LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] APK verlopen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

APK verlopen

Ongelezen bericht door RobbieS. »

Er rijdt hier in de buurt een auto rond waarvan de APK al geruime tijd (>2 mnd)verlopen is.

Het is een gevaar op de weg, ook gezien zijn rijstijl, en dat met een tweetal jonge kinderen.

Is er een mogelijkheid dat je ervoor kunt zorgen dat dit voertuig van de weg gehaald wordt?

blonde annie

Re: APK verlopen

Ongelezen bericht door blonde annie »

De politie bellen natuurlijk dit is levensgevaarlijk.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: APK verlopen

Ongelezen bericht door Remster »

Hij zal automatisch een boete krijgen als de auto niet gekeurd wordt.

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: APK verlopen

Ongelezen bericht door RobbieS. »

ik weet dat ie automatisch een boete zal krijgen, echter dit kan ook pas na een jaar gebeuren.

Tevens is dit geen oplossing, want de boete is goedkoper dan de auto door de APK te krijgen, gezien de staat van de auto.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: APK verlopen

Ongelezen bericht door ronald g »

Joepie een moraal ridder, hij ergert zich schijnbaar aan de rijstijl van die personen en nu wil hij ze aangeven. Boetes voor de verlopen apk vallen vanzelf wel op de mat. Lang leve de site van de rdw, blijven checken Robby heb je wat te doen.

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: APK verlopen

Ongelezen bericht door RobbieS. »

Moraalridder of niet, bepaalde mensen leven onder en boven de wet, en wat ze doen om in hun levensonderhoud te voorzien zal mij ook een zorg zijn.

Het gaat erom dat deze man gevaarlijke situaties in de woonwijk creëerd.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: APK verlopen

Ongelezen bericht door ronald g »

Dan spreek je die man toch aan op zijn rijgedrag.

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: APK verlopen

Ongelezen bericht door RobbieS. »

het zijn nogal asociale mensen, en 2 koppen groter en 50 kilo zwaarder, daar zit ik niet op te wachten.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: APK verlopen

Ongelezen bericht door ronald g »

Dus dan wil je ze maar aangeven omdat de apk van de auto verlopen is, triest. Er zijn vast meer ergernissen want elkaar verlinken is zo laag.

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: APK verlopen

Ongelezen bericht door WilWil »

Als dit al waar is wat je schrijft.

Rijstijl en APK hebben niets met elkaar te maken. Ben nog nooit anders gaan rijden naar zo'n APK keuring. Als je niet keurt krijg je tegenwoordig automatisch een boete net zolang totdat je de auto hebt laten keruen. Het is aan de eigenaar welke keuze hij/zij maakt, daar heb jij gelukkig niets over te zeggen. Auto wordt niet zomaar van de weg gehaald.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: APK verlopen

Ongelezen bericht door witte angora »

Robbie, hoe weet je eigenlijk of die APK verlopen is? Want stickers zitten niet meer op de nummerplaat, en je hebt ook geen inzage in het keuringsrapport, lijkt me zo.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: APK verlopen

Ongelezen bericht door ronald g »

Robby wil gewoon zijn frustratie kwijt. Als het om asociaal rijden gaat, kan ik middels de apk gegevens een kwart van alle automobilisten wel aan de schandpaal nagelen. Rdw.nl laat alle gegevens over het voertuig zien behalve gegevens van de eigenaar.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: APK verlopen

Ongelezen bericht door witte angora »

Wie gaat er in vredesnaam de gegevens van zijn buurman bij de RDW opzoeken???? Waarom???? Dan spoor je toch niet?

Als je wat met iemand hebt probeer je het toch uit te praten, dan ga je toch niet dit soort acties ondernemen, en dat ook nog eens op een landelijk opererend forum zetten, terwijl de buurman in kwestie van niks weet?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: APK verlopen

Ongelezen bericht door ronald g »

Wie gaat er in vredesnaam de gegevens van zijn buurman bij de RDW opzoeken???? Waarom???? Dan spoor je toch niet?

Nee Robbie spoort ook niet. Zal me niet verbazen dat hij een sprintwedstrijdje met die man verloren heeft.

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: APK verlopen

Ongelezen bericht door RobbieS. »

Als je wat met iemand hebt probeer je het toch uit te praten, dan ga je toch niet dit soort acties ondernemen, en dat ook nog eens op een landelijk opererend forum zetten, terwijl de buurman in kwestie van niks weet?
Persoonlijk heb ik niks met die mensen, wat niet mijn buurman is, maar buurtman, woont in de buurt dus.
De omgeving spreekt erover, het (rij)gedrag van die man door de straat, wat een 30km zone in een woonwijk is.

Nu vroeg ik mij gewoon af of die man niet op een nette manier te stoppen is, bijvoorbeeld door z'n niet goedgekeurde auto van de straat te halen. Het is dus niet zo dat ik systematisch door de wijk kentekens sta te noteren om deze vervolgens op de RDW site te checken op APK en/of verzekering....
Nee Robbie spoort ook niet. Zal me niet verbazen dat hij een sprintwedstrijdje met die man verloren heeft
?

blonde annie

Re: APK verlopen

Ongelezen bericht door blonde annie »

Wat een vreemde antwoorden krijg je hier is dit een forum voor gehoorgestoorden ?

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: APK verlopen

Ongelezen bericht door witte angora »

Nu vroeg ik mij gewoon af of die man niet op een nette manier te stoppen is, bijvoorbeeld door z'n niet goedgekeurde auto van de straat te halen. Het is dus niet zo dat ik systematisch door de wijk kentekens sta te noteren om deze vervolgens op de RDW site te checken op APK en/of verzekering....
Dan blijft nog steeds de vraag staan: HOE weet je dat die auto geen APK meer heeft.

En dan nog, je kunt zo iemand de auto afpakken, maar er zijn meer auto's te koop dan dat er kopers zijn, dus zo'n geweldige oplossing is dat niet.

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: APK verlopen

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

witte angora schreef:Dan blijft nog steeds de vraag staan: HOE weet je dat die auto geen APK meer heeft.
Ik denk zo: https://ovi.rdw.nl/

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: APK verlopen

Ongelezen bericht door witte angora »

Miss Tascha schreef:
witte angora schreef:Dan blijft nog steeds de vraag staan: HOE weet je dat die auto geen APK meer heeft.
Ik denk zo: https://ovi.rdw.nl/
Nee, RobbieS. heeft zojuist aangegeven dat hij NIET op de RDW gecheckt heeft of de APK verlopen is. Dus ik ben benieuwd hoe hij dan aan zijn informatie gekomen is. Of dat hij gewoon maar wat in de rondte zit te kwaken.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: APK verlopen

Ongelezen bericht door marnix »

@ witte angora, u leest niet goed, probeer nog eens robbie zijn antwoord waar u op doelt te begrijpen...

Gesloten