LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening rijden (privacy)

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
ghbmuts
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 sep 2009 16:23

Rekening rijden (privacy)

Ongelezen bericht door ghbmuts »

Zoals uw weet zal na aller waarschijnelijkheid binnen een jaar auto bestuurders gaan rekening rijden dit vind ik opzich niet zo'n probleem al vind ik dat Privacy hier enorm wordt geschonden men kan precies zien waar uw na toe rijd en dit wordt ook opgeslagen. Dit gebeurt via gps nou is wel zo dat gps niet gebruikt wordt om de kilometer afstand te meten aangezien die niet geeikt is. Terwijl de insteek van rekening rijden is dat je betaald voor de kilometers en dat ook de aantal kilometers moet worden gemonitord.

Nu is het zo dat je dus de GPS mag blokkeren aangezien die technisch niks te maken heeft met de kilometer monitoring. Dit brengt mij tot de volgende oplossing een gps jammer nu heb je veel soorten duur goedkoper maar ook zelf doe pakketen. En ik ben eens op zoek gegaan na zo pakket en kwam op deze site uit http://www.ladyada.net/make/wavebubble/index.html

Nu hoor ik uw denken ja maar dan werkt me navigatie systeem niet meer.
Nou dan legt uw die toch in uw achterbak zorgt eventueel voor goede isolatie met stoorend matriaal voor gps, na mij weten aluminum folie zodat de gps zender niet kan stooren op uw navigatie. Natuurlijk bevestigd uw de isolatie alleen aan de kant van scheiding tussen achterbank en achterbak. Want gewone signaal van gps moet natuurlijk wel door komen. Voor de duidelijkheid een gps jammer zend zelf gps signalen uit dus van daar.

Uw navigatie kunt uw blijven gebruiken wat kabeltjes door trekken na voren en uw kunt via spraak en via kleine boxjes blijven gebruik maken van navigatie. Ook kunt uw een netbook in uw achterbak leggen en een klein touchscreen in uw auto bevestigen. Tegenwoordig is navigatie ook beschikbaar voor computers.
Is dit te omslachtig dan moet uw een andere oplossing bedenken of uw geeft niks om uw privacy in dit kader.

Jurispedentie:

Juridisch is dit ook acceptable aangezien jij je gps jammer ook voor je mobiel kunt gebruiken want zoals min eurlings zei je je kunt je beter druk maken over de privacy van je mobiel dan van je rekening rijden apparaat. Dus als je dat aandraagt als motief hebben ze geen poot om op te staan.

Meneer de agent 'na ons weten heeft uw uw gps uitgeschakeld van uw rekeningrijden apparaat' Jij 'ik blokkeer inderdaad mijn gps signaal van me mobiel' Agent 'Meneer uw blokkeert hier mee uw rekening rijden apparaat' Jij 'Ik blokkeer hier mee de tracking niet de aantal kilometers die kunt uw nog steeds natrekken gps is daar niet geschikt voor is namelijk niet geeikt' Agent 'ja maar' Jij 'de insteek is het monitoren van de aantal kilometers en aangezien dat uw nog kan doen is er niks aan de hand en het is niet verboden om je siganelen van je mobiel te blokkeren en ook niet om een gps jammer te gebruiken.'
Laatst gewijzigd door ghbmuts op 28 nov 2009 12:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Rekening rijden (privacy)

Ongelezen bericht door Berenice »

De regering mag van mij weten waar ik rij en wanneer ik dit doe hoor... maar ze kunnen mij toch al tracken omdat ik een nanochip heb ingespoten heb gekregen met de mexicaanse griep prik...

Als je nou niets te verbergen heeft boeit het toch niet of ze dat weten???

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Rekening rijden (privacy)

Ongelezen bericht door anita1971 »

Iedereen roept maar "ja maar mijn privacy....." Als ik mijn GSM aan heb kunnen ze ook zien dat ik de YapYum in ga..........

ghbmuts
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 sep 2009 16:23

Re: Rekening rijden (privacy)

Ongelezen bericht door ghbmuts »

