LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben ik nou opgelicht door T&T Fennema

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
eddijk
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mar 2008 22:55

Ben ik nou opgelicht door T&T Fennema

Ongelezen bericht door eddijk »

Mijn ervaring daar is zeer negatief ik heb daar een audi A4 TD 2.5 gekocht.
5900 euro

Ik had aangegeven een auto te willen kopen waar ik nog even geen omkijken naar zou hebben omdat ik 2 maanden later met de auto op vakantie te gaan.

Hij garandeerde mij dat het een goede auto was en er alleen een sierstrip en een achteruit rij sensor kapot was,daar kon ik wel mee leven.

Ik had een test rit gemaakt en geen problemen ontdekt.

ik heb een formelier moeten tekenen waar ik zou afzien van aansprakelijkheid en garantie.

ik had kunnen kiezen voor een bovag garantie maar moest ik nog even 1500 extra betalen.

De auto is gekocht in mei en julli moest de auto APK gekeurt worden.

ik de auto met veel goede moet weg gebracht,tot de garage me belde met de mededeling dat ik een onkoste post had van 4900 euro.

Er was stuk de thermostaat 2 lagers voor draag arm rubbers fusee kogels aandrijfhoesen vanwege vervangen thermostaat gelijk ook distributie riem en waterpomp en tot over maat van ramp ging na een week de brandstof pomp stuk.

En contact gehad met de garage T&T Fennema die was niet van plan om maar enige bijdragen te leveren en volgens de das rechts bijstand kan ik niks verhalen.
Laatst gewijzigd door eddijk op 27 nov 2011 17:22, 2 keer totaal gewijzigd.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Ben ik nou opgelicht door T&T Fennema

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Ik leef met u mee. Dat zo'n bedrijf zich op deze wijze te schande wil zetten dat begrijp ik niet.
Juridisch kunt u er wel iets aan doen, de auto heeft een aanzienlijke waarde maar u zult naar de rechter moeten om uw gram te halen.

Succes!

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: Ben ik nou opgelicht door T&T Fennema

Ongelezen bericht door RobbieS. »

@eddijk;

Je weet dat je een auto koopt die qua onderhoud nou eenmaal niet de goedkoopste is.
De auto zal ongetwijfeld een smak kilometers op de teller hebben.
De voortrein en ophanging van deze audi's en de 2.5tdi in het bijzonder zijn zwak, mede door de zware motor. U had zich er van moeten verzekeren dat zo'n risocovolle auto in een technisch goede staat verkeerde, zeker omdat u afstand doet van alle garanties.

Kortom, niet zeuren en repareren dat ding, dan heb je er een fijne auto aan.

eddijk
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mar 2008 22:55

Re: Ben ik nou opgelicht door T&T Fennema

Ongelezen bericht door eddijk »

Ik heb ook alles laten repareren maar dan moet zo`n auto bedrijf niet zeggen dat er niks aan mankeert.

En aan gezien deze auto niet omde hoek is gekocht want ik woon in noordholland en zij in friesland.

En ik heb hier voor ook een zelfde soort auto gehad en nooit problemen pas de laatste 50.000 km die is toen naar de sloop gegaan met 365.000 km

Deze auto staat maar 275.000 Km

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: Ben ik nou opgelicht door T&T Fennema

Ongelezen bericht door RobbieS. »

De handelaar heeft natuurlijk gelijk dat hij zegt dat het een goede auto is. In de basis is het ook een goede auto, hoewel met enig technisch werk. Als hij bij elke auto op zijn erf de manco's erbij verteld wordt er natuurlijk nooit meer een auto verkocht, en geen cent meer verdiend.

Dat de brandstofpomp de geest geeft is natuurlijk niet te voorzien, dat had elk moment kunnen gebeuren.

De overige manco's zoals de thermostaat en draagarmrubbers, stofhoezen en dergelijke hadden met een beurt voor aflevering en garantie opgelost kunnen worden.

Het blijft altijd een gok als je garantie niet neemt, en als je geen grondig onderzoek doet naar de technische staat van de auto kun je een keer de deksel op de neus krijgen.

Ted Sluymer
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2011 10:29

Re: Ben ik nou opgelicht door T&T Fennema

Ongelezen bericht door Ted Sluymer »

Het is buitengewoon kwalijk dat Fennema Auto's als oplichter wordt aangeduid en dat Radar dit op zich al strafbare feit gewoon laat staan. Fennema is al langere tijd een klant van mij en ik ken de details van deze zaak die volstrekt onjuist wordt weergegeven.

Inmiddels is de heer Dijk bezig om het vuurtje weer aan te wakkeren en tracht hij met dubieuze dreigementen duizenden euro's los te peuteren bij Fennema. Pas als Fennema heeft betaald, is hij bereid zijn commentaar te verwijderen.

