LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iets in je eten wat er niet in thuis hoort : een glokkel

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
remkovb
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2012 21:18

iets in je eten wat er niet in thuis hoort : een glokkel

Ongelezen bericht door remkovb »

Zijn jullie het ook wel eens tegen gekomen in je eten, iets wat er niet thuis hoort, de zogenaamde glokkel. Ik trof van de week een stukje plastic aan in mijn Iglo stroganoff diepvries maaltijd. Het was ook echt een stukje met scherpe randen en had het zelfs al in mijn mond, echt levensgevaarlijk dus!

En zo ken ik ook al gevallen van een haar in een pathe, of wat laatst nog in het nieuws was: verdwaalde naalden in een vliegtuigmaaltijd, het moet niet gekker worden.

Om deze glokkels in kaart te bregen is er een meldpunt opgericht, waar ik mijn glokkel ook op geplaatst heb. Dus ik zou zeggen, heb je er een aangetroffen in je eten, meld m dan op die site: http://www.glokkelmeldpunt.nl/

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: iets in je eten wat er niet in thuis hoort : een glokkel

Ongelezen bericht door Brainless »

Ik heb nog nooit van de term/naam glokkel gehoord.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: iets in je eten wat er niet in thuis hoort : een glokkel

Ongelezen bericht door crazyme »

Lijkt mij een broodje aap. (met of zonder glokkel)

Wanneer je het in google intikt zie je het 1x in een persbericht en dat was het dan.

remkovb
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2012 21:18

Re: iets in je eten wat er niet in thuis hoort : een glokkel

Ongelezen bericht door remkovb »

Geen broodje aap hoor, het is gewoon een benaming die het meldpunt zelf in het leven heeft geroepen, niets meer, niets minder. Wel zo handig om het beestje (of wat dan ook tussen je eten zit) bij de naam te noemen toch? En wat ik al zei er zijn legio gevallen bekend. Maar ik ben benieuwd wat mensen hier zoal voor glokkels hebben aangetroffen.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: iets in je eten wat er niet in thuis hoort : een glokkel

Ongelezen bericht door Brainless »

Een glokkel klinkt meer als een fantasiebeest, dan als een voorwerp wat niet in het eten thuis hoort.
Helemaal de term: "de zogenaamde glokkel", dat doet vermoeden dat het een algemeen bekende naam is. En dat is het niet.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: iets in je eten wat er niet in thuis hoort : een glokkel

Ongelezen bericht door crazyme »

remkovb schreef:Geen broodje aap hoor, het is gewoon een benaming die het meldpunt zelf in het leven heeft geroepen, niets meer, niets minder.
Zeg gewoon dat jij die site hebt gemaakt. En doe niet alsof dat niet zo is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: iets in je eten wat er niet in thuis hoort : een glokkel

Ongelezen bericht door berndv »

crazyme schreef:
remkovb schreef:Geen broodje aap hoor, het is gewoon een benaming die het meldpunt zelf in het leven heeft geroepen, niets meer, niets minder.
Zeg gewoon dat jij die site hebt gemaakt. En doe niet alsof dat niet zo is.
Als je het persbericht leest wordt toevallig hetzelfde voorbeeld als TS aangehaald, namelijk een stukje plastic in een diepvriesmaaltijd, en het voorbeeld is als eerste melding op die site gezet door ene remko, toevallig zelfde remko als TS? Daarnaast staat de site geregistreerd op ene sebastiaan, en dan komen we gelijk bij de 2e melding op de site door ene sebastiaan.

Verder is buiten dit meldpunt en het persbericht de term glokkel niet terug te vinden. Moet zeggen, een 10 voor creativiteit

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: iets in je eten wat er niet in thuis hoort : een glokkel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Is bekende term. Er betaan ook Gluterts. Dat zijn stukjes RVS metaal in een maaltijdsalade. Dat had ik een keer. Ik heb het opgezocht.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: iets in je eten wat er niet in thuis hoort : een glokkel

Ongelezen bericht door berndv »

Tsja, als je gewoon zoekt in Google vind je ook nog een leuke Wikipedia link. De totale inhoud kan je niet lezen, wel een klein tipje van de sluier.
Overleg gebruiker:84.24.50.189 - Wikipedia
nl.wikipedia.org/wiki/Overleg_gebruiker:84.24.50.189
Uw gisteren bedacht woord Glokkel is helaas wederom verwijderd. Leuk gevonden neologisme en leuke campagne met twee blogsites maar niet ...

witte angora
Berichten: 30791
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: iets in je eten wat er niet in thuis hoort : een glokkel

Ongelezen bericht door witte angora »

berndv schreef:Tsja, als je gewoon zoekt in Google vind je ook nog een leuke Wikipedia link. De totale inhoud kan je niet lezen, wel een klein tipje van de sluier.
Overleg gebruiker:84.24.50.189 - Wikipedia
nl.wikipedia.org/wiki/Overleg_gebruiker:84.24.50.189
Uw gisteren bedacht woord Glokkel is helaas wederom verwijderd. Leuk gevonden neologisme en leuke campagne met twee blogsites maar niet ...
Kortom, iemand die niks te doen heeft, zichzelf geweldig vindt, een woord verzint, daar een betekenis aan hecht, en met een blog en een valse melding bij wikipedia daar ruchtbaarheid aan probeert te geven.

