auto is opgehaald en naar een peugeot dealer bij Zoetermeer gebracht. Daar vertelde ze dat de reparatie een aantal dagen ging duren, maar wij moesten naar huis. Zij boden ons een leenauto aan ter waarde van 35 euro per dag. Omdat we geen andere keus hadden hebben we deze aangenomen.

Een aantal dagen later konden we de auto ophalen. Dit hebben we gedaan, leen auto terug en netjes afgetankt, en onze auto bekeken.

Toen vielen er al een aantal dingen op:
1. het voormalige witte stuur was na de reparatie zwart
2. er zat een diepe kras op de deurstijl (b).

Toen wij hier iets van zeiden werd er gezegt dat dit al was en het zo afgedaan. Wij de reparatie betaald (waren allang blij dat we de auto terug hadden) van +- 600 euro.

Op weg naar huis kwamen wij er al achter dat de achterruit verwarming het niet meer deed. En nog geen 3 dagen later reed de hele auto niet meer.. Wij de auto naar onze eigen garage laten slepen in Helmond waar ze hem na hebben gekeken. Hier werd geconstateerd dat de reparatie niet goed uitgevoerd was in Zoetermeer, alles zat onder de olie, slangetjes waren losgehaald maar niet goed vast gezet, en de daadwerkelijke reparatie was neit goed uitgevoerd (heb verder geen technische kennis maar vriendlief zag het ook toen ze het zeiden).

Ik heb toen contact opgenomen met de garage en na heel wat heen en weer gebel hebben zij contact gehad met de garage in Helmond en mochten wij de auto op hun kosten daar laten maken. Heel fijn, en dat is dan ook super opgelost.

Helaas bleef het hier niet bij... Twee weken geleden zijn wij er achter gekomen dat de neonbuisjes in de auto niet meer werkten. Deze hadden wij niet meer aangehad sindsdien en toen wij ze aan wilde doen waren deze dus stuk. Dit hoeft niet door de garage te zijn gekomen maar gezien de staat waarin het stuur en alle boekjes van de auto zich bevonden lijkt het ons heel sterk dat het op een andere manier is gebeurt. Verder is onze voorbumper (door de garage in Zoetermeer) verkeerd opgehangen en nu is dat dus gaan schuren en zit er een scheurtje in de lak en het polyester (welke ook helemaal is afgeschuurt). Wij hebben voor het ophangen van de bumper 45 euro betaald en hadden het zelf waarschijnlijk nog beter kunnen doen.

Ik heb hier nogmaals contact met de garage over opgenomen en na heel wat heen en weer gemail hebben zij toegezegt dat we de bumper en de kras op de deur mogen laten maken. Helaas willen zij dus dat wij dat bij het schadebedrijf doen waar zij meer samenwerken (in Zoetermeer).

Zoals ik al eerder zei wonen wij daar 1,5 uur (met drukte bijna 2) vandaan en is het niet even makkelijk om op en neer te rijden. De reparatie zou zo'n 3 dagen gaan duren dus dat betekend dat we 2x met 2 auto's op en neer moeten gaan rijden naar Zoetermeer. Werken beide full time dus we zullen er ook nog eens vrij voor moeten nemen.

Uiteraard willen wij graag dat de schade wordt gemaakt, en we vinden het heel fijn dat ze ons zo tegemoet komen, maar wij vroegen ons af of ze van ons mogen verlangen dat wij naar dat bedrijf gaan?

Ik heb hier nog geen contact over gehad met het bedrijf zelf want ik wilde graag eerst weten wat ze wel en niet mogen aangezien ik hier helemaal niet in thuis ben. Of mogen we al blij zijn dat ze de schade willen repareren?

Ik hoor graag jullie mening hierover...

Groeten,
Probleemhater... :roll:

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Een foute reparatie met vele problemen nadien..

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als je je auto kunt uitbouwen ben je zelf toch ook heel handig :roll: ?

Hate_problems
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2009 10:20

Re: Een foute reparatie met vele problemen nadien..

