LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, u hebt het in ieder geval overleefd, dus prijs uw zegeningen. Niemand wil u ik eenhoek duwen.
Maar dat ziekenhuis heeft ook die bacterie niet bewaard. En er zullen beslist meer mensen die dag zo’n broodje gegeten hebben.

genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door genux »

Ter plaatse. Samen met nog twee personen die andere broodjes hebben besteld. ( broodje gezond)

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar een zaak die drie weken bestaan, zal meer dan drie broodjes verkocht hebben.

En u weet niet wat er allemaal na u verkocht is..

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als het bedorven vlees niet in de zaak door de warenkeuring wordt gevonden houdt het op. Ca. 25 jaar geleden door mijn partner destijds in Valkenburg frites met kipfilet gegeten. Binnen twee uur daarna werd ze heftig ziek met een week ziekenhuis opname. Na twee dagen kwam uit de kweek dat het salmonella was. Er is toen een inval ter plaatse gedaan. De hele zaak werd gecontroleerd. Er is geen salmonella gevonden, niet in de zaak en niet bij het afval. Toen was het klaar. Geen bewijs, geen beschuldigingen mogelijk.
Dus ben blij dat het voorbij is en probeer het te vergeten.
Ik weet hoe moeilijk het is om dat achter je te laten als er geen twijfel is waar het vandaan kwam. Maar je moet verder.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Erthanax »

genux schreef:
05 jul 2019 19:14
Om 23.00 afgevoerd door de ambulance. (...)
In het ziekenhuis is geconstateerd dat het een voedselvergiftiging was als gevolg van het nuttigen van bedorven rauw vlees. (...)
De volgende dag de eigenaar van de broodjeszaak geïnformeerd (...)
Hoe is die besmetting en de bacterie vastgesteld? Om elf uur 's avonds binnendgekomen en de volgende dag heeft u de broodjeszaak al gebeld. Ik dacht dat bacteriën altijd een dag of meer op kweek moeten worden gezet.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door kokka »

Ondanks dat het natuurlijk vreselijk is als je met voedselvergifiging het ziekenhuis in gaat, maar het is nagenoeg niet te bewijzen dat het daadwerkelijk door die filet kwam. Ik vind het ook verontrustend om te zien dat we in nederland steeds meer naar de Amerikaanse claim cultuur gaan. Als er iets gebeurd moet er meteen compensatie komen en wordt de vermoedelijke veroorzaker met naam en toenaam aan de (digitale) schandpaal genagelt.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Als u een broodjeszaak te "kakken" wilt zetten dan moet u er wel voor zorgen dat u de feiten juist weer geeft.

Om 23.00 uur is er geen bacteriologische analist aanwezig in een ziekenhuis. De SEH arts kan dan ook alleen een monster aanbieden aan het lab dat op kweek moet worden gezet. Hij off zij kan u dan ook niet verteld hebben dat uw klachten komen van besmet vlees... Hooguit kan er gezegd zijn dat het er op lijkt dat u iets verkeerd heeft gegeten of gedronken. En dat hoeft niet van het broodje te komen, kan ook op uw handen hebben gezeten die u misschien niet voldoende heeft schoongemaakt na toilet bezoek.

Het is niet aannemelijk dat u uitsluitend 1 broodje rauw dood dier heeft gegeten over de hele dag. In water kan ook een E-coli of Salmonella of wat dan ook zitten.

Als ik u was zou ik dit topic heel snel weg laten halen i.v.m. smaad en er pas over schrijven als u echt bewijs heeft. Daar zijn officiële wegen voor en daar hoort een internet forum niet bij.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

genux schreef:
05 jul 2019 21:19
@neodutchio:@ moederslink:volgens mij staat er toch duidelijk in mijn bericht dat het ziekenhuis heeft geconstateerd dat het een voedselvergiftiging is die afkomstig is van besmet vlees. Er is mijn bloed een bacterie ( ben de naam kwijt) geconstateerd die enig en alleen afkomstig is van besmet vlees. Hoe duidelijk wil je het nog hebben?
En als u voldoende gegeten en gedronken had, was die bacterie er dan ook geweest? Of had een gezond lichaam dit zelf overwonnen?
En aansluitend op de voorgangers, niet vlak voor het eten een poepluier verschoont en de handen niet goed gewassen? Of bij Ikea een hoop spullen aangeraakt en dat er zo besmetting is opgetreden?
Hoe duidelijk wilt u het hebben? U hebt geen bewijs dat het door het broodje komt of door het bedrijf die de broodjes verkoopt.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door witte angora »

genux schreef:
05 jul 2019 23:16
En daarom deze topic om te vragen of er meer mensen zijn die dit meegemaakt hebben of herkennen. Ik weet dat de zaak pas 3 weken geleden is overgenomen en dat die kans. erg klein is.
Maar hoop doet leven.....
@ genux: Dit is een landelijk forum. Hoeveel mensen hier, denk je, zullen er regelmatig naar Hengelo afreizen om bij de betreffende zaak een broodje Americain te halen, en dan ook nog precies op de dag dat jij er ziek van werd?

