LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] renault scenic gekocht bij vermaning auto te wezep

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
van dijk-blokzijl
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2010 07:13

renault scenic gekocht bij vermaning auto te wezep

Ongelezen bericht door van dijk-blokzijl »

wij hadden zaterdag een renault scenic 1.6 gekocht bij vermaning auto,s proefrit gemaakt leuke auto 185.00 gedraaid ,wij naar huis toe (appingedam )komt na 110 km witte rook uit uitlaat motor heet geen koelvloeistof meer aanwezig conclusie lekke koppakking
vermaning maandags opgebeld die vroeg of we terug konden komen met zweet inde handen en 10liter water teruggereden onderweg door anwb nog bezocht
wat blijkt die auto was 14 dagen geleden ook al aangemeld bij de a.n.w.b.
met lekke koppaking
vermaning had deze auto nog maar 2 dagen in bezit en is dus ook bedondert zeer hoffelijk behandeld
hij had ook kunnen zeggen geen garantie
leenauto meegekregen en hij gaat op zoek naar een auto die wel in orde is met airco plm zelfde km stand en bouwjaar
ben benieuwd want hij staat voor zijn zaak en wil tussen een week en 10 dagen een andere auto hebben
telefonisch tot zover alles zeer correct

deze topic wordt vervolgt
van dijk

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: renault scenic gekocht bij vermaning auto te wezep

Ongelezen bericht door Mallemalle »

wel wat slordig dat men die defecte koppakking niet heeft geconstateerd en de wagen heeft doorverkocht

komt mij over als, we proberen het maar

Dulu1978
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jun 2010 21:14

Re: renault scenic gekocht bij vermaning auto te wezep

Ongelezen bericht door Dulu1978 »

Waarschuwing !!

Helaas hebben wij bij deze garage ook een auto gekocht.
Hij kwam met een smoesje dat het apk papier kwijt was en omdat de auto op onze naam stond kon hij het niet meer aanvragen.

We hebben hem nu en nu blijkt dat de auto veel meer km op de teller heeft dan de verkoper vertelde en op de teller af te lezen is, hoeveel ? onbekend.

Ook heeft onze inruilauto ineens 100.000 km minder gereden, erg knap !

Ik ben nu aan het kijken wat voor stappen ik kan ondernemen.
Laat maar weten hoe het met jullie Senic afloopt.

DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

Re: renault scenic gekocht bij vermaning auto te wezep

Ongelezen bericht door DL3B »

@ts
Heel veel Scenics kennen dit probleem. Ga a.j.b. niet op zoek naar zo'n zelfde ding met die km-stand. Overigens had u dit gebrek bij aankoop kunnen constateren.
Voor alle leken op autogebied: neem iemand mee die verstand heeft van auto's of laat de auto vóór aankoop ANWB keuren (kost wel wat, maar dan weet u gelijk wat voor vlees u in de kuip heeft). STribbelt de handelaar/garagist tegen om u die kans te geven, dan omkeren & naar huis gaan en helaas verder gaan zoeken.
Papieren ook eerst controleren voor u betaalt/overschrijft. Vraag ook of de garagehouder u de km-stand in NAP laat zien (kunt u trouwens ook zelf thuis online tegen kleine betaling doen)

missbree
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2010 16:42

Re: renault scenic gekocht bij vermaning auto te wezep

Ongelezen bericht door missbree »

hallo
drie jaar geleden was in in verwachting van ons eerste kind. We wilden graag een grotere auto. We kwamen op internet een hele mooie bmw touring 3.18i tegen bij vermaning. hier hebben wij onze perfect onderhouden Honda civic silverstone op ingeleverd.
Wij kwamen voor een proefrit geen probleem hij deed erg aardig enzo. Dus wij rijden met die auto een rondje liepen eromheen zaten mooie nieuwe banden onder, hij reed goed hoorde niks geks. behalve dat er een lampje brandde op het dashboard.
Bij de garage terug vermeld dat dat lampje brandde. Hij zou hem laten keuren en dat lampje laten nakijken. Dus zo gezegd zo gedaan kwame wij de auto ophalen zei hij dat het een zekeringetje was geweest hij was weer apk goedgekeurd en ik kreeg het keuringsrapport mee.
Met een goed gevoel reden wij naar huis wauw een nieuwe auto! Maar je raad het al we lopen er trots omheen bij mijn schoonouders zie ik dat er andere banden op zitten en bleek dat de remmen niet in orde waren. Dus ik weer naar Vermaning! Hij deed erg verbaasd was zelf zogenaamd ook opgelicht met de apk maar zou alles regelen. Twee dagen later kom ik (hoogzwanger dus) de auto ophalen ze zaten 3 man sterk mij op te wachten. Ik kwam aanlopen en vroeg of alles nu wel in orde was met de auto. Nou en daar begon het ik moest niet meer zeuren hij was heel erg coulant geweest vond hij die auto was gewoon goed. Voelde me dus erg bedreigd als vrouw alleen, ik kwam alleen mijn auto ophalen. Maar toen kwam het de distributieriem van onze honda zou geknapt zijn en daar had hij nou kosten aan. Nou dat kan dus nooit gebeurd zijn aangezien die net 2 maanden daarvoor was vervangen!
Ik stap dus een beetje beduusd in de bmw en maak dat ik weg kom. Thuis gekomen bleken er twee banden opgesneden te zijn tot op het canvas om ze eruit te laten zien alsof ze nieuw zijn de abs sensoren waren losgemaakt zodat we niet konden zien dat de remmen versleten waren. De wielophanging was kapot en de krukaskering lek. Ik heb die auto voor 1500 euro moeten laten maken. En uiteindelijk bleken de gebreken zich opstapelen en heb ik hem ingeruild bij een eerlijke garage. Dus vertrouw die mannen van vermaning niet!!! Ze schromen niet om je te berdreigen en te bedonderen. Ik zou je geld terug vragen en nooit meer terug komen!!!!!!!

Gesloten