LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto gekocht,verkoper belt..

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Lindawe
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 mar 2011 19:37

Auto gekocht,verkoper belt..

Ongelezen bericht door Lindawe »

Vandaag onze "nieuwe" auto opgehaald,en bij de garage gezegd dat onze eigen auto niet echt lekker meer liep.
Hij reageerde verder niet dus betaald voor de "nieuwe" auto,getekend.
Nu belt hij een half uur later op om te zeggen dat de auto niet loopt,en hij 150 euro wil hebben om de auto te laten maken.
we kregen er nog 350 euro voor terug,en hij wist dat de distributie en beurt en apk er aan ging komen.
Nu weet ik eigenlijk niet zo goed wat te doen..

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Auto gekocht,verkoper belt..

Ongelezen bericht door alfatrion »

Geef gerust aan dat je aan de overeenkomst niet wilt wijzigen.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Auto gekocht,verkoper belt..

Ongelezen bericht door renegade66 »

niet betalen, had hij de auto maar beter moeten testen en naar je moeten luisteren.
dit komt mij wel bekend voor, heb ik vorig jaar gehad bij een dealer in gorredijk (friesland)
hij belde mij ook om te zeggen dat de auto niet meer liep, wel raar dat ik zelf ben komen rijden naar hem toe en hij de auto ook heeft horen lopen.

hij wilde beweren dat de zuigers kapot waren en de kleppen. :lol: :lol:
natuurlijk, en dan kom ik gewoon nog aanrijden?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Auto gekocht,verkoper belt..

Ongelezen bericht door tennis »

Garage heeft jou auto zonder garantie gekocht! :wink:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Auto gekocht,verkoper belt..

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik heb de auto ingeruild voor een andere met bijbetaling.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Auto gekocht,verkoper belt..

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Dit is toch echt de eerste keer dat ik hoor dat iemand aanspraak maakt op garantie van een auto die hij gekocht heeft voor ......... 350 euro.... :lol:

Ben overigens wel benieuwd wat nu je "nieuwe" auto heeft gekost.
Ik gok zo 1200 euro.

Lindawe
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 mar 2011 19:37

Re: Auto gekocht,verkoper belt..

Ongelezen bericht door Lindawe »

Nee mijn auto kostte 3500 euro,ook niet de hoofdprijs maar oke daar ging het topic ook niet over.

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Auto gekocht,verkoper belt..

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Ik zou de verkoper negeren, dat doet hij ook als jij problemen krijgt met je "nieuwe"auto.

Kans dat hij gerechtelijke stappen onderneemt is sowieso klein, nog kleiner is de kans dat de rechter in zijn voordeel spreekt :lol:

Lindawe
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 mar 2011 19:37

Re: Auto gekocht,verkoper belt..

Ongelezen bericht door Lindawe »

Ze gaan rechtsbijstand inschakelen..

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Auto gekocht,verkoper belt..

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Lindawe schreef: Nu belt hij een half uur later op om te zeggen dat de auto niet loopt,en hij 150 euro wil hebben om de auto te laten maken.
we kregen er nog 350 euro voor terug,en hij wist dat de distributie en beurt en apk er aan ging komen.
Het moet niet gekker worden...........

Als je zelf een auto koopt van 350 euro dan mag zo'n beetje alles kapot zijn aan de auto, men wijst je nergens op als je het ding koopt en je hebt nooit recht op garantie. Sterker nog, voor jou "nieuwe" auto van 3500 euro hoef je ook niet (veel) garantie verwachten en daar zal (ik hoop het uiteraard niet voor jou) wel iets aan mankeren.

Als een handelaartje vervolgens zelf een auto koopt voor 350 en er is (al dan niet van te voren gemeld) dan wil men nog verhaal komen halen.

Gewoon nergens van aan trekken en ook niet meer terug gaan bij deze garage, want dan zal deze je alsnog belazeren, want als je nog eens iets aan je auto laat uitvoeren wordt deze 100 euro gewoon bij de rekening opgeteld! Ik denk dat er geen rechtsbijstand voor wordt ingeschakeld, waarschijnlijk krijgt hij hooguit de 100 euro van zijn rechtsbijstand, zonder dat ze er verder werk van gaan maken.