Dit topic is volkomen zinloos. Ik snap je boosheid, maar je verspilt je energie op deze manier.

En nee, ik werk niet in die zaak, ik woon in een heel ander deel van het land.

mh73

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door mh73 »

Onomstotelijk bewijs is die bacterie zonder enige twijfel kunnen koppelen aan het vlees dat u bij die broodjeszaak gegeten heeft. Dat kunt u niet, in ieder geval niet op dit moment. Dat het voor uw gevoel de enige mogelijkheid is, is geen bewijs. Deze beschuldiging gaat dus richting laster/smaad. Je bent nog steeds onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Ik geloof uw verhaal wel maar hoe gaat u bewijzen dat u die dag alleen maar een broodje filet American uit die zaak gegeten hebt?
Daarbij kan de ‘veroorzaker’ op uw handen hebben gezeten, wie zal het zeggen.

Pas maar op dat die zaak u niet gaat beschuldigen van laster, een zaak die pas 3 weken open is en dan komt u met zo’n beschuldiging.
Het kan u veel meer gaan kosten dan dat eigen risico voor die ambulance.
Laatst gewijzigd door Kolibrie op 06 jul 2019 11:35, 3 keer totaal gewijzigd.

genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door genux »

@ erthanax: het is betreurenswaardig dat personeel twijfelen aan mijn verhaal. Ik verzin dit niet zomaar om een broodjeszaak in kwaad daglicht te stellen. Omdat ze niet precies konden vaststellen wat mij mankeerde hebben ze inderdaad mijn bloed direct onderzocht. En vonden dat de bacterie die voorkomt bij bedorven vlees.
@ neodutchie: de bacterie komt alleen voor bij bedorven vlees. Goed lezen is een kunst. Ik heb dit nl al vaker geschreven. Het heeft niets te maken met mijn lichamelijke gesteldheid. Ik heb 4 jaar in Afrika gewoond en geleefd. Nooit ziek geweest daar. Ik hoef je niet te vertellen hoe het met. de hygiëne daar gesteld is.
@ frantic. Jammer dat je er zo over denkt. Je kent mij niet en weet ook niet wat mijn intenties zijn. Het is een aanname wat je doet.. lees mijn reactie bij neodutchie.
@ theotrucker: dank je voor je reactie. Ik ga proberen het los te laten.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Icasheb »

Ik heb ook aantal keren ziek geworden van slecht eten, wat ik wel weet is dat de incubatie tijd ontzettend kan verschillen per bacterie.

1 x voedselvergiftiging van, jawel, kipnuggets van de McDonalds. Binnen 4 uur was ik ziek en 4 dagen op bed gelegen.
1 x de campylobacter bacterie. Hiervan weet ik niet waar het vandaan komt, want de incubatie tijd is 48 uur tot een week. Ik kan dus ook in Engeland het hebben opgelopen in slecht voedsel en het mee naar huis hebben genomen. Who knows. Halve week in het ziekenhuis gelegen in isolatie (ze wisten aanvankelijk niet of ik besmettelijk was en of het natuurlijk een bacterie was, uiteindelijk bleek het de campylobacter te zijn).
1 x ziek geworden van makreel. Binnen anderhalf uur merkbaar en binnen een dag uitgeziekt.

Ik weet ook dat bedrijven er anders op reageren. De McDonalds doet alsof hun neus bloed en de zaak waar ik het broodje makreel heb gehaald (waar ik echt vaak kom) die vatte het sportief op, stopte even met het broodje makreel (voor de zekerheid) en ging de leverancier benaderen en het uitzoeken in hun keuken (het hoeft niet aan de makreel te hebben gelegen per slot van rekening). Ik heb ook een gratis lunch aangeboden gekregen voor het ongemak, ondanks dat dit niet mijn insteek was en ik de eigenaar alleen maar wilde waarschuwen.

Een ex-vriend (destijds vriend) van mij is een keer tijdens vakantie ziek geworden van (we vermoeden) een pizza. Hij had toen herpes opgelopen in zijn mond, dus misschien iemand over zijn pizza heen gehoest. Maar ook hiervan, weten we het niet.

