LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Joop (Ko)

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door Joop (Ko) »

Nooit geen problemen gehad met de centrale deurvergrendeling van mijn Ford Focus TDDi Wagon van 2002. Zelfs niet afgelopen winter bij temperaturen van soms -34° C.

Gast

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door Gast »

Zelfs niet afgelopen winter bij temperaturen van soms -34° C.
-34? Ben je soms met je Ford naar lapland gereden . :lol:

Maar ik heb al jaren een Focus . Alles doet het prima .Een paar klachten heb je altijd met elk merk maar dan hoeft de rest van wagenpark nog niks mankeren.

Gast

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door Gast »

""TROS Radar
Gast

Geplaatst op 29 Jan 2003 11:47 door TROS Radar


--------------------------------------------------------------------------------

Beste bezoekers,

Gezien het grote aantal reacties hebben we een woordvoerder van Ford gebeld voor een reactie. Vanmiddag zal hij uitleg geven in de uitzending van Radar Radio. De uitzending is te beluisteren op 747AM tussen 14.00 en 15.00 uur en via deze website. De gehele uitzending is vanaf vanavond geheel terug te beluisteren via deze website, op de pagina van Radar Radio.

Redactie TROS Radar "


nauw, bel die woordvoerder maar weer zou ik zeggen.
wat een hoop problemen lees ik hier over de fod krocus ...

ik rij zelf ook in een krocus (bj 2002, nu 65.000 km), net als jullie, maar bij mij gaat echt alles stuk zowat aan de klere-krocus :( , BEHALVE HET CENTRALE VERGRENDELINGS SYSTEEM!!! :lol:

dus mensen wees blij dat het bij de deurvergrendeling blijft!!!!!

en ook al roest ? ja zeker !


nog nooit zo'n rotbak gehad :evil:

Gast

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door Gast »

Prima auto en heb nooit wat .
En het is nog steeds één van de veiligste auto`s De crashtests bewijzen dat steeds weer.

Voor roest krijg je garantie al heb ik daar zelf geen last van.Mensen gaan vaak naar een ander garage en als er echt wat is moet de dealer het opknappen als het proces op gang is..Dan verwachten ze nog steeds garantie waar uiteraard dan geen sprake meer van is.
Toegeven de ene Ford dealer is niet de ander dat heb ik vaak ervaren maar die de boel bedonderen moet je aangeven ,zonder het vertellen, bij Ford zelf.

Gast

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door Gast »

fordgarage kooiman (castricum), word je goed geholpen.

maar mot geen fod krokus meer.

vw en opel sturen veel beter & strakker, schakelen beter, zijn mooier afgewerkt, stoelen in ALLE versies zitten beter voor grotere/zwaardere mensen, mooier interrieur, staan ook mooier in de lak vanaf fabriek!

10tallen keren gemerkt, 100% zeker teweten :wink:

Gast

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door Gast »

Heb weliswaar een Ford Mondeo Wagon, maar sinds enkele dagen dus ook het probleem van de Centrale vergrendeling. Vanmorgen bij de Ford dealer geweest, batterij vervangen, maar probleem nog steeds. Het zou met de koude te maken kunnen hebben, maar kloppen doet het niet. Ga morgen terug naar de dealer, zodat ze het kunnen testen. Ik ben benieuwd. Trouwens deze Mondeo is van eind 2001 (nieuw model)

Gast

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door Gast »

vw en opel sturen veel beter & strakker, schakelen beter, zijn mooier afgewerkt,

Ja en VW is een stuk duurder vind ik niet echt te vergelijken behalve qua formaat
En met een Opel ben je de aap gelogeerd als er iets defect gaat (en dat gebeurd nogaleens).
Met een Opel hoor je ook nogeens tot de Jan Kadet troepen (zaterdags
kadetje wassen en zondags ermee naar schoonmama lekker op de bank zitten). Wel triest.

Gast

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door Gast »

En ford is afgezaagd , de hele week met de fiets naat het werk,en zondag met dat fordje als een slak rijden. :lol:
Ik wil nooit meer ford

Gast

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door Gast »

De Focus is wereldwijd de meest verkochte auto en tja dan hoor je wel eens problemen...dit betekent niet dat iedere Focus een rampenauto is. Wij rijden zelf bijvoorbeeld een Focus TDDI Wagon Collection uit 2001 en rijden nu reeds 120.000 km's probleemloos. Dit is de beste en betrouwbaarste auto die we ooit hebben gehad (en we hebben al heel wat merken gereden). Voor rijders met problemen: succes ermee, erg vervelend !!

