LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alternatieven voor fastfoodketens (McDonald's en dergelijke)?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Alternatieven voor fastfoodketens (McDonald's en dergelijke)?

Ongelezen bericht door renewouters »

Erthanax schreef:
06 mei 2019 10:24
Volgens mij zal het aanbod aan gezondere fastfoodrestaurants en andere aanbieders van gemakseten alleen maar toenemen. De snelle vette hap zal vanzelf minder worden. Over tien jaar ziet het "eetlandschap" er heel anders uit. Onwaarschijnlijk? Zie wat er met roken is gebeurd.
Mee eens. Een flink deel van de jongere generatie zie je steeds minder vaak bij traditionele snackbars en steeds meer bij de gezondere alternatieven. Als ze dat zo blijven doen, dan slaat de balans vanzelf door naar de gezondere zaken.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Alternatieven voor fastfoodketens (McDonald's en dergelijke)?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, dat snap ik... maar transparanter is niet hetzelfde als minder slecht.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Alternatieven voor fastfoodketens (McDonald's en dergelijke)?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

McDonalds is in elk geval heerlijk smullen
https://youtu.be/XlPQE6Fy4Dw

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Alternatieven voor fastfoodketens (McDonald's en dergelijke)?

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Heel interessant topic dit.

In de randstad en in en rondom stations zie je het steeds meer, gezondere alternatieven. Eazie vindt ik bijvoorbeeld heel fijn. Erg goede ontwikkeling, alleen heb ik niet het gevoel dat het genoeg momentum heeft achter Rotterdam, Utrecht en Amsterdam (mijn perspectief is vanuit Leiden) om door te groeien.

Zou het toejuichen als clubs als Thuisbezorgd en Deliveroo gezonde restaurants wat meer in de spotlight zouden zetten, zonder hen direct een financieel voordeel te geven op de rest.

Weet niet of pasta's ook als gezond alternatief gezien mag worden. maar zelf ben ik fan van Julia's. https://www.trouw.nl/home/julia-s-meene ... ~af92ad1a/

PS: Geen aandeelhouder. ;)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Alternatieven voor fastfoodketens (McDonald's en dergelijke)?

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij is er juist behoorlijk veel momentum voor Aziatisch 'fastfood'. In de meeste steden zijn die er wel. En worden er ook zeer regelmatig nieuwe geopend. Maar alleen niet altijd van heel grote ketens. Daarnaast heb je natuurlijk inmiddels ook ontelbare sushi ketens, variërend van chique avondvullend tot goedkoop afhalen.

Overigens is op een aantal grote stations ook een Leon gevestigd, dat is een Britse biologische en relatief gezonde fastfoodketen.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Alternatieven voor fastfoodketens (McDonald's en dergelijke)?

Ongelezen bericht door witte angora »

Leon ziet er interessant uit als ik naar de website ga. Helaas kun je niet in één keer zien wáár die restaurants allemaal zitten. Dat is wel jammer. Er staan ook geen prijzen op de website.

*Edit: restaurants gevonden, je moet naar beneden scrollen, onder de kaart staan ze alle 5.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Alternatieven voor fastfoodketens (McDonald's en dergelijke)?

Ongelezen bericht door witte angora »

Julia's klinkt ook wel interessant. Ik zie maar 2 maten: klein en groot, maar wat is klein en wat is groot? Bij Eazië heb ik meestal medium... Ook prima dat er een aantal vegetarische mogelijkheden zijn.

Erthanax
Berichten: 9672
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Alternatieven voor fastfoodketens (McDonald's en dergelijke)?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Maar het eten van warme pasta in de trein zou verboden moeten worden. Net als van die onwelriekende kaascroissants. Bah, wat een stank.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Alternatieven voor fastfoodketens (McDonald's en dergelijke)?

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
07 mei 2019 12:26
Maar het eten van warme pasta in de trein zou verboden moeten worden. Net als van die onwelriekende kaascroissants. Bah, wat een stank.
:lol: :lol: Net als salades met een stevige knoflooksaus...

Het topic gaat dan ook eigenlijk om fastfoodrestaurants waar je even rustig kunt zitten.

HarmanvanderVegt
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2017 12:10
Contacteer:

Re: Alternatieven voor fastfoodketens (McDonald's en dergelijke)?

Ongelezen bericht door HarmanvanderVegt »

Hier heb ik er nooit van gehoord dat die eethuisjes bestaan .
Dus moet je hier naar de mac maar 1 keer in de paar weken zul niet van lijden.

Gesloten