Prachtig mensen die het hebben over ik heb niks te verbergen nou jij hebt wel wat te verbergen hoe zou jij het vinden als iemand opname's maakte terwijl jij met je man of vrouw ligt te batsen. Of als je op het toilet zit en iedereen kan mee kijken hoe jij een drol draait. Dit klinkt banaal maar waar is de grens zolang er geen grens is kan wat voor sommige banaal lijkt plotseling zo maar realiteit worden.
Een nanochip klinkt ook banaal maar wie weet in de toekomst en dat het is ingespoten met vaccinatie ik kan niet bewijzen dat het niet zo is dus wie ben ik dan om te zeggen dat het onzin is. En als het gaat om het populitische zinnetje 'ik heb niks te verbergen' en je zou alle banale dingen weg laten kom je toch bij de essentie van een levensbehoefte van een mens. Een mens heeft privacy nodig in hoe ver die privacy grenst is afhankelijk van tijd, cultuur en land.
psychologisch gezien is het beperken van privacy een slechte zaak. Hoeveel mensen worstelen met hun indentiteit tatoo's piercings sub culturen zijn daar met regelmaat een uitwerking van niet altijd. Simpelweg omdat ze ergens bij willen horen of omdat ze zich een indentiteit willen aan meten. Een indentiteit is ook een stukje privacy kijk na de inrichting van je huis. Jou seksleven ben je van de sm ben je van de korte of van de lange bed avonturen. Of zoek je meer de spanning op andere plaatsen. Privacy en indentiteit zijn nauw met elkaar verbonden en denk dat je als je het hebt over verbergen van iets er meteen een negatieve conotatie aan zit en daar doe je dan mensen te kort mee.

bdi
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:52

Re: Rekening rijden (privacy)

Ongelezen bericht door bdi »

De ene 7.500.000 checkt de andere 7.500.000 miljoen. Joh gaat iets zinvols met je leven doen.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Rekening rijden (privacy)

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Denk niet dat het daar om gaat maar om de mensen een poot uit te draaien!!!

Laat u niet weer pakken door die verdomde sluwe en slinkse zakkenvullers !!!!!!
Einde van een vrij Nederland en Jan Modaal.



Einde van een vrij Nederland en Jan Modaal.

Minister Eurlings is van plan de km heffing in te voeren. Volgens hem gaat 70 procent van de Nederlanders er op vooruit. Natuurlijk!! Er word een belasting technische verandering ingevoerd. En de Nederlander gaat er op vooruit? Dat betekend dan dat de belasting minder inkomsten krijgt. Geloof dat dus maar niet. Nee hier komen een aantal feiten zoals het voor de gemiddelde Nederlander zal gaan.


Dus niet voor diegene die meer dan € 40.000 per jaar verdient ( Die mag nu ophouden met lezen. U gaat er nl. wel op vooruit.). Zoals altijd natuurlijk. Zie ook Hypotheek aftrek.


Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met GPS. Die registreert u elke seconde dat u rijd. Waar u rijd. En hoeveel u rijd.

U gaat straks ongeveer 6,7 cent per Km betalen. Van woonerf tot snelweg.
Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen . En de BPM.

Dat betekend: Als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 Kilo en u rijdt 30.000 Kilometer dan betaald u nu € 356 per jaar aan wegenbelasting.

In de nieuwe situatie betaald geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer. Dat is: 30.000 x 6,7 is €2.010 per jaar.


365 Euro wegenbelasting -€ 2.010 euro Kilometerheffing = € 1.654 in de min.

Wel gaat de bpm van de auto af. Dat scheelt natuurlijk heeeeel veel geld. Ja inderdaad, als u een auto kan betalen van 40000 of meer .

Bijvoorbeeld: U koopt een Porche 911 Carrera voor de prijs van maar € 119.250,00. Daar gaat dan 40 procent BPM van af. Dat is € 47.700,=
U betaald dus maar € 71.550,=

Dat is toch snel verdient die € 47.700 korting. Geweldig toch?

Helaas kan 90 procent van de Nederlander geen auto kopen van € 71.550,=

De gemiddeld werkende Nederlander rijd een tweedehands auto van € 5.000.
Daar zit natuurlijk weinig of geen BPM meer op, dus die wordt niet goedkoper.

Wie word er dus beter van de Kilometer heffing? De bedenkers en de fabrikanten van de kastjes. O ja. En de staatskas natuurlijk. U bent n.l. 24 uur per dag te volgen, waar u bent. Maar ook hoe hard u rijd. Dus rijd u te hard, heeft u binnen 2 weken de boete in de bus.

Zeg nee tegen de nieuwe plannen van de regering voor de kilometerheffing en rekening rijden.

http://www.kilometerheffing-nee.nl/digi ... uiging.php

Als je dit niet ondertekent, zul je via GPS door de staat volgbaar zijn en tevens ook de staatskas nog meer spekken. Trajectcontrole op iedere meter weg in Nederland, zie je het al voor je? BIG BROTHER IS WATCHING YOU!!!

Voorkom een zinloze verspilling van onze belastingcenten aan projecten die toch gedoemd zijn. Neem een betuwelijn, de Noord Zuid lijn en ga zo maar door.

