LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto inbraak met valse zender / zonder braak

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
jwillemse
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2009 14:02

Auto inbraak met valse zender / zonder braak

Ongelezen bericht door jwillemse »

Twee weken geleden is er in mijn auto (VW Tiguan, 2009) ingebroken en is het dashboard rondom mijn radio weggebroken met als doel de ingebouwde RNS 510 radio/navigatie console te stelen, wat uiteindelijk niet is gelukt.

Echter, er was totaal geen braakschade aan de buitenkant van de auto. Geen raam ingeslagen, geen deur geforceerd, niets.
En ik weet zeker dat ik de auto afgesloten had, en toen ik de auto aantrof 's ochtends was deze ook keurig afgesloten. En ook het ingebouwde alarm was ingeschakeld.

Mijn voorzichtige conclusie was dan ook dat men met een valse zender de auto binnengekomen is.
Het slot forceren met een loper is niet mogelijk, want mijn auto heeft geen slot en kan alleen met een zender geopend worden. Hiermee schakel je dan ook meteen het alarm uit.

Toen ik mijn auto naar het schadeherstelbedrijf bracht, vertelde men mij daar dat het momenteel aan de orde van de dag was, vooral bij auto's van de VW groep. (VW, Audi, Skoda en Porche)
Ook van de berijdersservice van de leasemaatschappij hoorde ik dat het de laatste tijd heel vaak gebeurt.

Op internet kom ik hier wel veel verhalen tegen uit 2006/2007 maar het lijkt er dus op dat de beveiliging van de sloten van auto's die nieuwer zijn, ook niet afdoende geregeld is en voor inbrekers gemakkelijk te misbruiken om auto's open te maken en het alarm uit te schakelen.

Andere mensen hier ook ervaring mee? En betreft het dan ook een auto van de VW groep?

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: Auto inbraak met valse zender / zonder braak

Ongelezen bericht door Cr@m »

Heb er geen ervaring mee. Maar ik zou em laten uitlezen met VAG COM om te kijken hoeveel sleutels er zijn ingeleerd. Heb jij er 2 en er zijn er 3 ingeleerd dan is er nog iemand met een sleutel.

VW is momenteel wel 1 van de makkelijkste auto s om mee te nemen. Google maar eens op '' polenschluessel '' en bekijk de film op clipmoon.

Toobjuh
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2009 10:55

Re: Auto inbraak met valse zender / zonder braak

Ongelezen bericht door Toobjuh »

Cr@m schreef:Heb er geen ervaring mee. Maar ik zou em laten uitlezen met VAG COM om te kijken hoeveel sleutels er zijn ingeleerd. Heb jij er 2 en er zijn er 3 ingeleerd dan is er nog iemand met een sleutel.

VW is momenteel wel 1 van de makkelijkste auto s om mee te nemen. Google maar eens op '' polenschluessel '' en bekijk de film op clipmoon.
idd dat zou ik ook doen.
maar heb laatst ook een stuk gezien op tv hoe ze verschillende bmw's en volkswagens opende met een afstandsbediening van de tv..
was appart om te zien maar het blijkt te werken..

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Auto inbraak met valse zender / zonder braak

Ongelezen bericht door Machtold »

Ja, wij hebben dit meegemaakt met onze Seat.
Tegen de gewoonte in hadden we per ongeluk onze navigatie (1 of ander raar merk en ernstig verouderd) in de auto laten liggen. In het handschoenenvakje, dus niet zichtbaar vanaf buiten. Alleen de bevestiging en de stroomdraad waren zichtbaar.
Ik zag opeens dat de bevestiging van het raam (zo'n zuignap) verdwenen was. We dachten eerst nog dat deze eraf gevallen was, maar de stroomdraad was ook weg. En idd, handschoenenvakje ook leeg.
Rare was dat ze de autoradio hebben laten zitten. Dat frontje lag toevallig ook nog in de auto in het handschoenenvakje. En ook geen inbraakschade. Dedeuren gaan ook alleen open met afstandsbediening.

Ik hoop dat ze erg blij zijn met deze navi die niet te updaten is!
:evil:

jwillemse
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2009 14:02

Re: Auto inbraak met valse zender / zonder braak

Ongelezen bericht door jwillemse »

Polenschluessel kan het niet zijn, want ik heb geen gewoon slot op mijn auto.
Het moet dus met een valse zender gedaan zijn....

jwillemse
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2009 14:02

Re: Auto inbraak met valse zender / zonder braak

Ongelezen bericht door jwillemse »

Toobjuh schreef:[maar heb laatst ook een stuk gezien op tv hoe ze verschillende bmw's en volkswagens opende met een afstandsbediening van de tv..
was appart om te zien maar het blijkt te werken..
Interessant... weet je nog welk programma dat was? Of op welke zender?

Toobjuh
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2009 10:55

Re: Auto inbraak met valse zender / zonder braak

Ongelezen bericht door Toobjuh »

was op een duitste zender, weet zo niet welke zal het vanavond wel is navragen en kijken of ik het stukje terug kan vinden op internet. dan zal ik het hier posten.

daar gingen ze ook met een gootsteenontstopper op pad om auto's te openen en bij verschillende auto's lukte dat ook nog.

maar de sleutels zitten op een bepaalde Frequentie waarmee ze open gaan.
zo gaat bij een vriend van mij de deurbel af zodra iemand in de buurt zijn auto opent met afstandsbediening..

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: Auto inbraak met valse zender / zonder braak

Ongelezen bericht door Cr@m »


Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: Auto inbraak met valse zender / zonder braak

Ongelezen bericht door Cr@m »

jwillemse schreef:Polenschluessel kan het niet zijn, want ik heb geen gewoon slot op mijn auto.
Het moet dus met een valse zender gedaan zijn....

Dat had ik begrepen .. maar ik wilde je laten zien dat zo n ding gewoon te koop is :shock: en hoe makkelijk je een auto van de VAG groep kan meenemen.

Nogmaals laat je auto uitlezen met VAG COM

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Auto inbraak met valse zender / zonder braak

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Auto's openmaken met luchtdruk is een onzin verhaal. Kijk maar eens dit filmpje en luister vooral naar de laatste zin in het filmpje;

http://www.youtube.com/watch?v=TQ1jfhaL3Ec

Ook is er wat info te vinden op het volgende forum, ik ben het met sommige posters eens dat het vrij moeilijk is om het signaal op te vangen. Het signaal is vrij zwak ook is het natuurlijk een heel gedoe om eerst het signal op te vangen en naderhand pas te kijken of er daadwerkelijk wat inzit wat voor de dief aantrekkelijk is.

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Auto inbraak met valse zender / zonder braak

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Was het linkje naar het forum vergeten.... :oops:


http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.p ... 7&p=319626

Gesloten