Met zijn gedrag beschadigt hij de reputatie van Fennema Auto's, terwijl hijzelf dingen doet die niet door de beugel kunnen (en die ik hier niet zal vermelden). Dingen die voor de heer Dijk aanzienlijke gevolgen kunnen hebben als zijn bericht niet snel gaat verdwijnen.

Ik had geen enkele behoefte om in enige vorm te reageren op de onjuiste berichtgeving van de heer Dijk, maar als schade aanbrengen zijn enige doel is, dan is enig tegengas gewenst.

Wie meer wil weten over Fennema Auto's en hoe dit bedrijf werkelijk is, kan mij mailen: [email protected]

MAXIEM

Re: Ben ik nou opgelicht door T&T Fennema

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Ted Sluymer
......die voor de heer Dijk aanzienlijke gevolgen kunnen hebben........
Dat klinkt behoorlijk bedreigend! Zit je dan te denken aan het gebruik van honkbalknuppels, of zo....................???

Maxiem

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ben ik nou opgelicht door T&T Fennema

Ongelezen bericht door bprosman »

en ik ken de details van deze zaak die volstrekt onjuist wordt weergegeven.
Misschien in het kader van hoor- en wederhoor handig om de andere kant van het verhaal hier neer te zetten dan. Zo wordt het zo welles- nietes.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Ben ik nou opgelicht door T&T Fennema

Ongelezen bericht door cherokee »

Nou, ik ken de zaak niet en heb er dus verder ook geen bal mee te maken, maar ik woon wel in Friesland.
Het enige wat ik kan zeggen is dat Fennema, waar ik overigens nog nooit zaken mee heb gedaan, niet als een slechte garage bekend staat.
Eigenlijk hoor je hier nooit iets bijzonders over Fennema, zowel positief als negatief.
Naar mijn idee is het een doodgewone garage die normaal zijn werk doet.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Ben ik nou opgelicht door T&T Fennema

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Mijn ervaring daar is zeer negatief ik heb daar een audi A4 TD 2.5 gekocht.
5900 euro

Ik had aangegeven een auto te willen kopen waar ik nog even geen omkijken naar zou hebben omdat ik 2 maanden later met de auto op vakantie te gaan.

Hij garandeerde mij dat het een goede auto was en er alleen een sierstrip en een achteruit rij sensor kapot was,daar kon ik wel mee leven.

Ik had een test rit gemaakt en geen problemen ontdekt.

ik heb een formelier moeten tekenen waar ik zou afzien van aansprakelijkheid en garantie.

ik had kunnen kiezen voor een bovag garantie maar moest ik nog even 1500 extra betalen.

De auto is gekocht in mei en julli moest de auto APK gekeurt worden.

ik de auto met veel goede moet weg gebracht,tot de garage me belde met de mededeling dat ik een onkoste post had van 4900 euro.

Er was stuk de thermostaat 2 lagers voor draag arm rubbers fusee kogels aandrijfhoesen vanwege vervangen thermostaat gelijk ook distributie riem en waterpomp en tot over maat van ramp ging na een week de brandstof pomp stuk.

En contact gehad met de garage T&T Fennema die was niet van plan om maar enige bijdragen te leveren en volgens de das rechts bijstand kan ik niks verhalen.
Ted Sluymer heeft natuurlijk wel een punt.

Het is veel te gemakkelijk om bedrijven voor oplichters uit te maken. Er worden door Trosradar immers geen eisen aan het bewijs gesteld, en dergelijk groffe beschuldigingen blijven maanden zo niet jaren (onterecht) staan.

Ook in dit geval geldt dat er een zakelijk geschil is, en dat er geen enkele aanleiding is om te denken dat dit garagebedrijf met oplichting zijn geld verdient.

Het is tenslotte wel TS die de garantie afkoopt voor Euro 1.500 en een auto neemt met een smak (275.000) kilometers op de teller, zonder deze vooraf te laten keuren. Als er dan onkosten aan komen heeft de verkoper het gedaan. TS heeft toch wel een klontje boter op zijn hoofd.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Ben ik nou opgelicht door T&T Fennema

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Leo The Emperor schreef:Ted Sluymer heeft natuurlijk wel een punt.

Het is veel te gemakkelijk om bedrijven voor oplichters uit te maken. Er worden door Trosradar immers geen eisen aan het bewijs gesteld, en dergelijk groffe beschuldigingen blijven maanden zo niet jaren (onterecht) staan.

Ook in dit geval geldt dat er een zakelijk geschil is, en dat er geen enkele aanleiding is om te denken dat dit garagebedrijf met oplichting zijn geld verdient.

Het is tenslotte wel TS die de garantie afkoopt voor Euro 1.500 en een auto neemt met een smak (275.000) kilometers op de teller, zonder deze vooraf te laten keuren. Als er dan onkosten aan komen heeft de verkoper het gedaan. TS heeft toch wel een klontje boter op zijn hoofd.