Hierdoor maakt u kenbaar dat u het er niet mee eens bent. Als de regering geen referendum houd. Houden we er zelf wel een.

Dit mag nooit gebeuren waar het CDA nu mee bezig is!
We zijn toch (nog )een democratie??????

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: Rekening rijden (privacy)

Ongelezen bericht door glith »

EagleOne2002 schreef:

U gaat straks ongeveer 6,7 cent per Km betalen. Van woonerf tot snelweg.
Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen . En de BPM. De nieuwe situatie betaald geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer. Dat is: 30.000 x 6,7 is €2.010 per jaar.

http://www.kilometerheffing-nee.nl/digi ... uiging.php

Hierdoor maakt u kenbaar dat u het er niet mee eens bent. Als de regering geen referendum houd. Houden we er zelf wel een.

We zijn toch (nog )een democratie??????
Denkt U nu echt dat het bij die 6,7 cent zal blijven NOW WAY
(nog) een democratie ja op papier en voor de boze buitenwereld

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Rekening rijden (privacy)

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

glith schreef:
EagleOne2002 schreef:

U gaat straks ongeveer 6,7 cent per Km betalen. Van woonerf tot snelweg.
Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen . En de BPM. De nieuwe situatie betaald geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer. Dat is: 30.000 x 6,7 is €2.010 per jaar.

http://www.kilometerheffing-nee.nl/digi ... uiging.php

Hierdoor maakt u kenbaar dat u het er niet mee eens bent. Als de regering geen referendum houd. Houden we er zelf wel een.

We zijn toch (nog )een democratie??????
Denkt U nu echt dat het bij die 6,7 cent zal blijven NOW WAY
(nog) een democratie ja op papier en voor de boze buitenwereld
nee hoor dit is slechts het begin, totdat men weet hoeveel de mensen te besteden hebben, hierop volgt de ene verhoging na de andere.
Een mooie uitvinding om de mensen op een bepaalde nivo te houden qua inkomen en uitgaven.
Groetjes

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rekening rijden (privacy)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ehmmm....

Auto's die ouder dan een jaar of 10 oud zijn, zijn dusdanig in waarde gedaald dat de BPM geen invloed meer heeft op de aanschafprijs. Dat gaat dus om plusminus 40% van het wagenpark.

Die mensen betalen alleen de wegenbelasting.

Ik rijdt 1000 km per maand. Ga 6,7 cent per kilometer betalen, is dus 67 euro per maand.

De wegenbelasting is nu 19 euro per maand.

Ik ga er dus per maand 48 euro op achteruit. En met mij de 40% andere oudere auto bezitters.

En de minister maar beloven dat niemand er op achteruit gaat, en de tweede kamer en de ANWB geloven dat.

En dus zal 40% van de mensen straks geen auto meer kunnen rijden omdat het onbetaalbaar is, en de rijkere 60% lacht de armere medemens uit, want inderdaad, de rijkeren kunnen straks comfortabel fileloos over des Heren wegen zoeven.

Wat jaren geleden al voor gepleit en weggehoond is, namelijk een verbod op de snelwegen voor auto's ouder dan 10 jaar, wordt nu dus werkelijkheid, alleen is het nu geen verbod, maar een onbetaalbaarheid. :evil:

De ANWB mag dan ingestemd hebben met deze heffing, ik geef de ANWB op een briefje dat ze de meerderheid van haar leden kwijt gaat raken, immers, de meeste leden zitten er vanwege de wegenwacht. Mensen met jongere auto's hebben een regeling van de dealer, die hebben de ANWB niet nodig.

De ANWB heeft haar eigen graf gegraven, maar weet dat zelf nog niet.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Rekening rijden (privacy)

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

witte angora schreef:Ehmmm....

Auto's die ouder dan een jaar of 10 oud zijn, zijn dusdanig in waarde gedaald dat de BPM geen invloed meer heeft op de aanschafprijs. Dat gaat dus om plusminus 40% van het wagenpark.

Die mensen betalen alleen de wegenbelasting.

Ik rijdt 1000 km per maand. Ga 6,7 cent per kilometer betalen, is dus 67 euro per maand.

De wegenbelasting is nu 19 euro per maand.

Ik ga er dus per maand 48 euro op achteruit. En met mij de 40% andere oudere auto bezitters.

En de minister maar beloven dat niemand er op achteruit gaat, en de tweede kamer en de ANWB geloven dat.

En dus zal 40% van de mensen straks geen auto meer kunnen rijden omdat het onbetaalbaar is, en de rijkere 60% lacht de armere medemens uit, want inderdaad, de rijkeren kunnen straks comfortabel fileloos over des Heren wegen zoeven.

Wat jaren geleden al voor gepleit en weggehoond is, namelijk een verbod op de snelwegen voor auto's ouder dan 10 jaar, wordt nu dus werkelijkheid, alleen is het nu geen verbod, maar een onbetaalbaarheid. :evil:

De ANWB mag dan ingestemd hebben met deze heffing, ik geef de ANWB op een briefje dat ze de meerderheid van haar leden kwijt gaat raken, immers, de meeste leden zitten er vanwege de wegenwacht. Mensen met jongere auto's hebben een regeling van de dealer, die hebben de ANWB niet nodig.

De ANWB heeft haar eigen graf gegraven, maar weet dat zelf nog niet.
je slaat de spijker op zijn kop, en het klinkt allemaal heel weinig, maar in werkelijkheid is het een kwestie van beetje door rekenen.
m.a.w iedereen die een beetje kilometers rijdt gaat er op achteruit!!
groetjes

ghbmuts
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 sep 2009 16:23

Re: Rekening rijden (privacy)

Ongelezen bericht door ghbmuts »

beste bdi,

Als eerste bedankt voor je reactie jou opmerking is een enorme inspiratie voor mij je hebt me aan het denken gezet. Want heb dankzei jou me eigen afgevraagd wat zinvol is. En ik kwam tot het volgende, als eerst vroeg ik me af wat de definitie is van zinvol. Na mij weten is dat als het meerwaarde heeft voor individu of groepering. Zinvol is dus een gekleurd iets dat niet constant is het kan per individu of groep verschillen. Dus is een waarde oordeel over of iets zinvol is een expressie van ervaringen en afhankelijk van jou leven hoe die is gegaan en hoe die zich heeft ontwikkelt. Ik weet niet wat uw insteek is van het berichten op dit forum cq topic dit laat ik in het midden. Maar toch bedankt voor uw mening ik zie graag uw volgende reactie op één van mijn topics tegemoet, tot snel.

ghbmuts.

bdi
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:52

Re: Rekening rijden (privacy)

Ongelezen bericht door bdi »

Gaaaaaaaaaaaaaaap, echt kijk is om je heen er is meer in het leven dan alleen die computer.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rekening rijden (privacy)

Ongelezen bericht door witte angora »

ghbmuts schreef:beste bdi,

Als eerste bedankt voor je reactie jou opmerking is een enorme inspiratie voor mij je hebt me aan het denken gezet. Want heb dankzei jou me eigen afgevraagd wat zinvol is. En ik kwam tot het volgende, als eerst vroeg ik me af wat de definitie is van zinvol. Na mij weten is dat als het meerwaarde heeft voor individu of groepering. Zinvol is dus een gekleurd iets dat niet constant is het kan per individu of groep verschillen. Dus is een waarde oordeel over of iets zinvol is een expressie van ervaringen en afhankelijk van jou leven hoe die is gegaan en hoe die zich heeft ontwikkelt. Ik weet niet wat uw insteek is van het berichten op dit forum cq topic dit laat ik in het midden. Maar toch bedankt voor uw mening ik zie graag uw volgende reactie op één van mijn topics tegemoet, tot snel.

ghbmuts.
Compleet of-topic. Kun je niet ergens garnalen gaan vangen? Lijkt me veel zinvoller dan wat je nu doet.

Ainariel
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2009 22:17

Re: Rekening rijden (privacy)

Ongelezen bericht door Ainariel »

We zaten net ook even uit te rekenen hoeveel we moesten betalen.

Ik heb zelf een Smart en rijd ca 20 km per dag. Volgens de website van het ministerie zou ik zo'n 1,4 ct/km gaan betalen. Nu betaal ik 11 euro per maand.
Dat is even een uitgebreide rekensom: 20 x 0.014 = 0.28 per dag = 1,40 per week = 72,80 per jaar = 6,07 per maand.

Ik hoor tot nu toe dan tot de "gelukkigen". Helaas hebben we met een overheidsinstantie te maken, dus die maken het altijd minder leuk en minder makkelijk, dus ik verwacht dat dit wel een sprookje zal zijn.

Nu komt de berekening voor mijn man: die rijdt nu in een Jeep die op Lpg rijdt (een oude bak uit 1996). Hij betaalt nu per maand 130 euro aan belasting = jaarlijks 1560 euro.

Omdat hij op lpg rijdt en een zware bak heeft, wordt hij in de duurste prijsklasse gezet: 15,6 ct/km. Hij rijdt dagelijks 100 km. rekensom: 100 x 0.156 = 15,60 per dag = 78 per week = 4056 per jaar = 338 euro per maand.

Gewoon niet te betalen, dus die auto moet straks weg. Ook de inbreuk op de privacy vinden we gewoon heel erg, nog even en we komen in een dictatuur terecht.

We zitten nu gewoon heel serieus te overwegen om maar over de grens te gaan wonen en in Nederland te gaan werken, want de staat weet het voor iedereen in Nederland steeds duurder te maken. Telkens hebben ze wel weer een nieuw melkkoetje. Eerst het zorgstelsel en nu dit weer.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Rekening rijden (privacy)

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Privacy en indentiteit zijn nauw met elkaar verbonden en denk dat je als je het hebt over verbergen van iets er meteen een negatieve conotatie aan zit en daar doe je dan mensen te kort mee.
ik snap het in ieder geval niet, maar dit zal wel aan mij liggen ... :mrgreen:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Rekening rijden (privacy)

Ongelezen bericht door JtC »

Hoeveel ergere auto-onvriendelijke landen dan Nederland zijn er eigenlijk? Volgens mij zit Nederland toch redelijk bovenaan in de top?

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rekening rijden (privacy)

Ongelezen bericht door witte angora »

Een jaar of 4 geleden sprak ik mensen die bij Nijmegen nét over de grens wonen, is maar een paar honderd meter, minder nog. Die man was aan wegenbelasting en verzekering 98 euro per jaar kwijt vertelde hij....

Duitsland is een autoland, de wegenbelasting wordt gerekend over de motorinhoud. Hij had een auto met een kleine motor, dus betaalde erg weinig.

Die 98 euro bent ik voor mijn Golf van 1990 straks per maand al kwijt. De grens oversteken doe je niet zomaar, maar als het met de autokosten alleen al inderdaad ruim 1000 euro per jaar gaat schelen...

Afijn, wordt het woningprobleem hier ook vanzelf opgelost denk ik.

The Sandman
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 feb 2009 21:44

Re: Rekening rijden (privacy)

Ongelezen bericht door The Sandman »

@WA

Misschien zou je zaken moeten controleren voordat jij ze als waar ziet!

Een wagen verzekeren (laat de wegenbelasting even weg) voor € 98,00 per jaar in Dld?? Ik neem aan dat Sinterklaas bij jou ook nog bestaat? Puur gelogen of compleet verkeerd begrepen van die persoon.


Voorts zie ik dat veel mensen eigenlijk niet kijken naar de werkelijke kosten die voor de auto staat bij de km-heffing. Via de site van Autoweek.nl kan je dat namelijk nagaan.
Hier wordt steeds gesproken over 6,7 cent p/km, maar dat geldt niet voor alle wagens. In mijn situatie zal het er zo uitzien:


FORD FOCUS (2008)
basistarief per kilometer 1,7 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting € 524,00, zonder provincale opcenten.
kilometeromslagpunt 30.577 km, dus vanaf dit punt zou je meer gaan betalen.


Deze wagen rijdt maar ongeveer 12dkm p.j.; kosten: € 204,00

MERCEDES-BENZ C 200 KOMPRESSOR (2008)
basistarief per kilometer 2,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting € 776, zonder provincale opcenten.

kilometeromslagpunt 29.300 km, dus vanaf dit punt zou je meer gaan betalen.


Deze wagen rijdt maar ongeveer 11,5dkm p.j.; kosten: € 299,00

Dus los van het feit dat ik sowieso voorstander ben van de kmprijs, zou hieruit nu ook nog eens blijken dat het eerste jaar kmprijs bijzonder goedkoop zou kunnen gaan worden.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Rekening rijden (privacy)

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik vind het allemaal maar raar! Ik betaal vanaf 1-1-10 met mijn Aygo geen wegenbelasting meer... Dan kan ik er toch alleen maar op achteruit gaan?

The Sandman
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 feb 2009 21:44

Re: Rekening rijden (privacy)

Ongelezen bericht door The Sandman »

@Shareena,

jouw probleem is dus inderdaad het probleem waar iedereen in die klassen (dus MRB-vrij) mee zal komen te zitten.

Ook de Prius (BPM- en MRB-vrij) zal hier last van krijgen. Net zoals alle bijzonder zuinige modellen.

Tja, dat zal zijn onder het mom van: tijdelijke maatregel om zuiniger wagens te stimuleren.

Vergeet niet dat uw auto in 2012 al weer door zeer veel andere auto's is ingehaald qua zuinigheid.

Gesloten