LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Frantic2 »

sylvesterb schreef:
07 jul 2019 10:35
genux schreef:
05 jul 2019 19:14
In het ziekenhuis is geconstateerd dat het een voedselvergiftiging was als gevolg van het nuttigen van bedorven rauw vlees.
Zeer knap dat ze die bacterie die avond al vaststellen, veelal duurt z'n bacterie onderzoek (i.v.m. het maken van kweeks) enkele dagen tot een week.
Ja dat had ik hem ook al verteld... En ook nog vreemd dat je zo ziek bent maar de volgende dag al verhaal kan halen...

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

genux schreef:
07 jul 2019 10:22
Wat is zo moeilijk aan om gewoon met iemand in gesprek te gaan?
Inmiddels zijn er ontwikkelingen die bevestigen dat ik gelijk heb.
Als u met die eigenaar dezelfde toon aanslaat als u hier soms doet vind ik het niet zo vreemd dat deze niet met u wil spreken.
En mooi om te zien dat u de bevestiging heeft dat u gelijk heeft. U hebt dus nog een stukje brood over? Of hebt u de hand kunnen leggen op de partij filet van toen? Wel jammer dat u alles voor zichzelf houdt en dus geen hulp kan bieden aan anderen in een soortgelijke situatie. Geen wonder dus dat dat vraagtekens oplevert.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door mahadma »

Volgens zeggen zouden er meerdere gevonden zijn en is de ts gefrustreerd over het gedrag van de verkoper. Lijkt een opgeblazen verhaal, een prive oorlogje, ts wil zijn of haar zijn of gelijk halen voor de ambu kosten. Uit vorige topics blijt dat geld een item is.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ha, gelukkig ben ik niet de enige die over de echtgenote in vorige topcis is gestruikeld. (Sorry mevrouw, ik had u dus wél gezien.)

De naamloze bacterie die in een oogwenk werd gedefinieerd, de razendsnelle wederopstanding (meestal duurt dat een dag of drie :wink:), de medeslachtoffers die zich even razendsnel via pb melden zonder een bericht in het topic achter te laten (lees bv de meubelwinkeltopics om te zien hoe dat doorgaans gaat). En dan zijn er inmiddels ook nog ontwikkelingen die bevestigen dat TS gelijk heeft.

Zoals een ander forumlid in een ander topic tot mijn verrassing schreef: "Dat maakt het verhaal soms wel ongeloofwaardig, tegenstrijdig eigenlijk."

Het belooft een fantastische zondag te worden!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Frantic2 »

http://www.biercafehetpleintje.nl/

Ziet er gezellig en professioneel uit trouwens.... Moeten ze eigenlijk in kennis gesteld worden van dit topic?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij 'broodjeszaak' heb ik toch wel een iets ander beeld als bij dit... weet je zeker dat het de goede is?

Alhoewel... als de TS kennelijk niet eens weet een man of vrouw te zijn...

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens mij gaat het om Plein Westermaat.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wie gaat ze even bellen?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Frantic2 »

FB kan ook... Ik ben er geen ster in... in het voortouw nemen! :-)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zit niet op FB , gelukkig niet , wat mij betreft mag dit topic op slot.
Wat een gemiesmuis en gejammer met deze TS ......bah!

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Arizonakid »

genux schreef:
05 jul 2019 19:14
Afgelopen vrijdag bij deze zaak een broodje Filé American gegeten tegen 14.30 uur. Vervolgens tegen 18.00 kouderillingen en naar bed gegaan. Tegen 21.00 overgeven en diarree. Om 23.00 afgevoerd door de ambulance. Was niet meer aanspreekbaar en kon niet meer op de benen staan.
In het ziekenhuis is geconstateerd dat het een voedselvergiftiging was als gevolg van het nuttigen van bedorven rauw vlees. De geheel dag heb ik niets anders genuttigd dan dit broodje.
De volgende dag de eigenaar van de broodjeszaak geïnformeerd maar hij ontkende alles. Hij had meerdere klanten gebeld??????? die ook filé hadden genuttigd en die waren niet ziek geworden( hoezo wet op de privacy).
Ik gaf aan dat ik het betwijfel dat hij dit inderdaad heeft gedaan. Wat ik wel zeker weet is dat ik voedselvergiftiging heb opgelopen na het nuttigen van dit broodje.
Ook gaf de eigenaar aan dat hij vermoed dat het van het eten van de dagen ervoor komt. Echter: voedselvergiftiging manifesteert zich binnen 8 uur na nuttigen van bedorven voedsel...
Het enigste wat ik hem gevraagd heb om vergoeding van de kosten van de ambulance ( eigen risico) en een verontschuldiging. Hij zou mij maandag terug bellen. Maar helaas.......
Ik wil een ieder waarschuwen voor deze broodjeszaak....
Heeft nog iemand “ slechte” ervaringen met deze zaak?.....

