LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Horen we nooit meer wat van. Maar misschien komt er nog wel een derde Genux.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door moederslink »

De baby genux ?
Over een jaar of 18 wanneer die baby zich registreert. :D

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door mahadma »

Lady1234 schreef:
07 jul 2019 22:32
Horen we nooit meer wat van. Maar misschien komt er nog wel een derde Genux.
Met een meneer en mevrouw genux is dat zeker een optie.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
07 jul 2019 22:10
Gaat u als mevrouw of mijnheer Genux? ? Niet dat dat tegenwoordig nog uitmaakt, denk ik.
Er is tegenwoordig ook een tussenvorm. Als je de parodie op America's Next Top Model kent, dan weet je wat ik bedoel... :lol:

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ee, die parodie ken ik niet.

Maar het lijkt me al naar genoeg als je niet weet wat je bent.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door mahadma »

Zou het de salmonella bacterie kunnen zijn? De infectie zou Salmonelose heten dan. De eerste verschijnselen worden herkenbaar na 24 tot 48 uur dus ....... Salmonella komt niet alleen voor in vlees, maar zoek maar eens op google. Je zou het zelfs van kraanwater kunnen krijgen. ALS en ik zeg ALS het dat is, dan pleit de naam van de bacterie de broodjesverkoper meteen vrij.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

mahadma schreef:
07 jul 2019 23:50
Zou het de salmonella bacterie kunnen zijn? De infectie zou Salmonelose heten dan. De eerste verschijnselen worden herkenbaar na 24 tot 48 uur dus ....... Salmonella komt niet alleen voor in vlees, maar zoek maar eens op google. Je zou het zelfs van kraanwater kunnen krijgen. ALS en ik zeg ALS het dat is, dan pleit de naam van de bacterie de broodjesverkoper meteen vrij.
Het is listeria- of salmonellabacterie, deze komen voor in American Filet. Maar beide kunnen ook opgelopen zijn via andere wegen. Maar het wordt al heel erg ongeloofwaardig als je een advocaat gaat inschakelen omdat je eigen risico is aangesproken, deze is maximaal € 385 en een beetje advocaat kost toch al snel meer dan dat bedrag. Heb je een hoger eigen risico dan is dat natuurlijk voor je eigen risico.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je kunt natuurlijk alleen de betreffende zaak aansprakelijk stellen als er door de warenkeuring de betreffende bacterie op korte termijn na het incident is gevonden. Op dat moment zal ook de zaak gesloten worden door de autoriteiten. Ik heb er zelf mee te maken gehad, zonder bewijs is de zaak meteen beëindigd. Ik moest er verder over zwijgen zonder bewijs. Als er bewijs is gevonden door de keuringsinstantie hoeft het slachtoffer niets te doen maar wordt een zaak aangespannen door het OM. Raar dat de zaak nog open is. Normaal gaat de zaak meteen op slot.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Begin nou toch wel erg benieuwd te worden welke bacterie werd aangetroffen in het ziekenhuis. E. coli subsp. filetus americanus?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door witte angora »

mahadma schreef:
07 jul 2019 23:50
ALS en ik zeg ALS het dat is, dan pleit de naam van de bacterie de broodjesverkoper meteen vrij.
Jawel, maar er moet, moet, moet een schuldige worden gevonden, en dat is die broodjesverkoper. Een veroordeling op internet, via het o zo machtige forum van TrosRadar is nog maar het begin. Dat de naam van de bacterie niet gegeven wordt, en er dus geen enkele vorm van ondersteuning is voor het betoog van de TS doet niet te zake. Als die zaak maar kapot gaat.

Klaar ben je met dat soort figuren. Ja, ik ken ze, en heb er ook mee te maken gehad.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik begrijp niet waarom de naam van de bacterie zo belangrijk wordt gevonden, maakt dat het verhaal van TS voor de wantrouwende mensen geloofwaardiger? Omdat ze dan zelf een diagnose kunnen stellen??
TS vroeg om ervaringen, laat hij/zij naar een advocaat stappen. Waar maken mensen zich hier zo druk om?
Oh ja, ik las dat iemand een fantastische zondag had gehad door het forum 😞, verveling is dus waarschijnlijk een oorzaak van het gehakketak.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door berndv »

