LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou dan nog wel naar die servicebalie gaan, zeker als ik meer dan één zo'n bol heb. Misschien meer omdat het voor mij een principekwestie is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door sjohie »

bprosman schreef:
23 dec 2018 12:20
Dat eea in de computer staat helpt een stuk, maar ook dat aanpassen is niet even een "druk op de knop".
Op zich is toch het computerdeel niet zo spannend. Prijzen staan over het algemeen ex-btw in het computersysteems met in de stamgegevens de BTW tarieven. Dus als die aangepast worden gaat het vrij snel. Spannender word het pas als artikelen eerst onder het lage en later onder het hoge tarief vallen.

Het aanpassend van de kaartjes is en blijft natuurlijk een K-Klus maar Jumbo heeft toch al die elektronische ?


Overigens, als een bedrijf onterecht 9% BTW berekend terwijl er nog 6% verplicht is zullen ze ook 9% aan de belastingdienst af moeten dragen, dus supermarkten verdienen er niets aan (was zelfs nog een tentamenvraag belastingrecht op de UvA in 2017).
Waar veel klanten over gaan piepen bij elke loslopende medewerker of bij de servicebalie, is als er verschillen zijn tussen de prijs die het systeem aangeeft via (zelf)scannen, en de prijs die er op het schapkaartje staat. En dan willen ze uiteraard de goedkoopste. :shock:

Er is dus een overgangsperiode, en met de opgerekte openingstijden en vereiste tijd voor het fysiek aanpassen, zal er een periode van een paar dagen zijn, dat de prijzen niet identiek zijn als je die uit de computer en op de schapkaartjes vergelijkt. Zou je volgens mij best even op een bordje bij de ingang kunnen zetten, echter bereik je daar lang niet alle klanten mee, nog los van de azijnpissers die er gewoon op afgejaagd zijn. (zelfde types die bij de Jumbo gaan staan wachten totdat ze ergens de 4e in de rij kunnen zijn etc)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door sjohie »

Ok, om het even smart te maken, het aanpassen van alle prijskaartjes is ~200 manuren werk voor een beetje leuke supermarkt.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jumbo verhoogd de prijzen pas op

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat artikel geeft een mooi inkijkje.

Zolang de prijs bij de kassa maar lager is dan op het kaartje, zul je de meesten niet horen piepen :wink:

Gesloten