LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
jellesbode
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2006 18:06

Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door jellesbode »

De Jumbo is al bezig met het verhogen van de prijzen. Wat mij opviel was dat de prijs op het schap niet de prijs bij de kassa is. Ze zijn al vast de BTW verhoging voor het nieuwe jaar aan het door voeren. Zo pak je toch wat extra met de kerst. Of ik heb het mis en komt in januari er nog een boven op.
https://www.levensmiddelenkrant.nl/leve ... gt-prijzen

Lady1234
Berichten: 27100
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zou best kunnen, maar net zo goed niet. Het staat een supermarkt vrij te vragen wat ze willen voor hun producten.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Lady1234 schreef:
15 dec 2018 14:20
Zou best kunnen, maar net zo goed niet. Het staat een supermarkt vrij te vragen wat ze willen voor hun producten.
Klopt; maar bij de kassa moet de prijs m.i. wel hetzelfde zijn als op het schap.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door Moneyman »

jellesbode schreef:
15 dec 2018 13:50
De Jumbo is al bezig met het verhogen van de prijzen. Wat mij opviel was dat de prijs op het schap niet de prijs bij de kassa is. Ze zijn al vast de BTW verhoging voor het nieuwe jaar aan het door voeren. Zo pak je toch wat extra met de kerst. Of ik heb het mis en komt in januari er nog een boven op.
https://www.levensmiddelenkrant.nl/leve ... gt-prijzen
En... wat zeiden ze bij de Jumbo?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door mahadma »

Dan kunnen wij nergens meer in nl boodschappen doen. Het wordt overal wel eens ergens wat duurder. Niks nieuws onder de zon.

be3a18
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 apr 2015 13:53
Locatie: Friesland

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door be3a18 »

Ik heb gebeld met de Jumbo vestiging waar ik net was.

Bolletje beschuit was eerst 86 eurocent, nu 90 eurocent. Als je de 3% BTW verhoging erbij neemt kom je op 89 eurocent uit (afgerond).

De manager van deze vestiging meldde me het volgende:

Normaal gesproken verhoogt Jumbo de prijzen pas halverwege januari. Jumbo is VORIGE week al begonnen stapsgewijs de BTW-verhoging door te voren. Ze doen dit per produktgroep, nog niet alles is gedaan.

Blijkbaar kunnen ze bij de Jumbo ook niet rekenen gezien het voorbeeld met de beschuiten.

Al met al pakken ze mooi een paar weken extra winst en wij draaien er voor op.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Albert Heijn komt met de Route 102 aanbiedingen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, ik zou de BTW-politie er op zetten. Het is immers verboden voor bedrijven om artikelen duurder te maken.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

be3a18 schreef:
15 dec 2018 16:46
Bolletje beschuit was eerst 86 eurocent, nu 90 eurocent. Als je de 3% BTW verhoging erbij neemt kom je op 89 eurocent uit (afgerond).
86 cent delen door 106 en dat vermenigvuldigen met 109. Dan kom ik uit op 88,4 ent.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door Moneyman »

TS begrijpt blijkbaar niet dat de prijzen altijd fluctueren. De btw verhoging is niet de enige factor.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door renewouters »

jellesbode schreef:
15 dec 2018 13:50
Zo pak je toch wat extra met de kerst.
En het komt niet bij je op dat ze juist vanwege de kerst de prijzen verhogen, net zoals ieder jaar het geval is. Je zal als ondernemer toch gek zijn om niet optimaal te profiteren van de koopgekte in een bepaalde periode van het jaar.

Lady1234
Berichten: 27100
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar het ging de Ts ook om het verschil in prijs op het schap en bij de Kassa. Dat mag dus niet. Het schap is leidend.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je 1 januari de prijzen aanpaste is dat veel werk, later kost de winkels geld en iets eerder mag ook.

Verder is de prijs op het schap per 1 januari mogelijk en gewoon tot die tijd de oude in kassa laten.
Dan zie je hogere en kreeg je huidige prijzen.

Maar alle kaartjes op 1 dag vervangen, ga maar eens tellen hoeveel soorten ze hebben.
Ooit had de Aldi maar 800 producten maar daar is het nu ook iets meer... AH en Jumbo hebben grote winkels met wel erg veel producten en nu al beginnen met kaartjes lijkt me handiger dan alles moeten doen terwijl ze ook moeten bijvullen!

janp1964
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2018 21:55

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door janp1964 »

Er is een tijd geweest dat Jumbo je het product gratis mee gaf wanneer de prijs op het schap niet gelijk was aan de prijs bij de kassa ... Tijden zijn veranderd blijkbaar. Nu vervroegd invoeren van de BTW verhoging is andere koek. Extra reden om Jumbo te mijden. Andere reden is het magere bio assortiment. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat met name de prijsvechters Aldi en Lidl voorop lopen in het aanbieden van bio producten. Bij de Aldi kan je bijvoorbeeld alleen nog maar een pak bio Tomatensap aanschaffen. TOP!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door kweenie »

janp1964 schreef:
16 dec 2018 03:53
Er is een tijd geweest dat Jumbo je het product gratis mee gaf wanneer de prijs op het schap niet gelijk was aan de prijs bij de kassa ... Tijden zijn veranderd blijkbaar.
Dat is nog steeds zo.
Wijkt de kassaprijs van een product af van de schapprijs? Dan krijg je het product maximaal 1 keer gratis.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik snapte de titel niet, snap het nu pas.

Jumbo verhoogt de prijzen. Pas op!

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door Erthanax »

Over spelling en interpunctie mogen we niet zeuren, maar toen ik dit topic de eerste keer zag, dacht ik ook dat een datum ontbrak :D.

Lady1234
Berichten: 27100
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door Lady1234 »

kweenie schreef:
16 dec 2018 12:38
janp1964 schreef:
16 dec 2018 03:53
Er is een tijd geweest dat Jumbo je het product gratis mee gaf wanneer de prijs op het schap niet gelijk was aan de prijs bij de kassa ... Tijden zijn veranderd blijkbaar.
Dat is nog steeds zo.
Wijkt de kassaprijs van een product af van de schapprijs? Dan krijg je het product maximaal 1 keer gratis.
Ook als de Kassaprijs lager is dan die van het schap?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik had ook een januari gemist.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
16 dec 2018 23:22
kweenie schreef:
16 dec 2018 12:38
janp1964 schreef:
16 dec 2018 03:53
Er is een tijd geweest dat Jumbo je het product gratis mee gaf wanneer de prijs op het schap niet gelijk was aan de prijs bij de kassa ... Tijden zijn veranderd blijkbaar.
Dat is nog steeds zo.
Wijkt de kassaprijs van een product af van de schapprijs? Dan krijg je het product maximaal 1 keer gratis.
Ook als de Kassaprijs lager is dan die van het schap?
“Wijkt af” werkt toch evident twee kanten op?

Gesloten