Net als hier, het is weer vrijdagavond, de mod naar huis, dus meneertje denkt dat zijn zelfverzonnen woordje door half Nederland gelezen en gebruikt gaat worden...

Hij zou in de leer moeten bij van Kooten en de Bie. :D

witte angora
Berichten: 30791
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: iets in je eten wat er niet in thuis hoort : een glokkel

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat heeft een meldpunt trouwens voor nut als je iets in je eten vindt dat er niet in thuis hoort? Klacht indienen bij de leverancier lijkt me veel effectiever, daarbij is er ook nog de VWA.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: iets in je eten wat er niet in thuis hoort : een glokkel

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Een glokkel....... :shock:
Nog nooit eerder van dat woord gehoord.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: iets in je eten wat er niet in thuis hoort : een glokkel

Ongelezen bericht door Chocomelk »

remkovb schreef:Zijn jullie het ook wel eens tegen gekomen in je eten, iets wat er niet thuis hoort, de zogenaamde glokkel. Ik trof van de week een stukje plastic aan in mijn Iglo stroganoff diepvries maaltijd. Het was ook echt een stukje met scherpe randen en had het zelfs al in mijn mond, echt levensgevaarlijk dus!
En wat was de reactie van Iglo op je klacht ?
Want ik ga er wel vanuit dat je een klacht hebt ingediend bij Iglo.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: iets in je eten wat er niet in thuis hoort : een glokkel

Ongelezen bericht door sjoegel »

kokkels heb je wel.

lozevisser
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 dec 2011 22:54

Re: iets in je eten wat er niet in thuis hoort : een glokkel

Ongelezen bericht door lozevisser »

sjoegel schreef:kokkels heb je wel.
En mumsels natuurlijk , lopende en vliegende, de vliegende schijnen vaak voor te komen in rijdende treinen....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: iets in je eten wat er niet in thuis hoort : een glokkel

Ongelezen bericht door tenormin »

Ach, leutemeut, ook al zo'n zelfverzonnen woord: denk dat ie het heeft afgeleid van:
"Goeie Moggel". Tja, je moet wat op een druilerige zaterdag.....

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: iets in je eten wat er niet in thuis hoort : een glokkel

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik had een keer een olifant in mn blik soep, ik zal het even melden :mrgreen:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: iets in je eten wat er niet in thuis hoort : een glokkel

Ongelezen bericht door tenormin »

sephora30 schreef:Ik had een keer een olifant in mn blik soep, ik zal het even melden :mrgreen:
Dit is zo wonderlijk: hoe kreeg je dat blik dan in huis? Werd dak eraf gehaald en met kraan naar binnen "geplompt"? En nog wat: hoe kreeg je in vredesnaam dat blik open? En laatste vraag: smaakte het ook nog? :o

witte angora
Berichten: 30791
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: iets in je eten wat er niet in thuis hoort : een glokkel

Ongelezen bericht door witte angora »

tenormin schreef:
sephora30 schreef:Ik had een keer een olifant in mn blik soep, ik zal het even melden :mrgreen:
Dit is zo wonderlijk: hoe kreeg je dat blik dan in huis? Werd dak eraf gehaald en met kraan naar binnen "geplompt"? En nog wat: hoe kreeg je in vredesnaam dat blik open? En laatste vraag: smaakte het ook nog? :o
Op de rug van een andere olifant? :lol: :lol:

Dat was dus een blolisoepje = blik olifant soep.

Eigenlijk ook wel een leuk woord: blolisoepje voor een nonsens item. Als we nou toch gekke woorden aan het verzinnen zijn in een topic dat zeker de weten morgen weer verdwenen is... :D

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: iets in je eten wat er niet in thuis hoort : een glokkel

Ongelezen bericht door tenormin »

Hi Witte Angora, zelfs zonder onze "lolligheden" gaat dit "Topic" er weer af; is toch vanaf zin 1 al niet serieus, de meligaards onder ons (ja, ik ook) reageren dan ook voor de leut.

Gesloten