Ongelezen bericht door Hate_problems »

vriendlief heeft de auto verlaagd gekocht, en hij kan de binnenkant wel maar spuiten is niet simpe... dan moet je toch echt aan de gang met een spuitcabine! en die hebben we niet in onze achtertuin staan....

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Een foute reparatie met vele problemen nadien..

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Een mooie boel als ik dit zo lees. Wat moet ik mij voorstellen bij het vervangen van het stuur? Ik kan mij daarbij alleen voorstellen dat ze met hun vieze vette handen aan het witte stuur hebben gezeten en het met een schadelijk reinigingsmiddel hebben willen schoonmaken waarbij het beschadigd raakte. De kras in de deurpost heb ik meer gezien als gevolg van een schroevendraaier die ze in hun zak hadden en bij het instappen schade toegebracht, al dan niet bewust.
Dit zijn geen monteurs maar prutsers. Monteurs hebben namelijk geen gereedschappen in hun zakken juist om schade te vermijden. Een schroevendraaier steek zo ongemerkt door de zachte bekleding. Iemeand die dit bij ons doet wordt ontslagen en blijft met onmiddelijke ingang van de auto's af. Dan de bevuilde motor. Die had gereinigd moeten worden na de reparatie voltooid te hebben maar ook daaraan vooraf om verspreiden van vuil te voorkomen. De slangen van het vacuümsysteem dienen te worden geborgd middels klemmen om lekkage maar ook losschieten te voorkomen. Kortom, een pruts garage.
Ik kan niet anders zeggen, sorry

Hate_problems
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2009 10:20

Re: Een foute reparatie met vele problemen nadien..

Ongelezen bericht door Hate_problems »

hallo,

het witte stuur is er een met een snap off naaf dus wij kunnen het eraf halen maar helaas was het dus vies van vuiligheid. ze hebben niet eens een poging gedaan om het schoon te maken en nu krijgen wij het dus ook niet meer schoon...

Graag zouden wij de schade hersteld willen hebben aan de buitenkant en het stuur, tja, daar moeten we maar mee leven denk ik...

Wie kan ons advies geven over ons recht in deze? zijn wij verplicht naar zoetermeer te rijden om onze auto daar te laten maken of mogen wij de garage verplichten ons een vergoeding te geven zodat wij zelf een garage kunnen zoeken of eventueel bij een garage te laten maken in samenspraak met hen (maar dan bij ons dichter in de buurt)???

Graag iemand advies!!!


(dat het prutsers waren wisten we al.. vertrouwen is dan ook helemaal weg!!! ze willen het netjes oplossen, wat wij heel fijn vinden maar dan nog zitten wij met de problemen nu....)

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Een foute reparatie met vele problemen nadien..

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Stel het garagebedrijf aansprakelijk per aangetekend schrijven.
Voldoen ze dan niet stap dan naar de rechter.

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: Een foute reparatie met vele problemen nadien..

Ongelezen bericht door roberto1977 »

vind het op zich al heel netjes van ze dat ze het willen oplossen
en aangezien hun het willen laten oplossen bij een spuiter bij hun in de buurt denk ik dat je voor de rest weinig kans maakt
ze bieden het tenslotte aan
je kan ook zo gaan rekenen je moet er met 2 autoos heen
dus 2 keer benzinekosten en tel daar nog eens de vrije dag bij op
wat is dan goedkoper om te laten doen

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Een foute reparatie met vele problemen nadien..

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Even ter informatie, wat hebben ze eigenlijk gerepareerd?

Troubelshooter schijnt het al aardig te weten, maar het staat nergens.

Hate_problems
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2009 10:20

Re: Een foute reparatie met vele problemen nadien..

Ongelezen bericht door Hate_problems »

het bedrijf is bezig geweest met de koppeling (deze deed het niet meer) maar die problemen zijn heeel netjs opgelost...

Het probleem zit hem nu in het repareren van hun prutswerk gericht op het verkeerdophangen van de bumper en de kras op de deurstijl...

ik heb vandaag een bericht naar de vestigigingsdirecteur gestuurd met een vraag of hij weet of we hier een andere oplossing voor kunnen vinden....

Dus dat is even afwachten....

groetejs

Gesloten