Pagina 2 van 2

Re: achterklep Kia C'eed SW

Geplaatst: 19 jan 2010 07:12
door bdi
Lezen is ook een kunst hoor. Interpreteren ook. Interpreteren van de aantallen pagina's is eigenlijk zinloos, dat bedoelde ik met mijn vorige post.
Inderdaad is lezen een kunst. Stoffertje zegt: "Zelf gelukkig geen ervaring met deze op dit Problemcar erg bekende merk....". En dat kun je op basis van 7 pagina's niet concluderen. Meer heb ik niet gezegd, alles erna zijn jouw interpretaties van wat ik opgeschreven heb.

Ik heb het niet over betrouwbaarheid gehad.
Ik heb het niet over relatieve verschillen gehad of paginahoeveelheden t.o.v. rondrijdende auto's of hobbysleutelende bezitters.
Ik heb niet gezegd dat VW en Opel puinbakken zijn.
Ik heb gezegd dat het een ongenuanceerde opmerking is op basis van 7 pagina's Kia t.o.v. van de hoeveelheden pagina's van andere merken en dat je dus niet kunt stellen dat hier om een bekend merk op www.problemcar gaat. Niets meer en niets minder.

Dus WA goed en begrijpend lezen is inderdaad een vak.

Re: achterklep Kia C'eed SW

Geplaatst: 19 jan 2010 10:46
door witte angora
Ongenuanceerde opmerking van Stoffertje:

http://www.problemcar.nl
Audi 90 pagina's
BMW 106 pagina's
Citroen 48 pagina's
Dacia 1 pagina
Daewoo/Chev 20 pagina's
Daihatsu 17 pagina's
Fiat 52 pagina's
Ford 127 pagina's
Honda 22 pagina's
KIA 7 pagina's
Mazda 34 pagina's
Nissan 36 pagina's
Opel 320 pagina's
Seat 50 pagina's
Subaru 7 pagina's
Toyota 33 pagina's
Volkswagen 278 pagina's

De cijfers spreken voor zich zelf lijkt me.
Op basis van deze post heb ik geconcludeerd dat jij hieruit conclusies meent te kunnen trekken.

Immers, de cijfers spreken voor zich? Waarbij ik dus probeer te beargumenteren dat de cijfers helemaal niks zeggen.

Re: achterklep Kia C'eed SW

Geplaatst: 19 jan 2010 10:48
door ron1
Ja cijfers...het mooie is dat als mensen een auto kopen waar niks mis mee is,deze je dus ook niet leest of hoort op fora zoals dit....in feite heb je dus niks.
De meeste autos zijn prima anno 2009,2010.

Re: achterklep Kia C'eed SW

Geplaatst: 20 jan 2010 18:24
door stofzuigertje
Aanvulling op www.problemcar.nl

Dit is niet het aantal problemen maar aantal vragen over moeilijk oplosbare en gezien de eenvoudige techniek van Kia dus weinig vermeldingen.

Ook kun je het vaak oplossen met de verhalen die er staan en hoef je niets bij te plaatsen.

Verder kun je ook op gasveren zoeken en dan zie je het probleem bij meerdere merken en een gelijkwaardige maat van universeel of ander merk is vaker toegepast.

Alleen op Kia zoeken is dus verkeerd, Particulieren zullen op deze website eerder klagen en de monteurs zoeken vaak de oplossingen.
Dus je moet een website wel goed gebruiken.
Het blijkt dus een bekend probleem bij dit merk te zijn,
en de originele vervangers zijn dus net zo slecht.
Een vervangen door Universele merkloze is dus de oplossing.

Re: achterklep Kia C'eed SW

Geplaatst: 20 jan 2010 22:11
door Mallemalle
ach ja, je stokpaardje moet weer ten gehore en verdedigd worden op 1 of andere manier zien ik

enfin, de oplossing: gasveren kopen bij ene bedrijf dat gespecialiseerd is in die dingen

Re: achterklep Kia C'eed SW

Geplaatst: 21 jan 2010 11:13
door bdi
Echt een Balkenende antwoord vann Stoffertje.

Re: achterklep Kia C'eed SW

Geplaatst: 21 jan 2010 13:19
door witte angora
enfin, de oplossing: gasveren kopen bij ene bedrijf dat gespecialiseerd is in die dingen
Dat is dus wat stofzuigertje in feite ook zegt. Immers, een bedrijf dat gespecialiseerd is in die dingen, zal heus wel het juiste advies geven: een zwaardere universele gasveer, niet de eigen merk gasveer van de Kia.