Ik zou toch nog een keer proberen om in gesprek te gaan met het management van de zaak. Geef aan dat je een melding heb gemaakt bij het NVWA en neem de papieren mee van het ziekenhuis. Als de bacterie die je hebt opgelopen een korte incubatie tijd heb, sta je sowieso sterker. Dit zal dan ook in de papieren staan.

Nog een kleine edit en voor degene die niet zo tegen vies kunnen, lees niet verder: het kostte het ziekenhuis 4 dagen om bij mij vast te stellen dat het om een bacterie ging. Ik was al 2 dagen aan het overgeven en had bloed bij mijn poep. Aanvankelijk wilden ze me niet eens opnemen, totdat ze zagen dat mijn bezinksel te hoog was. Hierna werd ik opgenomen en aan de kalium gelegd (zodat me spieren niet te veel afbreken van het overgeven) en aan een infuus met vocht. Woensdag werd ik opgenomen en pas zaterdag had ik de uitslag. Normaal duurt een uitslag een week, maar bij mij zat er spoed achter, ook omdat ik in isolatie lag. Ze hebben meerdere keren kweekjes genomen van verschillende dagen en dan niet alleen van mijn overgeefsel.
Laatst gewijzigd door Icasheb op 06 jul 2019 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5449
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nou Genux, kort samengevat: Je bent een leugenaar, je bent ongezond en als je maar genoeg gegeten en gedronken had die dag, had je geen voedselvergiftiging opgelopen. :shock: :roll:

En diezelfde mensen vragen zich af waarom weinig vragenstellers ooit nog reageren.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door mahadma »

Als ik de rechtszaak zou moeten voorspellen, dan zie ik geen bewijs van schuld verkoper, wel bewijs van smaad op internet. Neem uw verlies voordat de verkoper U voor de rechter sleept. Want dan krojgt dit muisJE nog een lange en dure staart.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Erthanax »

Genux, als in het ziekenhuis de bacterie is vastgesteld in labonderzoek, dan is daar een uitslag van en dan is die uitslag vastgelegd in uw dossier.

Het staat dan nog steeds niet vast dat de besmetting van het broodje kwam, maar na het zien van een kopie van die uitslag is de uitbater van de broodjeszaak misschien bereid een handreiking te doen.

Is er geen labuitslag, maar alleen het oordeel van een of twee artsen ("mogelijk zus" of "vermoedelijk zo") dan zit er niets anders op dan deze zaak te laten rusten en de broodjeszaak links te laten liggen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik haal wel eens Filet Americain in winkel en let goed op datum en voel of het in de koeling koud genoeg was.

Maar ook dan is het een gevaarlijk product.
Verder eet ik nog meer en kan dus nooit dit ene gevoelige product veroordelen.

Ook een toilet is onzichtbaar gevaar, zie vele zonder handen wassen weglopen en hoe moet ik nu met vers gewassen handen naar buiten zonder besmettingskans?
De deurkruk is dus een groot gevaar helaas.... en thuis of in restaurant, ik ga meerdere keren per dan dus loop regelmatig een risico .

genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door genux »

@ breien: wat een waardevolle bijdrage . Mijn dank
@ komkommertijd: dan zou dat toevallig een bacterie moeten zijn geweest aan de deurkruk van bedorven vlees. Buiten het feit dat ik hygiënisch zeer goed voor mezelf zorg( dat heb ik wel bewezen in Afrika).
@ erthanax: natuurlijk heb ik het bewijs vanuit het ziekenhuis. Waar het mij omgaat is dat de eigenaar geen enkele moeite doet om mij tegemoet te komen. Hij zou hiervoor toch verzekerd moeten zijn???? Maar overleg is niet meer mogelijk.... En de tweede reden van dit topic is om te kijken of er nog meer gevallen zoals die van mij bekend zijn.
@ zeer privé. Goed samengevat

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door mahadma »

Een verzekering betaalt pas uit als het echt niet anders kan. En er is geen wettig en overtuigend bewijs dat de verzekerde ook schuldig is. Smaad en laster is beter bewijsbaar.

genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door genux »

@ mahadma: goed verhaal. Lekker kort. Doe ik niets mee. Je valt in de herhaling....als de eigenaar dit als smaad ziet moet hij vooral actie ondernemen..maar waarom belt hij mij niet gewoon op??? Om het op een juiste wijze op te lossen? Hij heeft mijn nummer en had beloofd mij terug te bellen....

Gesloten