Overigens....... De auto loopt niet? Ik neem toch aan dat je naar het handelaartje toegereden bent met de auto?
Laatst gewijzigd door jlthkoch op 19 mar 2011 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Doortje21
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2008 16:01

Re: Auto gekocht,verkoper belt..

Ongelezen bericht door Doortje21 »

Die verkoper heeft waarschijnlijk op zijn kop gehad van zijn baas over de met jou gesloten transactie. Dat is echter niet jouw, maar zijn probleem en ik zou dat probleem dus ook bij hem laten. Had die verkoper maar beter moeten opletten. Hij heeft welbewust die transactie gesloten en kan daar volgens mij niet op terugkomen.
Ik denk dat die garage geen poot heeft om op te staan. Gewoon negeren dus, dat telefoontje.

Lindawe
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 mar 2011 19:37

Re: Auto gekocht,verkoper belt..

Ongelezen bericht door Lindawe »

Ik heb op papier staan dat ik 350 euro terugkreeg voor mijn auto,en dat papier is getekend door zowel mij als de verkoper.
En onderaan dat briefje staat: zoals gezien,bereden en akkoord bevonden.
Hij heeft geen bewijs voor die 150 euro te betalen.
Dus lijkt mij dat hij geen poot heeft om op te staan.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Auto gekocht,verkoper belt..

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

klopt, gewoon verder gaan met ademhalen

Lindawe
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 mar 2011 19:37

Re: Auto gekocht,verkoper belt..

Ongelezen bericht door Lindawe »

Nu weet ik natuurlijk niet waar hij verzekerd is,maar geldt daar ook geen eigen risico voor?
Mocht het zo ver komen,ik heb namelijk geen idee hoe zoiets in zijn werk gaat.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Auto gekocht,verkoper belt..

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik heb op papier staan dat ik 350 euro terugkreeg voor mijn auto,en dat papier is getekend door zowel mij als de verkoper.
En onderaan dat briefje staat: zoals gezien,bereden en akkoord bevonden.
Hij heeft geen bewijs voor die 150 euro te betalen.
Dus lijkt mij dat hij geen poot heeft om op te staan.
Lijkt me duidelijk inderdaad. :wink: Volgens mij heeft ie nog geen teen om op te staan..

Het gezien, bereden en akkoord bevonden slaat dat op de inruilauto of op de auto die je zelf hebt gekocht? Doet er eigenlijk ook niet veel toe, hij had zelf beter onderzoek moeten doen voordat de inruilprijs tot stand kwam en niet achteraf gaan zeuren. Hoe zouden ze reageren als de situatie omgedraaid was :?:

Lindawe
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 mar 2011 19:37

Re: Auto gekocht,verkoper belt..

Ongelezen bericht door Lindawe »

"Het gezien, bereden en akkoord bevonden slaat dat op de inruilauto of op de auto die je zelf hebt gekocht?"

Dat sloeg op de inruilauto..

Als het andersom is krijg ik ook echt geen geld terug...

stofzuigertje

Re: Auto gekocht,verkoper belt..

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij een auto voor slechts €350 kun je verborgen gebreken verwachten dus de garage zit altijd fout.

Ook hoef je als particulier geen garantie te geven, en ze hadden voor innemen inruilauto dit moeten controleren.
Zowel de klant als garage is akkoord gegaan met deze overeenkomst dus jammer voor hun.

Lindawe
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 mar 2011 19:37

Re: Auto gekocht,verkoper belt..

Ongelezen bericht door Lindawe »

Ik vraag me toch af hoe hij gaat aantonen bij de rechtsbijstandsverzekering dat ik hem 150 euro schuldig ben.

jack333
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2010 11:08

Re: Auto gekocht,verkoper belt..

Ongelezen bericht door jack333 »

had jij um bereden linda

Lindawe
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 mar 2011 19:37

Re: Auto gekocht,verkoper belt..

Ongelezen bericht door Lindawe »

De inruilauto bedoel je?
Ik ben er zelf heen gereden naar de garage,heb hem gezegd wat voor herrie de auto maakte,scheen hem niet te deren.

Gesloten