Mag ik aannemen.

De invalshoek van het advies is alleen een andere, maar dat maakt niet zoveel uit, toch? Niet iedereen is monteur of weet de weg hoor.

Net als niet iedereen goed kan stofzuigen. :wink:

Re: achterklep Kia C'eed SW

Geplaatst: 21 jan 2010 15:45
door stofzuigertje
Meestal is origineel beter.....

Maar dit soort gevallen die ook bij andere in Europa gemaakte voertuigen wel eens voorkomt moet je wel eens vreemd gaan.

Er zijn in Europa diverse onderdeel fabrieken,

Enkele merken hadden in bepaalde modellen afgebroken veren, en later bleek dit van slechts 2 bedrijven afkomstig te zijn.

Gasveren; de druk in veer, dikte cylinder en lengte is variabel maar er zijn
auto fabrieken die te lichte veren inkopen voor meer winst omdat het nieuw goed werkte en waarom zou je zwaardere en duurdere monteren?
Gezien de levensduur van de gemiddelde gasveer zou je zelfs 15 jaar oude
uit bekend model op sloop kunnen halen die langer mee gaan dan de gratis nieuwe van de officiele dealer!

Als ze niet lekken gaan ze probleemloos 20 tot 40 jaar mee.
Het verschil tussen Originele en Universele is de opdruk.
Ook Olie en luchtfilters, geen enkele autofabriek heeft eigen filter fabriek!

Daarom hebben ook vele Dealers FRAM filters omdat de echte te duur en slecht leverbaar zijn....
De door Kia gebruikte veren zijn prima, alleen iets te licht en zullen daarom niet goed openen, iets zwaardere is de oplossing.
(alleen minder bonus voor directie dus)

Re: achterklep Kia C'eed SW

Geplaatst: 21 jan 2010 19:57
door Mallemalle
meestal origineel beter?

dat is niet hard te maken

gasveren van ene gespecialiseerd bedrijf, die zijn beter, al is het maar omdat er geen auto aan vast zit waar men zovele mogelijk winst op wil maken en bezuinigd op dergelijke onderdelen, prijskaartje hoger maar betere kwaliteit

Re: achterklep Kia C'eed SW

Geplaatst: 24 jan 2010 09:24
door Fuseekogel
Sterker nog, is gewoon onzin. Denk je nu echt dat autofabrikanten een gasveren fabriek hebben?

Meeste onderdelen worden gewoon ingekocht, gasveren, elektronica, remdelen enz enz.

maar goed TS heeft geen reactie meer gegeven, zal wel opzoek zijn naar medestanders ipv een oplossing voor het probleem :lol:

Re: achterklep Kia C'eed SW

Geplaatst: 24 jan 2010 10:19
door stofzuigertje
@ Fuseekogeltje,

Je hebt gelijk, maar door de Merk opdruk weet je niet gelijk wie de originele maakte, maar meestal passen er meerdere merken onder.
Iets zwaardere (soms dikker, hoeft niet) of andere leverancier is vaak de oplossing.

Meestal nemen ze gezien de aantallen die ze maken de goedkoopste en gaan pas op duurdere en betere over na klachten.

Ook kost elk onderdeel in voorraad geld dus gebruiken in meerdere modellen is ook vaak een oorzaak dat ze soms te lichte veren gebruiken.
Verder hoeft de Topic starter niet te reageren, hij kan het toch wel lezen en zelf beoordelen en vaak komt pas na enige tijd als het opgelost is door een van onze adviezen een bedankje... maanden later!

Re: achterklep Kia C'eed SW

Geplaatst: 24 jan 2010 14:01
door Mallemalle
Fuseekogel schreef:Sterker nog, is gewoon onzin. Denk je nu echt dat autofabrikanten een gasveren fabriek hebben?

nee en dat zeg ik ook niet


Meeste onderdelen worden gewoon ingekocht, gasveren, elektronica, remdelen enz enz.

---idd, zo goedkoop mogelijk uiteraard, wat de kwaliteit niet ten goede komt

maar goed TS heeft geen reactie meer gegeven, zal wel opzoek zijn naar medestanders ipv een oplossing voor het probleem :lol: