LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koppeling defect bij nieuwe Audi A6

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.

Audi is een bewezen betrouwbaar merk

Eens, want ik ben een tevreden rijder
1
17%
Eens, ik rij geen Audi maar ze komen in hun reclames heel betrouwbaar over
1
17%
Oneens, want ze leveren geen goede service
1
17%
Oneens, de auto's zijn niet van goede kwaliteit
3
50%
 
Totaal aantal stemmen: 6

AudiA6
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2009 12:39

Koppeling defect bij nieuwe Audi A6

Ongelezen bericht door AudiA6 »

Deze vakantie op reis gegaan naar Italië met een nieuwe Audi A6 Avant (2.0 tdie (e = eco uitvoering, energielabel A), half jaar oud, circa 15.000 km gereden). De auto was bescheiden beladen en had geen caravan of aanhanger. In Zwiterland begon de motor te roken en kon ik nauwelijks meer voorruit komen. Auto aan de kant gezet en volgens pechdienst defecte koppeling. De auto moest in Zwitserland achterblijven en daar is de koppeling vervangen. Ik heb de koppeling meegekregen en bij thuiskomst kon de Audidealer geen echte serieuze schade constateren anders dan mogelijke verhitting van de koppeling. Balen want ("wellicht" :oops: ) belazerd in Zwitserland.

Wat me aan dit verhaal verbaasd is hoe het kan dat ik bij zo'n nieuwe auto, met zo weinig kilometers, problemen krijg met de koppeling. Zelf rij ik al 15 jaar pech- en schadevrij en circa 40.000 km per jaar en heb eigenlijk nooit dergelijke problemen gehad. Zijn er meer mensen met een recente Audi met vergelijkbare ervaring?

stofzuigertje

Re: Koppeling defect bij nieuwe Audi A6

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vermoed dat U niet met voet op pedaal rijder bent met deze ervaring, maar als de speling te klein is kan deze ook bij zware belastingen doorslippen en de koppeling sneller laten slijten!

Dus een te kleine vrije slag in pedaal en dit niet melden kan de oorzaak zijn.
Peugeot 306 en Citroën BX hadden ook hier vaker last van na loshalen koppeling kabel wegens werkzaamheden en niet goed afstellen...
Dit was vrijwel alleen bij 1.4 motoren bij dit merk.

Dus als Uw Audi niet goed is afgeleverd en een net niet slippende koppeling had zijn de bergen net de grens de grens die ze wel laat slippen...

Dit hoeft maar enkele tientalle kilometers lang te zijn....
Een lesauto heeft daarom soms binnen 20.000 Km ook een nieuwe plaat nodig, mede afhankelijk merk en type maar het komt dus vaker voor ook in ons vlakke landje...

Probeer dit verhaal eens coulance te vragen bij de dealer die leverde want een iets te weinig speling zou voldoende fout kunnen zijn om dit vergoed te krijgen.
Dit is volgens mij geen Audi maar monteurs fout die dit had moeten controleren....

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Koppeling defect bij nieuwe Audi A6

Ongelezen bericht door Mallemalle »

juist een te strak gestelde koppeling zorgt er voor dat de drukgroep niet helemaal vrij komt en dat zorgt voor een slippende en/of snel verslijtende koppelingsplaat/groep

niet een te los gestelde

los gesteld, idd, dan pakt de koppeling snel maar dan sliptie iig niet

wel als je met je voet top je pedaal blijft zitten uiteraard

de vraag is natuurlijk, was er niets anders aan de hand?

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Koppeling defect bij nieuwe Audi A6

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Dit was zeker geen koppeling probleem , u ben teen oor aangenaait zoals u zelf al eigenlijk zegt. Zwitsers hebben soswiso niks met auto's is algemeen bekent.

Een audi a6 koppeling is na 15.000 km echt niet op onmogelijk muv dat u met uw voet op pedaal blijft hangen..

coulance denk dat u weinig kans maakt maar dat zullen ze bij uw dealer beoordelen u had de oude meegekregen toch . Zien ze snel genoeg wat er echt mee is gebeurd.

Dus wie weet heeft u geluk mits het een echt defect zal zijn.

Gurbe
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:52

Re: Koppeling defect bij nieuwe Audi A6

Ongelezen bericht door Gurbe »

De auto komt niet meer vooruit en rook, zeker weten dat de koppeling defect is, alleen nu komt het touw trekken tussen dealer en eigenaar, de dealer zegt natuurlijk dat er niets of naulijks wat aan de hand was, dat scheelt ze een hoop geregel en waarschijnlijk geld(zij moeten het weer hard maken naar importeur om wat centen te zien).Aangezien de km stand kun je er vanuit gaan dat dit probleem is veroorzaakt door een fabriekage fout, dit is natuurlijk voor u lastig te bewijzen, laat een onafhankelijke automonteur eens kijken naar de oude koppelingsplaat en drukgroep, en vertellen wat volgens hem het probleem heeft veroorzaakt, de dealer zal nooit eerlijk zijn op dit gebied(dat is in hun eigen belang)
Het komt er op neer dat deze reparatie geheel onder garantie hoort te vallen(dat als de auto nog binnen de garantie termijn valt, wat ik aanneem),maar de dealer wil dit niet, want dat is lastig voor hun, ergens anders gerepareerd en dan nog in het buitenland ook.

Gesloten