Lowieze schreef:
08 jul 2019 09:15
Waar maken mensen zich hier zo druk om?
Ik denk dat de meeste mensen zich druk maken om het feit dat hier een naam door het slijk wordt gehaald. Er wordt hier een ondernemer beschuldigd die, aldus ts, sinds 3 weken zijn zaak runt en nu hier door ts neergezet wordt als iemand die zijn klanten vergiftigd, afspraken niet nakomt en zich niet inzet voor het genoegen van zijn klanten. Ik denk dat daarom de meesten hier vragen om het probleem wat concreter te maken door bijvoorbeeld het noemen van de namen van de bacterien of de telling op het lab. Het verhaal van ts is op geen enkel vlak consistent en dat is waar velen hier over vallen. Prima dat je een zaak beschuldigd, maar kom dan ook met valide argumenten en onderbouw je verhaal. TS onderbouwt helemaal niets, maar gooit het op dat anderen hebben gezegd dat het zo is. Terwijl een medicus zich over het algemeen niet uitlaat over de oorzaak van een voedselvergiftiging, een medicus zal alleen kunnen concluderen dat er een bacterie aanwezig is en dat het een bacterie is die mogelijk verband houdt met wat er geconsumeerd is. De overige zaken die ts er bij haalt, maken het verhaal alleen maar ongeloofwaardiger.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Van broodje Filet Americain naar Broodje Aap?

Ja, in Afrika zijn ook zeer goede delen waar niets mis mee is.....
Niet zomaar bij straat verkoper tenzij je resistent bent geworden na vele jaren!

Verder nog een vraag; Heeft GENUX voor het eten zijn handen gewassen?
Vele spoelen het alleen maar af, of eerst water, je moet eerst inzepen en dan afspoelen en hoe is de droog doek?

Ja, de zogenaamde nette Hollanders pakken elke deurkruk voor kruis besmetting en daarom is voor het eten eerst op juiste
manier handen wassen noodzaak!

En hoe is het personeel daar? Ook dat is risico want vaak werken er jongeren in hoog tempo en hoe is de controle op personeel door de eigenaar? Net zo als ik vaak personeel met duidelijk gebruikte kleding tegen kom.....

Ja, Nederland is een SHITterend land als je goed kijkt.
Bij bezoek openbare toiletten waar maar 1/3 handen afspoelde en dat is nat en droog maken.
2/3 doet totaal niets!

En als je voor het met handen eten broodje zelf ook niets hebt gedaan is broodje met twijfelachtige reputatie gaan eten
ook een Russische Roulette!

En als ik een Poll zou starten.... van niets via afspoelen tot echt goed gewassen.....
Hoeveel fraudeurs zitten hier dan?

Dat je 70% kans hebt dat je fout broodje kreeg, 30% kans dat je door mede forum leden besmet bent geraakt!

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Erthanax »

Lowieze schreef:
08 jul 2019 09:15
Oh ja, ik las dat iemand een fantastische zondag had gehad door het forum 😞, verveling is dus waarschijnlijk een oorzaak van het gehakketak.
Dat was ik dus. Eerst wat uitgeslapen, daarna brachten vermakelijke reacties op het forum mij in een prima humeur.
Vervolgens o.a. naar een kunst- en antiekmarkt geweest, terrasje gepakt, een pseudo-Franse markt bezocht, en lekker uit eten geweest. Bij thuiskomst mij weer vermaakt met het forum, parallel aan wat sportieve nabeschouwingen op de televisie.

Het was een uitstekende zondag; fantastisch is inderdaad iets te veel gezegd, maar ik heb me geen moment verveeld.

Verder geeft berndv goed weer hoe ik over dit topic denk.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

En heeft Erthanax voor dat eten wel netjes en goed met zeep zijn handjes gewassen?

Je mag een Poll maken!

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door pieterenien »

U kunt de lezers van het forum beter waarschuwen tegen het eten van een broodje filet americain in het algemeen i.p.v. tegen de broodjeszaak.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door mahadma »

Er bestaat overigens een vegetarische Filet American, daar zit in elk geval geen vlees in.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zielig voor die bacterie.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik noem het broodje gefileerde Amerikaan.
Het eten van filet America (en rauw vlees) is sowieso onverstandig, zoeker in de zomer.
Dat is mij twee keer overkomen en eet geen rauw vlees meer.
Een broodje shoarma heft mij een enorme voedselvergiftiging gegeven.
Van dit laatste heb ik melding gemaakt bij NVWA gemaakt, maar die kon er niets mee. Het was een eenmalige incident en ik had geen bewijs (het broodje shoarma)

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

Het moge duidelijk zijn dat dit topic volledig ontspoord is. We zien het ook niet meer goedkomen en gaan over op sluiting.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

Gesloten