Ind koopt TS de garantie af, maar verkoper behoort niet te zeggen dat auto een goede auto is waar geen noemenswaardige zaken aan markeren.....ervan uitgaand dat dit ook gezegd is....terwijl ergens anders blijkt een reparatie van bijna het aankoopbedrag

Er wordt door TROS radar wel degelijk eisen aan het bewijs gesteld...zie de gedragsregels.....kan me niet voorstellen dat jij daar niet bekend mee bent.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Ben ik nou opgelicht door T&T Fennema

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Er wordt door TROS radar wel degelijk eisen aan het bewijs gesteld...zie de gedragsregels.....kan me niet voorstellen dat jij daar niet bekend mee bent.
In de gedragsregels staat alleen dat belastende verklaringen altijd onderbouwd dienen te worden, maar er worden geen eisen aan deze onderbouwing gesteld. Dat is wat ik bedoel met de stelling dat er geen eisen aan het bewijs worden gesteld. De facto laat Trosradar de beschuldigingen ook zonder afdoende bewijs gewoon staan.

In dit geval geldt dat TS zijn zakelijk geschil met de garage wel onderbouwd, maar absoluut niet waarom het hier om oplichtingspraktijken zou gaan.

Door de term oplichters bewust in de titel van zijn posting op te nemen komt dit duidelijk naar voren bij de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google.

Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat sommige posters daarom in de titel van hun posting bewust krachttermen gebruiken om een dwangpositie richting de tegenpartij op te bouwen, en deze titel alleen te willen aanpassen als de andere partij hun financieel tegemoet komt

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Ben ik nou opgelicht door T&T Fennema

Ongelezen bericht door riddert »

Verwacht bij dergelijke auto's met dito kilometerstanden geen standaard onderhoudsbeurtjes van €400,-.

Zoals de TS reeds schreef had ook de DAS rechtsbijstand geen mogelijkheden om enige compensatie te verhalen op de garage, dus lijkt het me niet dat Fennema oplichters zijn.

MAXIEM

Re: Ben ik nou opgelicht door T&T Fennema

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Leo The Emperor

Als TSer moet je bij het gebruik van mogelijk smadelijke en lasterlijke kwalificaties, volstrekt zeker van je zelf zijn. Je moet dus onweerlegbaar kunnen bewijzen. dat de gebruikte kwalificatie terecht is. Als je niet aantoonbaar kunt bewijzen dat zo'n uitspraak terecht is, dan kun je beter sterretjes (*) gebruiken, waarbij het aantal * niet overeenkomt met de kwalificatie in verbale zin.

Maxiem.

Met excuses voor het voorgaande wat warrige bericht.

eddijk
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mar 2008 22:55

Re: Ben ik nou opgelicht door T&T Fennema

Ongelezen bericht door eddijk »

Geachte heer Ted

Wie bedreigt nou wie.

Aller eerst zal ik de voor geschiedenis even uitleggen voor de gene die niet weet wat er loos is.

Ik heb in middels de auto al anderhalf jaar in bezit.

Mevr. Fennema Heeft mij al meerdere malen gebeld dit jaar terwijl ik voor helaas op die momenten niet thuis was, en zelf geen behoefte had om terug te bellen.

Tot vorige week, ik was toevallig thuis en heb haar gesproken via de telefoon, wat volgen mij op een normale manier verliep.

Ze kwam met de vraag of ik dit bericht van het forum zou willen verwijderen, waarop ik gezegd heb dat ik dit niet van plan was en geheel tegen mijn gevoel in gaat.

Ze liet ook weten dat ze hier wel enige hinder van ondervond.

We hebben het gehad over wat er allemaal was voor en na de koop van de bewuste auto, hier een aantal punten daar over.

De auto stond te koop voor 6500 euro met 275000 Km op de teller terwijl dat eigenlijk helemaal niet veel is voor dit type auto, aangezien ik hier voor ook een Audi heb gereden waar ik ruim 365000 Km op gezet had zonder grote onkosten vandaar dat ik hier wel vertrouwen in had dat deze auto goed zou zijn.

Ik had aan de verkoper gevraagd of hij met 100% kon verzekeren dat hier voorlopig probleem loos mee kon rijden, en die zij dat het allemaal goed zat en dat er alleen een sierstrip kapot was en een achteruit rij sensor, daar kon ik wel mee leven.

Ik had ook nog gevraagd of er ook garantie op zat hij zei nee, ik kon wel garantie krijgen maar moest dan nog even 1500 extra bij betalen, maar dat gaf geen garantie dat alles wat er aan mankeerde dan ook gemaakt zou worden.

Ook vertelde Mevr. Fennema dat niet alles helemaal goed geregeld was en dat kort na de verkoop de verkoper is ontslagen.