Gast

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door Gast »

Deurvergrendeling betekend veel magneetspoelen en (spanningsgevoelige?) electronica. Het probleem doet zich voor bij 2 a 3 jarige modellen, en vooral bij koud weer. De slot-schoten gaan moeizamer en de iets oudere accu levert wellicht minder spanning.

Heel misschien verdwijnen de problemen als de schoten gesmeerd worden met hi-tech smeermiddel en met een nieuwe accu. Heeft iemand hier ervaring mee?

Mimi

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door Mimi »

"En het is nog steeds één van de veiligste auto`s"

Zeker weten; je komt er niet in dus kan er ook niets misgaan. :D

Gast

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door Gast »

"Geplaatst op 21 Dec 2004 21:55 door Gast
Met een Opel hoor je ook nogeens tot de Jan Kadet troepen (zaterdags
kadetje wassen en zondags ermee naar schoonmama lekker op de bank zitten). Wel triest. "

nee hoor, maar liever Jan Kadett, dan slome-sjonnie met ze fod krokus & zijn gereedschapskist :lol:

userx
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2005 13:20

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door userx »

Helaas is ook bij mijn Ford Focus Wagon (nov-2000) de centrale deurvergrendeling aan het overlijden.

Als je dit draadje leest zie je dat meerdere mensen hier last van hebben en het probleem bekend is bij Ford NL.

WIE heeft er coulance kunnen krijgen bij de reparatie hiervan?
Is het probleem echt opgelost als ze beide CV motoren in de voorportieren vervangen?
WAT kost het geintje. :evil:

Alle info is welkom,

Bedankt! :D

nicolinek
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2012 21:44

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door nicolinek »

inmiddels zijn we heel wat jaren later en ben ik sinds anderhalf jaar in het bezit van een ongeveer twee jaar oude ford galaxy en heb hetzelfde probleem. Eerst dacht ik ook alleen bij kou maar het gebeurt nu ook bij warm weer. Ben al 7 keer naar de garage geweest en weet niet meer hoe nu verder.

Sjoerd-777
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2013 01:12

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door Sjoerd-777 »

Ik heb een Ford Focus uit 2001. In 2008 tweedehands gekocht en sinds twee of drie jaar heb ik last van dezelfde CV problemen als hier beschreven. Aanvankelijk deed het probleem zich alleen voor bij vriezend weer. Geleidelijk deden de problemen zich ook voor bij steeds hogere temperaturen. Tegenwoordig ook al bij +15 graden buitentemperatuur!

Omdat de afstandsbediening in de sleutel niet meer werkt (staat overigens los van het CV probleem!), moet ik de deuren handmatig met de sleutel openen. Als dat alleen het bestuurdersportier is, dan springen na verloop van tijd tijdens het rijden de overige drie deuren spontaan van het slot af. Naarmate de temperatuur lager is, duurt het langer voordat dit gebeurt. Bijvoorbeeld: bij +15 graden ben ik de straat nog niet uit of de deuren zijn al ontgrendeld. Bij -5 graden kan het tot wel 15 of 20 minuten duren voordat de deuren ontgrendelen.

Ik heb het ook een keer gehad dat ik bij kenissen een pakje aan de deur moest afhalen. Auto in de straat geparkeerd, motor uit maar de sleutel in het kontakt laten zitten. Op het moment dat ik het portier dicht deed, sprongen alle deuren op slot en had ik mezelf buitengesloten. Moest thuis de reservesleutel gaan halen.

De Ford dealer in Almere zegt dat ik de eerste ben van wie hij deze problemen hoort. Ach, de auto is al zo oud dat ik nadenk over een andere. Voor mij in ieder geval geen Ford meer.

denny009
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 dec 2010 17:45

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door denny009 »

De problemen met de CV zijn wel typisch Focus, m'n vriendin haar Focus uit 1999 heeft hetzelfde, maar naar verloop van tijd gaan alle deuren vanzelf open als de verwarming warm wordt. Met inmiddels een km stand van meer dan 300.000 voor een 1.6 benzine zien we dit wel door de vingers.

Gesloten