LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Snijwond opgelopen tijdens schakelen in Ford

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
WMax70
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2009 11:07

Snijwond opgelopen tijdens schakelen in Ford

Ongelezen bericht door WMax70 »

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die een Ford Galaxy, S-max of Mondeo rijden (laatste model) die scherpe kantjes gevoeld hebben aan de versnellingspook. Feit is dat bij mijn Galaxy (bj. 2007) de zilveren afwerkrand is gaan loslaten. Deze heeft op een gegeven moment, tijdens het rijden een snijwond in mijn vinger veroorzaakt. Dat zou in mijn ogen toch echt niet mogen gebeuren onder normale condities bij normaal rijgedrag.
Ik heb inmiddels Ford Nederland daarvan op de hoogte gebracht, echter zij zijn van mening dat buiten de garantie periode valt, jammer maar helaas....
Ze beroepen zich op het feit dat interieur na 2 jaar buiten de extra afgesloten garantie valt) (=dus eigen rekening als ik hier iets aan wil laten doen)

Ik vind het niet normaal dat ik een snijwond kan oplopen door loslatende afwerk materialen / onderdelen en bepleit hier een zeker "veiligheidsrisico" dat los van alle garantie hersteld zou moeten worden.
Mijn eigen dealer vond de randen ook scherp, echter zij zijn gebonden aan de garantie en coulantie regels zoals die door Ford Nederland worden verstrekt.

Bij deze, mocht je jezelf nog niet gesneden hebben, maar wel loslatende onderdelen hebben op de versnellingspook die scherp aanvoelen, dan hoor ik graag een reactie.
Bijgevoegd een foto van de plaatst van het incident (op het zilveren deel direct onder de knop (waarvan de naad ook loslaat).
Ik heb inmiddels een klein stukje scherp onderdeel verwijderd van de pook (dat is nu wit). Desalniettemin is het nog steeds goed voelbaar dat het "scherp" is. (aan twee zijden van de pook waar de naad van de zilveren afwerkfolie zit
Bijlagen
Pook Galaxy_.jpg
Losgelaten zilveren afwerking kan voor snijwond zorgen
(108.13 KiB) 781 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

stofzuigertje

Re: Snijwond opgelopen tijdens schakelen in Ford

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik leerde ooit dat je met de palm van je hand op bovenzijde moest schakelen dus ik zou deze scherpe rand nooit voelen!

En een stukje plakband is voldoende...
en op de sloop of in autoshop voldoende leuke knoppen te vinden...
Hoeft geen Ford te zijn want vele andere passen ook....

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Snijwond opgelopen tijdens schakelen in Ford

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Jammer dat je dealer je hiermee laat zitten, terugverwijzen naar de fabrikant is een beetje kinderachtig. De schakelknop is niet zo duur, zeker niet voor inkoopprijs voor de dealer. Ik zou als ik jou was een brief sturen naar de directie en daarin duidelijk maken dat je de huidige gang van zaken betreurd, en dat je door deze houding tegenover jou twijfelt of je nog wel verder kan met deze dealer, zowel qua onderhoud als aanschaf van een andere auto als de tijd daar is voor vervanging van de huidige.

Wellicht dat de dealer dan iets bijdraait.. Ik geef je in ieder geval meer kans dan een x aantal mensen verzamelen met evt dezelfde klacht. Zelfs al zou je er 10 vinden met hetzelfde probleem is dit nog een lachertje voor de importeur.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Snijwond opgelopen tijdens schakelen in Ford

Ongelezen bericht door een »

Slechte zaak! Een goede dealer vervangt dit gewoon zonder gezeur. Wat zal dat nu kosten voor hem...?

Roelant1
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 nov 2009 22:22

Re: Snijwond opgelopen tijdens schakelen in Ford

Ongelezen bericht door Roelant1 »

Waarschijnlijk speelt de km-stand ook een grote rol, een auto van dat jaar met de nodige kilometers zal meer van dit soort slijtage vertonen dan 1 met weinig kilometers.
De snijwond zal overigens geen meter diep geweest zijn denk ik. :wink:

Groeten,

Roelant.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Snijwond opgelopen tijdens schakelen in Ford

Ongelezen bericht door witte angora »

zilveren afwerkrand?
snijwond?

Je bent toch zeker wel naar de eerstehulp gegaan om het te laten ontsmetten? Kan zéér gevaarlijk zijn hoor een snijwond.

Is je begrafenisverzekering wel in orde? Stel je voor zeg...

Oftewel: ik weet niet in wat voor -ikbenzielig- fantasiewereldje jij leeft, maar ik vind het allemaal wat overtrokken hoor. Ik doe hovenierswerk als vrijwilliger, je wilt niet weten hoeveel snijwondjes ik iedere week oploop, buiten de blaren van brandnetels om (die je op den duur niet eens meer voelt). De regen op mijn kop, de teken op mijn lijf, de muggen die steken, de pauw die ruzie zoekt als hij zijn territorium verdedigt terwijl ik toch écht de voegen van de tegels uit moet krabben, de takken die op mijn kop vallen als het een beetje hard waait, enzovoorts, enzovoorts, - en ik wil nog niks anders ook, vind dit het mooiste wat er is, ga met het grootste plezier naar mijn werk.

Kortom, ik adviseer je met je snijwondje en je zogenaamde zilveren afwerkrand (gewoon verchroomd plastic, als ik het zo zie) even een goede psychiater op te zoeken. Die kan je vast wel genezen.

Die pook heeft gewoon last van normale gebruiksslijtage, verder niks. Om daar nou zo'n drama van te maken, compleet met foto en weet ik wat allemaal? Er zullen de komende maanden/jaren heus nog wel meer stukjes 'zilver' afbreken hoor. En niet alleen van die pook.

Gesloten