Het probleem is gewoon dat je absoluut geen bewijs hebt, alleen een vermoeden. Wat dat aangaat hoeht broodjeszaak Het Plein niks te vergoeden, wei weet wat je nog meer hebt gegeten die dag. Natuurlijk is de filet Americain eerst verdachte, maar bewijzen kan je het niet.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Meiklokje »

to whom it may concern: twijfels hebben bij een verhaal hebben kan uiteraard altijd en natuurlijk kan naar meer duidelijkheid gevraagd worden maar laat de hatelijkheden svp achterwege, dat siert niemand!

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Meiklokje »

en, een "mee eens" button zou handig zijn, dan hoeven forumleden die maar in te drukken zonder tig keer hun identieke standpunten te beschrijven...

geengast
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door geengast »

Iedereen....weet toch dat Filé American een zeer hoog risicogehalte heeft. Ook thuis gegeten. Waarom dan dit Russisch roulette uitproberen?

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door angel1978 »

Meiklokje schreef:
07 jul 2019 15:30
to whom it may concern: twijfels hebben bij een verhaal hebben kan uiteraard altijd en natuurlijk kan naar meer duidelijkheid gevraagd worden maar laat de hatelijkheden svp achterwege, dat siert niemand!
hatelijkheden?
Deze bedoel je?
genux schreef: Even goed lezen..
Of deze wellicht?
genux schreef:@mahadma: wat een onzin reactie.
Of misschien die in vorige topics van TS?

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door angel1978 »

Meiklokje schreef:
07 jul 2019 15:35
en, een "mee eens" button zou handig zijn, dan hoeven forumleden die maar in te drukken zonder tig keer hun identieke standpunten te beschrijven...
??????

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door kokka »

genux schreef:
06 jul 2019 10:01
Ik heb 4 jaar in Afrika gewoond en geleefd. Nooit ziek geweest daar. Ik hoef je niet te vertellen hoe het met. de hygiëne daar gesteld is.
Ik kom voor mijn werk regelmatig in Afrika. Iedereen die in Afrika woont wordt wel eens ziek. Iedereen heeft wel eens diaree of een andere vorm van voedsel gerelateerd ongemak. Iemand die beweert dat hij in 4 jaar tijd nog nooit wat heeft gehad daar, komt in mijn ogen erg ongeloofwaardig over.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Costnix »

Alleen klacht ingediend bij de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit?
https://www.nvwa.nl/over-de-nvwa/contac ... ij-de-nvwa

genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door genux »

@kokka; er 4 jaar wonen is heel wat anders dan er regelmatig komen. Wij hadden een vaste kokkin die zich hield aan de dagelijkse hygiëne
@ costnis: uiteraard.
Voor de rest wil ik deze topic afsluiten met de opmerking: heeft iemand die gereageerd heeft zich wel eens bedacht dat het de waarheid is? Ik lees (bijna) alleen maar kritiek en wordt er naar bewijzen gevraagd.
Sommige forumleden gaan op voorhand al op de stoel van de rechter zitten.
Als ik geen bewijzen wil leveren ( wet op privacy, medische zaken) wordt je gelijk als onbetrouwbaar neergezet.
Ook worden er oude topics bijgehaald( ik zie de meerwaarde niet).
Ik heb op die zaterdag een normaal ( volwassen) gesprek gehad met de eigenaar. Hij sloot af met de woorden dat hij op maandag contact op zou nemen. Dat is niet gebeurd. Terugbellen door mij lukt niet.
En natuurlijk besef ik mij dat de kans dat ik mijn gelijk krijg erg klein is of zelfs onmogelijk .
Ik ben al jaren lid van dit forum en wil dat ook graag blijven. Maar sommigen denken expert op alle gebieden te zijn.
En voor wat het waard is: ik heb mijn eigen topics nagekeken en ik zie tot mijn verbazing nog een genux.
De enige topics van mij zijn: Siemens, gemeente Enschede en deze.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door mahadma »

Als ik geen bewijzen wil leveren ( wet op privacy, medische zaken) wordt je gelijk als onbetrouwbaar neergezet.

Met alle respect, alleen de naam van de bacterie en de telling is u meerdere keren gevraagd, echter "die wilt u niet noemen/geven", hoe dit te rijmen valt met privacy zie ik in het geheel niet.

Gesloten