En de reden dat ik het niet weg haal is dat ik nog steeds de naweeën heb op financieel gebied.

De totale onkosten die ik aan de auto heb gehad bedragen tot nu toe ruim 7500 euro dat is al meer dan voor de prijs waar ik de auto heb gekocht 7500+6500=14000 euro had ik ook een hele knappe andere auto kunnen kopen.

Ik ben kwijt hier aan al mijn overuren ik had er 300=3000 euro 10 VK dagen = 1000 euro + nog een groot deel vakantie geld en nog een rest geld geleend ,om de auto goed te krijgen voor onze geplande vakantie naar Oostenrijk.

Kan tevens ook zeggen dat we geen fijne vakantie hebben gehad we hadden nog net aan geld om er naar toe te rijden en ook met het gevoel van of het allemaal wel goed zal gaan tijdens de rit.

Ik had tegen Mevr. Fennema gezegd in het telefonische gesprek dat als ze eventueel als nog een tegemoetkoming zou doen ik bereid ben om dit bericht weg te halen.

En nou gaat een voor mij vreemd persoon er zich mee bemoeien, eentje waar ik totaal geen binding mee heb.

Het is dan wel jammer dat de persoon die het aan gaat mevr. Fennema hier op dit forum zelf niet reageert ,in plaats het door een ander op te laten knappen.

Maar op dit moment druist dit tegen al mijn gevoelens in,om dit onderwerp weg te halen.

Ik hoop dat het tot nu voor iedereen wel duidelijk is hoe de vork in de steel zit.

Ed Dijk
Laatst gewijzigd door eddijk op 27 nov 2011 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Ben ik nou opgelicht door T&T Fennema

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

De auto stond te koop voor 6500 euro met 275000 Km op de teller terwijl dat eigenlijk helemaal niet veel is voor dit type auto, aangezien ik hier voor ook een Audi heb gereden waar ik ruim 365000 Km op gezet had zonder grote onkosten vandaar dat ik hier wel vertrouwen in had dat deze auto goed zou zijn.
Dit is wel een heel opportunistisch standpunt. U kent immers de voorgeschiedenis van de auto en de rijstijl van de vorige eigenaren helemaal niet. 275.000 kilometer blijft een hele afstand, en dan kunt u in anderhalf jaar daardoor wel de nodige onkosten verwachten.
Ik heb in middels de auto al anderhalf jaar in bezit.
De totale onkosten die ik aan de auto heb gehad bedragen tot nu toe ruim 7500 euro
Overigens noemt u ook het vervangen van de distributieriem en waterpomp als grote onkosten. Dit valt onder normaal onderhoud, en dient volgens schema te worden uitgevoerd, en heeft verder niet zoveel te maken met een auto die niet in orde zou zijn.

U heeft bewust op de lage prijs gekocht (overigens 5900E en niet 6500E) en daarbij uw aanspraken op de BOVAG garantie laten varen, en nu er toch kosten zijn is de verkoper de schuldige.
ik heb daar een audi A4 TD 2.5 gekocht.5900 euro
Enfin, dit is een conflict wat ik nog kan begrijpen.

Waarvoor ik geen begrip kan opbrengen is dat u over oplichting spreekt, terwijl dat niet aan de orde is. Dat is gewoon smaad, en kan zelfs tegen u worden gebruikt
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 27 nov 2011 16:19, 2 keer totaal gewijzigd.

eddijk
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mar 2008 22:55

Re: Ben ik nou opgelicht door T&T Fennema

Ongelezen bericht door eddijk »

De auto stond tekoop voor 6500 en met inruil van de oude auto was 5900 en dit was niet 1 1/2 jaar maar binnen 2 weken na de aankoop.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Ben ik nou opgelicht door T&T Fennema

Ongelezen bericht door riddert »

@eddijk,

en wat is de reden dat uw DAS rechtsbijstand er geen brood in zag?

eddijk
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mar 2008 22:55

Re: Ben ik nou opgelicht door T&T Fennema

Ongelezen bericht door eddijk »

Omdat ik niet wist of ze nou een bovag lid waren of niet.
Ik zag toevallig nu op hun site dat ze dat wel zijn.

Ik heb nu tevens de text van het onderwerp wat aangepast.

Maar kan nou niemand zich voorstellen hoe dit voor mij en mijn gezin was en nog is.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Ben ik nou opgelicht door T&T Fennema

Ongelezen bericht door riddert »

Maar kan nou niemand zich voorstellen hoe dit voor mij en mijn gezin was en nog is.
'

Jawel, ik kan me dat prima voorstellen. Maar u doet zich dat zelf aan. U wilt wel een status auto rijden, maar er niet voor betalen, dat zijn twee dingen die niet samen gaan. Dan moet je achteraf niet zeuren dat het allemaal zo duur is.

Gesloten